اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۴۰

فاینانس 1.2 میلیارد یورویی بانک صنعت با بانک روسیه

گروه بانک و بیمه   قرارداد فاینانس یک‌میلیارد و 200 میلیون یورویی برای تامین مالی پروژه برقی‌سازی خط‌آهن گرمسار - اینچه‌برون بین بانک صنعت و معدن و ونش‌اکونوم بانک روسیه امضا شد تا روند تامین مالی توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور از سوی بانک صنعت و معدن شتاب بیشتری بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این قرارداد در تاریخ 26 اردیبهشت ماه با حضور نماینده بانک صنعت و معدن و مدیران ارشد ونش‌اکونوم بانک در روسیه به امضا رسید. گفتنی است بانک صنعت و معدن با تامین مالی یک‌میلیارد و 500 میلیون دلاری پروژه برقی‌سازی قطار تهران - مشهد و تامین مالی یک‌میلیارد و 800 میلیون دلاری قطار سریع‌السیر تهران– قم– اصفهان نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت زیرساخت و حمل و نقل ریلی در کشور داشته است.

نشست نیک‌‌اندیشان کارایا با حمایت بانک انصار

با حمایت بانک ‌انصار بیست و یکمین نشست گروه سرمایه‌گذاری نیک‌اندیشان کارایا و همکاری مرکز فین‌تک این بانک‌ در مرکز همایش‌های بانک مذکور برگزار شد. به گزارش اداره‌کل ‌روابط‌عمومی ‌و تبلیغات در ابتدای همایش شکرریز رییس هیات موسس کارایا از بانک انصار به خاطر آنچه وی آن را حمایت اثربخش بانک انصار از کارآفرینان کشور نامید، قدردانی کرد. در ادامه جلسه آقای فروتن قائم‌مقام بانک انصار طی سخنانی با اشاره به تاریخچه بانک، دستاوردهای آن را در عرصه مالی و پولی کشور به ویژه بانکداری الکترونیک تشریح کرد و گفت: بانک انصار از سوی نهادهای معتبر در کشور به عنوان یک بنگاه مالی و پولی موفق و حرفه‌یی ارزیابی می‌شود و در زمینه بانکداری الکترونیک پیشتاز بوده و از نخستین دارندگان کوربنکینگ در کشور بوده است. بر اساس این گزارش، پس از سخنان قائم‌مقام بانک‌انصار تنی چند از کارآفرینان به ارائه گزارش‌های خود در خصوص دستاوردهای فنی شرکت متبوعه پرداخته و سپس آقای فاطمی عضو هیات مدیره هلدینگ توسن طی سخنانی به ارائه تصویری از آینده اقتصاد دیجیتال و نقش فناوری زنجیره بلوک پرداخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه به ویژه دیجیتالیزه کردن دارایی‌ها توسط دولت و بخش خصوصی را با تاکید بر تسریع خصوصی‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت تشریح کرد. این گزارش می‌افزاید که بانک ‌انصار در راستای توسعه بانکداری باز و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه اکوسیستم فین‌تک اقدام به ایجاد و راه‌اندازی مرکز توسعه فناوری‌های مالی کرده است. این مرکز آمادگی همکاری با فعالان اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی، تامین‌ مالی، ارائه خدمات منتورینگ و مشاوره، تامین فضای کار اشتراکی و سایر حمایت‌های مورد نیاز فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها را دارد. شایان ذکر است، سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش یا فرشتگان سرمایه‌‌گذار، کارآفرینان و مدیران اجرایی شناخته‌ شده‌یی هستند که به‌طور معمول روی کسب‌وکارهای کارآفرینان در مراحل اولیه سرمایه‌‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش علاوه بر سرمایه‌گذاری با ارائه مشاوره و کمک به کارآفرینان در مقام راهنما نیز ایفای نقش می‌کنند.

معوقات بانکی پرداخت وام را متوقف کرد

 این روزها برخی بانک‌ها پرداخت تسهیلات خود را برای مدتی متوقف کرده‌اند و دلیل آن را بالا رفتن معوقات و تغییر مسیر برای بازگشت مطالبات اعلام می‌کنند. به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات در بانک‌ها

هر چند که از راه‌های اصلی کسب درآمد و تامین هزینه‌های آنها به‌شمار می‌رود، اما در هر صورت وجود شرایط برای پرداخت نیز بسیار قابل اهمیت است، به‌طوری که در سال‌های گذشته تنگنای مالی بانک‌ها و نبود منابع کافی برای پرداخت تسهیلات اغلب آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است.  گذری بر شعب بانک‌ها و درخواست تسهیلات در مواردی با پاسخ جالبی مواجه می‌شود. یکی از بانک‌های بزرگ خصوصی می‌گوید فعلا پرداخت تسهیلات را متوقف کردیم و در مقابل پرس و جوی دلیل این‌گونه پاسخ داده می‌شود که در حال حاضر باتوجه به اینکه معوقات بانک افزایش یافته، قدرت پرداخت تسهیلات چندان وجود ندارد و مدیران تصمیم گرفتند تا برای مدتی تسهیلات‌دهی را متوقف تا مطالبات معوق شده برگردد چراکه منابع کافی برای پرداخت وجود ندارد. در حالی جریان معوقات بانکی به تسهیلات‌دهی بانک‌ها نیز ضربه زده که طی سال‌های گذشته آمار اعلامی نشان از رقم بیش از 100 هزار میلیاردی معوقات داشته که باتوجه به سود و استمهال برخی میزان آن را تا 200 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنند.  در سال‌های اخیر اقداماتی هم با ورود قوه قضاییه و مشارکتی که با بانک مرکزی انجام شد برای دریافت معوقات صورت گرفت، ولی تاکنون آمار نشان از کاهش معوقات و برگشت قابل‌توجه منابع ندارد تنها در روزهای گذشته رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که نسبت مطالبات غیرجاری حدود 3درصد کاهش داشته و این در حالی است که پیش‌تر اعلام شده بود که نسبت معوقات از حدود 15 به 11درصد رسیده بود. اما اینکه چرا شرایط بانک‌ها به سمتی پیش می‌رود که افزایش معوقات موجب توقف تسهیلات‌دهی آنها می‌شود، موضوعی است که با جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی، مطرح و وی توضیحاتی در این باره اعلام کرد.

 

ارسال نظر