اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۱:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۵۰۰۸

برداشت وجه بدون‌کارت در خودپرداز پاسارگاد

بانک پاسارگاد در راستای گسترش خدمات بانکی، امکان برداشت وجه توسط شخص دوم (شخص غیرصاحب سپرده) بدون همراه داشتن کارت از طریق خودپردازهای بانک را فراهم کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، مشتریان می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک پاسارگاد و با قرار دادن کارت در دستگاه خودپرداز، درخواست «شناسه برداشت وجه بدون کارت» را ثبت نمایند. پس از آن با ورود مبلغ مدنظر جهت برداشت از سپرده خود و تعیین رمز 5 رقمی دلخواه و همچنین موبایلی که باید پیامک شناسه برای آن ارسال گردد، مبلغ مورد نظر از سپرده دارنده کارت برداشت شده و به حساب واسط انتقال می‌یابد. در ازای آن یک شناسه 16 رقمی تولید می‌شود و از طریق ارسال پیامک به شماره موبایل مورد نظر اعلام می‌گردد. علاوه بر آن شناسه مربوطه روی رسید مشتری نیز چاپ می‌شود.  دارنده کارت می‌تواند از طریق در اختیار گذاشتن شناسه 16 رقمی مورد نظر به همراه رمز 5 رقمی دلخواه مربوطه به شخص دیگر (شخص دوم)، امکان برداشت وجه بدون کارت تا سقف مبلغ تعیین شده از تمامی خودپردازهای بانک پاسارگاد را برای ایشان فراهم کند. در صورت عدم برداشت با استفاده از شناسه فوق، در پایان همان روز مبلغ به سپرده دارنده کارت عودت داده می‌شود.  همچنین خاطرنشان می‌سازد که مشتریان هرگز نباید رمز اول و دوم کارت خود را برای این عملیات (به‌عنوان رمز 5رقمی) انتخاب کنند.  بانک پاسارگاد پیش از این خدمت برداشت وجه بدون کارت (توسط صاحب سپرده) را ایجاد کرده بود.  هم‌میهنان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل فرمایند.

پیمان ایران و روسیه برای همکاری‌های بانکی و بیمه‌ای

 ششمین اجلاس گروه بانکی و مالی ایران و روسیه با حضور یعقوبی میاب، معاون بین‌الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دیمیتری اسکابلکین قائم مقام بانک مرکزی روسیه و مدیران ارشد و مسوولان بانک‌های ایرانی و روسیه به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد. یعقوبی در آغاز به کار جلسه، حضور مدیران ارشد بانک‌های بزرگ دو کشور در این اجلاس را نشان علاقه‌مندی آنها به گسترش روابط بانکی دانست و گفت: امیدواریم نتایج اجلاس گامی رو به جلو در پیشبرد و توسعه روابط بانکی باشد و باعث افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور شود.  معاون بین‌الملل بانک مرکزی با اشاره به بدعهدی‌های امریکا به توافقات بین‌المللی و عدم پایبندی آنها به اصول و تعهدات جهانی گفت: این وضعیت ضرورت گسترش و تعمیق روابط ایران و روسیه را بیش از پیش می‌طلبد.  یعقوبی دستاوردهای مهم بانک مرکزی را در سال‌های اخیر شامل رشد اقتصادی مناسب، مهار تورم، تلاش برای برقراری ثبات در بازار ارز و ساماندهی موسسات غیرمجاز دانست و عنوان کرد: دستیابی به رشد اقتصادی 3.4درصدی در 9ماهه اول سال 1396، دستیابی به تورم تک رقمی در محدوده 9.6درصد در سال 2016و استمرار آن در سال 2017 از مهم‌ترین دستاوردهای بانک مرکزی است. همچنین تلاش برای برقراری ثبات و آرامش در بازار ارز با اقداماتی چون طراحی نظام یکپارچه معاملات ارزی(نیما) از اهداف این بانک است. از سوی دیگر شاهد ساماندهی موسسات غیرمجاز و توقف کامل فعالیت آنها در سال گذشته بوده‌ایم.

تدوین یک نسخه شفابخش برای ساختار نظارت بانکی

عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیرکل مقررات و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: یک نسخه خاص و شفابخش برای ساختارهای نظارتی وجود ندارد وکارایی ساختارهای نظارت بانکی باید در چارچوب وسیع‌تر اقتصاد هر جامعه و هماهنگی اجزای آن جست‌وجو شود.  عبدالمهدی ارجمندنژاد در گفت‌وگو با ایبنا درباره اقتصاد سیاسی و اصلاح ساختار بانک مرکزی اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در اصلاح ساختار بانک‌های مرکزی، اصلاح ساختار آنها به گونه‌یی است که به استقلال و پاسخگویی آنها ختم شود. این جمله البته که در حرف طرفداران زیادی دارد؛ اما در عمل این عرصه، آوردگاه نیروهای متخاصمی است که هر یک در پی حذف دیگری است.

وی افزود: قوه مجریه اغلب تمایل به این دارد که سلطه خود را بر بانک مرکزی حفظ کند و به این نهاد همچون ابزاری می‌نگرد که قادر است، مشکلات ریز و درشت دولت را حل کند. بسیاری از دولت‌ها قادر به تصور خود بدون بانک‌های مرکزی نیستند و تنها در زمانی از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستند که بانک مرکزی را در سیطره کامل خود بدانند. از این‌رو معمولا رابطه خوبی با مقوله استقلال ندارند و همواره سعی می‌کنند تا مانع از تحقق این امر شوند. امروزه اما استقلال بانک مرکزی به یک امر کاملا بدیهی و پذیرفته شده در میان کشورها، مجامع و محافل حرفه‌یی بدل شده و قوانین پولی و بانکی کشورها، روز به روز و با شتاب بیشتری به این سمت هدایت و جهت‌گیری می‌شوند.  این مقام مسوول در بانک مرکزی افزود: در ایران نیز همگام با این تحولات لازم بود تا تغییرات اساسی در ساختار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به عمل آید تا این بانک بتواند به سمت استقلال بیشتر حرکت کند. از این‌رو در پیشنهادات اصلاحی اخیر، این مهم مدنظر قرار گرفت که پیش از این بخشی از آن شرح داده شد.  ارجمندنژاد درباره ساختار و شکل نظارت بانکی در بانک مرکزی نوین توضیح داد: ساختار نظارت بانکی باید به گونه‌یی باشد که منظور قانونگذار را از ماموریت نظارت بانکی که بر دوش مرجع نظارت بانکی گذاشته شده است، برآورده کند.

 

ارسال نظر