اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۶۷

ارائه پوشش بیمه اتکایی ایران با ارز یورو

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تغییر سیستم ثبت از دلار به یورو تاثیری زیادی بر صنعت بیمه ندارد، گفت: پوشش‌های اتکایی بیمه‌های ایرانی با ارز یورو انجام می‌شود.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: ما حق بیمه برای پوشش‌های اتکایی به طرف‌های اروپایی را به یورو پرداخت می‌کنیم و در زمان بروز خسارت نیز به یورو این خسارت‌ها را دریافت می‌کنیم.  همتی گفت: بیشتر ذخایر ارزی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه نیز به یورو است؛ با این حال برای پوشش برخی از ریسک‌های موجود در صنایع نیاز به دلار و سایر ارزها داریم که این موضوع باعث می‌شود تا حق بیمه مقداری گران‌تر شود.

وی درباره آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور پس از برجام گفت: قبل از تحریم‌ها، روابط بیمه‌یی ایران با بیمه‌گران عمده و اصلی اروپایی بسیار گسترده بود درحالی که این روابط در دوران تحریم متوقف شده بود اما بعد از برجام به تدریج دوباره از سر گرفته شد.  وی با بیان اینکه در دو سال گذشته مذاکرات بسیار گسترده و سطح بالایی با بیمه‌گران اتکایی و کارگزاران بیمه‌یی داشتیم، افزود: در مذاکرات با اروپایی‌ها به نتایج خوبی رسیدیم هر چند که بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا متاسفانه این مذاکرات دچار شوک شد.

رییس شورای عالی بیمه ادامه داد: بعد از روی کار آمدن ترامپ، شرکت‌های بیمه اروپایی با احتیاط بیشتری فعالیت‌های خود با ایران را ادامه می‌دهند.

همتی در عین حال تصریح کرد: با این وجود طی این مدت بیمه‌گران اروپایی ۳۰درصد پوشش‌های مربوط به حوادث فاجعه‌آمیز در کشور که حدود ۱.۲میلیارد یورو می‌شود را تحت پوشش قرار داده‌اند.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که در دو سال اخیر کشتی‌های ایرانی تحت پوشش بیمه‌های خارجی قرار گرفته‌اند و حتی می‌توانند با بیمه ایرانی در اروپا تردد کنند.

وی با اشاره به اعطای مجوز به چند شرکت ایرانی برای پوشش اتکایی بیمه‌های زندگی اظهار کرد: ما پوشش‌های خوبی را از یکی از شرکت‌های بیمه اروپایی در زمینه بیمه‌های زندگی گرفتیم؛ این اجازه برای این داده شد تا شرکت‌های ایرانی با محصولات جدید بیمه‌گران اروپایی آشنا شده و آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

فعال‌سازی کارت‌های ثامن در خودپردازهای انصار

به دنبال اعلام برنامه ادغام موسسه ثامن و قرض‌الحسنه مهراقتصاد در بانک انصار در روزهای اخیر، بانک انصار در پیامکی به سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن از ثبت اطلاعات هویتی آنها در این بانک خبر داده که کارت‌های آنها در خودپردازهای بانک انصار فعال شده و در اطلاع‌رسانی‌های بعدی نحوه ارائه خدمات بانک انصار به سپرده‌گذاران ثامن اعلام خواهد شد. همچنین به دنبال ورود بانک انصار برای ارائه خدمات به سپرده‌گذاران ثامن، بانک صادرات که قبلا از طریق خودپردازهای خود به سپرده‌گذاران ثامن خدمات می‌داد، اعلام کرده که خدمات خودپردازهای بانک صادرات به سپرده‌گذاران موسسه ثامن قطع می‌شود.

به گزارش«تعادل» در متن پیامک بانک انصار درباره ادغام موسسه اعتباری ثامن به مشتریان این موسسه آمده است: با توجه به ادغام موسسه اعتباری ثامن در بانک انصار، اطلاعات هویتی سپرده‌گذاران در بانک انصار ثبت شده و به جمع خانواده ۱۶میلیونی بانک انصار افزوده شده و سپرده‌گذاران منتظر دریافت پیامک اطلاع‌رسانی بعدی باشند.

همزمان موسسه اعتباری ثامن نیز در پیامکی به سپرده‌گذاران خود اعلام کرد: از روز ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۷ کارت ثامن در بیش از ۴هزار خودپرداز بانک انصار و موسسه اعتباری ثامن در سراسر کشور فعال خواهد بود.

از سوی دیگر تغییر تابلوهای موسسه مالی و اعتباری ثامن به بانک انصار همزمان با نیمه شعبان، عملیات یکپارچه‌سازی حساب‌های مشتریان آغاز و حساب‌ها به بانک انصار منتقل شده است.

گفته می‌شود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد شعب بانک جدید به دلیل بالا بودن تعداد شعب بانک انصار، مهراقتصاد و ثامن پس از ادغام کاهش می‌یابد. یادآور می‌شود، بانک انصار درحال حاضر ۷۰۰شعبه دارد که در صورت ادغام با مهراقتصاد که ۷۳۶شعبه و ثامن که حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ شعبه دارند، تعداد شعب این بانک از ۲۰۰۰شعبه فراتر خواهد رفت که همین امر موجب اخذ تصمیم مبنی بر کاهش شعب بانک جدید شده است.

از سوی دیگر همزمان با ادغام «موسسه اعتباری ثامن» در «بانک انصار» و بنا به درخواست این موسسه، خدمات خودپردازهای بانک صادرات ایران به کارت‌های موسسه ثامن از ١٢ اردیبهشت ٩٧ پایان یافته است. روابط عمومی بانک صادرات ایران اعلام کرد که ارتباط بین سوییچ‌های کارت بانک صادرات ایران با موسسه اعتباری ثامن از روز چهارشنبه ١٢ اردیبهشت ٩٧ ادامه نخواهد یافت و به این ترتیب ادامه ارائه خدمات پرداخت توسط خودپردازهای بانک صادرات ایران و امکان بهره‌مندی از این خدمات برای دارندگان کارت‌های بانکی این موسسه فراهم نخواهد بود. توقف حمایت مالی بانک صادرات ایران از سپرده‌گذاران موسسه مذکور در پرداخت‌های نقدی از طریق خودپرداز‌های شبکه این بانک به دلیل ادغام «موسسه اعتباری ثامن» در «بانک انصار» همچنین درخواست مدیران آن موسسه صورت گرفته است.

محمدرضا فرخ، مدیرعامل موسسه اعتباری ثامن نیز گفت: با ادغام ثامن در بانک انصار به هیچ عنوان هیچ یک از سپرده‌گذاران متضرر نخواهند شد و امنیت شغلی حتی یک نفر از کارکنان مورد تهدید نیست. ادغام ثامن در بانک انصار، الگوی ادغام در بانک‌های ایران و حتی جهان خواهد شد.

 

ارسال نظر