اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۸۲

تغییر ساعت کار شعب بانک پاسارگاد در خوزستان

برای جلوگیری از قطعی احتمالی برق به دلیل گرمای شدید در فصل تابستان و رعایت حال شهروندان، ساعت کار کلیه واحدهای بانک‌ پاسارگاد در استان خوزستان تغییر یافت. بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران و تصمیم استاندار خوزستان، مبنی بر کاهش ساعت کار دستگاه‌های اجرایی در استان مذکور، برای جلوگیری از قطعی احتمالی برق به دلیل گرمای شدید در فصل تابستان و رعایت حال شهروندان و تصمیم مشترک کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی، نماینده بانک‌های خصوصی و ناظر پولی استان خوزستان، زمان کار واحدهای بانک‌ خوزستان کاهش یافت. کلیه شعبه‌های بانک در استان خوزستان از تاریخ 21خرداد 1397 تا 15شهریور 1397، شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 7:30 الی 13:00 آماده خدمت‌رسانی به هموطنان شریفمان هستند. هم‌میهنان گرامی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز اطلاع‌رسانی و مشاوره بانک‌ پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل فرمایند.     

همراه پلاس ملت برای کارت‌های شتابی

برای ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه به دارندگان کارت‌های بانکی عضو شتاب، سامانه «همراه پلاس ملت» در دسترس مشتریان قرار گرفته است.  استفاده از سامانه همراه پلاس ملت منحصر به دارندگان حساب متمرکز نزد بانک ملت نبوده و تمام مشتریان دارای کارت شتابی می‌توانند از طریق تلفن همراه از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.  برای استفاده از خدمات همراه پلاس کافی است که مشتریان، آخرین نسخه نرم‌افزار همراه بانک را از وب‌سایت بانک دریافت و نصب کنند. همچنین مشتریانی که قبلا نرم‌افزار همراه بانک نسخه جدید را نصب کرده‌اند، می‌توانند از طریق گزینه تنظیمات، آن را به‌روزرسانی کنند.

• انتقال وجه کارت به کارت - این خدمت در حال حاضر تنها از مبدا کارت‌های ملت امکان‌پذیر بوده و در نسخ آتی توسط سایر کارت‌های شتابی نیز فراهم خواهد شد.

 خرید شارژ برخط

 پرداخت قبض

 پرداخت قسط

 جست‌وجوی شعب و خودپرداز

 بایگانی تراکنش‌ها

 مدیریت پروفایل مشتری از طریق منوی تنظیمات

 کیف پول الکترونیکی ملت - محصول و راهنمای کاربری سامانه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است که صرفا در نخستین مراجعه مشتری به سامانه همراه پلاس ملت، عملیات فعال‌سازی سرویس ازطریق درج شماره تلفن همراه توسط مشتری و ارسال کد فعال‌سازی پیامکی به ایشان انجام می‌شود.  خاطرنشان می‌نماید تکمیل فرآیند تراکنش‌های مالی در سامانه همراه پلاس ملت از طریق درج اطلاعات کارت شتابی شامل: شماره کارت، cvv۲، رمز دوم کارت و تاریخ انقضا صورت می‌گیرد.

تعیین تکلیف کدهای  USSD

رییس کمیسیون ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان بانک مرکزی هفته آینده برای تعیین تکلیف کدهای USSD و صحبت درباره محدودیت‌های اعمال شده توسط برخی بانک‌ها در مجلس حضور پیدا می‌کنند.  رمضانعلی سبحانی‌فر درباره تصمیمات جدید برای USSD‌ها توسط بانک‌ها و اعمال محدودیت‌هایی گفت: برخی بانک‌ها به دلیل نظام کارمزدی نادرست در پرداخت‌های خرد و ضرردهی پرداخت‌های کمتر از دو هزار تومان نسبت به اعمال محدودیت‌هایی ازجمله حداقل میزان تراکنش موبایلی دو هزار تومانی و انجام یک ‌بار هر تراکنش با یک کارت بانکی در بستر کدهای دستوری اقدام کرده‌اند که تا به امروز چندین بار اطلاع‌رسانی شده اما اعتقاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیسیون ارتباطات مجلس شورای اسلامی ادامه فعالیت USSD‌ها و برداشته شدن هر گونه محدودیتی از این بستر است.  او با بیان اینکه کدهای دستوری در سیستم بانکی و پرداخت اهمیت بالایی دارند، خاطرنشان کرد: معتقدم با وجود هزینه‌های پردازشی سنگین پرداخت‌های خرد برای بانک‌ها، بستر USSD برای بانک‌ها در بلندمدت سودآور است و می‌تواند در گسترش بحث پرداخت الکترونیکی و ارائه سرویس آسان و سریع مفید واقع شود. بخشی از اقتصاد اپراتورهای تلفن همراه ازجمله همراه اول، ایرانسل و رایتل بر بستر کدهای USSD است و حذف یا ایجاد محدودیت‌هایی می‌تواند درآمدهای فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را کاهش دهد؛ فعالیت‌های جدید بانک‌ها برای کاهش هزینه‌ها در زمینه پرداخت خرد و جهت‌گیری به سوی سرویس‌های نوین بر پایه اینترنت به جای USSD است و در صورتی که قرار باشد بانک مرکزی در این بستر محدودیت‌هایی را اعلام کند باید یک جایگزین با ضریب نفوذ و سرعت بالا آماده و راه‌اندازی کند تا افرادی که از موبایل‌های غیرهوشمند در نقاط روستایی استفاده می‌کنند، مشکلی پیدا نکنند.

افزایش 42 درصدی شعب بانک‌ها در 15 سال

مرکز آمار اعلام کرد: تعداد واحدها و شعبات بانک‌ها نسبت به 15سال پیش ٤٢ درصد افزایش یافته است.  براساس آخرین سالنامه مرکز آمار ایران به‌ ازای هر ٣٤١٣ نفر جمعیت یک بانک در سال ١٣٩٥ وجود داشته که این شاخص در سال ١٣٨٠ به‌ ازای هر ٣٩٦٣ نفر جمعیت یک بانک بوده و به طور کلی تعداد بانک(شعبه) در سال ١٣٩٥ نسبت به ١٣٨٠ ٤٢درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر