اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۳۸

نشست مدیران بانک ملت و پالایش و پخش

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشستی مشترک، راه‌های تقویت همکاری‌های فیمابین را بررسی کردند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، علیرضا صادق‌آبادی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این نشست که با حضور بهمن اسکندری و سیدابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، حسن کمالوند مدیرکل انرژی و رییس شعبه مستقل مرکزی بانک ملت و مدیر مشتری مربوطه در ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، از حمایت و همکاری این بانک در بهره‌برداری از پروژه نفت ستاره خلیج‌فارس و کمک به خودکفایی کشور در تولید بنزین، قدردانی کرد و خواستار توسعه روابط بین دو مجموعه شد.

محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز با اشاره به حسن ارتباط و قدمت همکاری میان این بانک و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حوزه انرژی، توسعه و تقویت روابط فیمابین را در دستور کار این بانک خواند.

تداوم اصلاح صورت‌های مالی و شناسایی درآمد

به‌دنبال اجرای صورت‌های مالی جدید بانک‌ها و استانداردهای ifrs از بهمن 94 تاکنون و همچنین اجرای دستورالعمل‌های وصول و برگشت چک‌ها از طریق سامانه‌های جدید، شورای پول و اعتبار برای بهبود صورت‌های مالی و وضعیت وصول و برگشت چک‌ها، بر تداوم صورت‌های مالی جدید تاکید کرده و اقدام به تصویب «دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری» و همچنین اصلاح دستورالعمل حساب جاری کرده است.  به گزارش «تعادل»، به نظر می‌رسد که بانک مرکزی به‌دنبال آن است که چک‌های برگشتی را کاهش داده و همچنین اقدامات لازم برای شناسایی درآمد بانک‌ها و موسسات اعتباری را در دستور کار قرار دهد.  به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار روز سه‌شنبه در یک هزار و دویست و چهل و هشتمین جلسه خود، ضوابط پیشنهادی آن بانک با عنوان «دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری» را با هدف ارتقای شفافیت صورت‌های مالی، ارائه تصویری صحیح‌تر از وضعیت عملکردی بانک‌ها و جلوگیری از شناسایی و توزیع سودهای موهوم مورد تصویب قرار داد.  بدین‌ترتیب بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند از این پس صورت‌های مالی خود را با رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده تنظیم کنند. اجرای دستورالعمل مذکور گام مهم دیگری در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی است که در سالیان اخیر توسط بانک مرکزی به صورت تدریجی اجرا شده است.

همکاری 6 بانک آلمانی بدون سوییفت با ایران

رییس مرکز رقابت بین‌المللی گفت: یک اتحادیه اعتباری متشکل از ۶ بانک آلمانی با وجود تهدیدات امریکا به همکاری خود با ایران در جهت تسویه حساب‌ها ادامه می‌دهند. به گزارش هندلزبلات، در حالی که بانک‌های بزرگ آلمانی به دلیل خروج امریکا از برجام و ترس از عواقب همکاری با ایران در حال اجتناب از ادامه همکاری خود با ایران هستند؛ اما یک اتحادیه متشکل از ۶ بانک اعتباری آلمان موسوم به «وولکس بانکن» که در جنوب آلمان قرار دارد از ادامه همکاری با ایران ترسی ندارد و به تامین مالی در بخش تجارت ادامه می‌دهد.

در همین حال «پاتریزا ملفی» رییس مرکز رقابت بین‌المللی گفت: به‌طور کلی مادامی که شرکت‌ها و بانک‌ها به الزامات و مقررات فعلی کنترل‌های صادرات اتحادیه اروپا و امریکا پایبند باشند، اتفاقی برای آنها نمی‌افتد.  این اتحادیه شامل «وولکس بانک»، «وتم برگ»، «پفورژیم»، «کانستانز»، «شوآرزوالد» و «ورینیگیت وولکس بانک» است. «ملفی» در ادامه گفت: این شبکه می‌تواند حتی با وجود قطع شدن سامانه سوییفت برای انتقال پول به ایران و از ایران به جای دیگر به روند تسویه حساب‌ها ادامه دهد.  رییس مرکز رقابت بین‌المللی گفت: با کمک بوندز بانک، بانک مرکزی آلمان حتی بدون سوییفت هم می‌توانیم پرداخت‌ها را انجام دهیم. مرکز رقابت بین‌المللی توسط بانک‌ها به منظور مدیریت تجارت خارجی راه‌اندازی شده است.

افزایش تراکنش‌های ناتمام در فروردین

آمار شاپرک در فروردین‌ماه ۹۷ حاکی از افزایش 17.76درصدی در تعداد تراکنش‌های ناتمام و کاهش 3۷/1۷ درصدی در تعداد کل تراکنش‌ها دارد. به گزارش «تعادل» شاخص میزان تراکنش‌های ناتمام رخداده در شبکه الکترونیک پرداخت کارتی و روند آن در طول زمان، یکی از شاخص‌هایی است که بر کیفیت انجام عملیات و رضایت از شبکه پرداخت اثرگذار است. از این‌رو باید نسبت تعداد تراکنش‌های ناتمام به کل تراکنش‌ها روند کاهشی داشته باشد در حالی که در فروردین ماه سال ۹۷ به نسبت اسفندماه سال ۹۶ با افزایش 0091/0درصدی در تعداد تراکنش‌های ناتمام به کل تراکنش‌ها در شبکه پرداخت مواجه بوده‌ایم.

همزمان با کاهش 17.37درصدی تعداد کل تراکنش‌ها در فروردین ۹۷ به نسبت اسفندماه ۹۶، تعداد تراکنش‌های ناتمام در این دوره افزایش 17.76درصدی را پشت سرگذرانده است و نسبت تراکنش‌های ناتمام به کل تراکنش‌های موفق در این‌ ماه نسبت به ماه گذشته افزایش 0091/0درصدی را تجربه کرده است.

 

ارسال نظر