اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۲۳

تامین مالی نیروگاه‌ اندیمشک توسط بانک صنعت

 علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن احداث نیروگاه‌های اندیمشک و امیدیه با ظرفیت جمعا 1500مگاوات را تامین مالی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن افخمی که در سفر به استان خوزستان، در دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان سخن می‌گفت ضمن اعلام این خبر افزود: استان خوزستان حق بزرگی بر گردن کشور ما دارد و بانک صنعت و معدن تلاش می‌کند تا در حد توان خود در راستای توسعه صنعتی استان گام برداشته و از این طریق بخشی از این حق را ادا کند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: خوشبختانه نقش این بانک تاکنون در استان خوزستان پررنگ بوده در این خصوص می‌توان از پتروشیمی مسجد سلیمان با تامین مالی 432میلیون یورو و 700نفر اشتغال و فولاد روهینا جنوب با 100میلیون یورو تسهیلات و 445نفر اشتغال نام برد که می‌توانند چهره این بخش از کشورمان را دگرگون کنند.

وی در مورد نقش بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاهی گفت: این بانک توانسته است 6 هزار مگاوات از 70هزار مگاوات ظرفیت تولید برق کشور را تامین مالی کند که این رقم 9درصد از ظرفیت یاد شده است. افخمی گفت: بانک صنعت و معدن در صنایع ریلی پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به مبلغ یک‌میلیارد و 800 میلیون دلار و پروژه برقی‌سازی قطار تهران- مشهد به میزان یک و نیم میلیارد دلار را تامین مالی کرده که با اتمام آنها تحول چشمگیری در این بخش از صنایع کشورمان اتفاق خواهد افتاد.

این مدیر بانکی ضمن بیان اینکه تامین مالی احداث 3طرح آب شیرین کن جمعا به مبلغ 360میلیون دلار توسط بانک صنعت و معدن انجام شده و هر یک از آنها روزانه 100هزار متر مکعب ظرفیت دارد افزود: انتظار ما این است که بتوانیم مثل کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده بهینه‌یی از آب شیرین کن‌ها داشته باشیم.

استاندار خوزستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات بانک صنعت و معدن و نقش این بانک در توسعه صنعتی استان گفت: هرجا که سخن از سیستم بانکی است نقش بانک صنعت و معدن از برجستگی خاصی برخوردار است که این امر حاصل تلاش مسوولانه این بانک در اجرای طرح‌های صنعتی و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است.

مجید  قاسمی عضو شورای عالی «عتف» شد

دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد با اکثریت آرا عضو شورای عالی عتف(وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) از بین انجمن‌های علمی برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انجمن‌های وزارت بهداشت و درمان انتخاب شد.

در این انتخابات علاوه بر ایشان، دکتر بهزاد قره‌یاضی به عنوان عضو اصلی و دکتر محمدامین قاضی‌راد به عنوان عضو علی‌البدل نیز انتخاب شددند. این انتخاب شایسته را از طرف بانک پاسارگاد و انجمن مدیریت ایران صمیمانه تبریک می‌گوییم.

تسهیلات بانک ملت برای اعزام به عتبات عالیات

بانک ملت، طرح اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشگاهیان برای اعزام به عتبات عالیات را با افزایش سقف این تسهیلات، تا پایان خردادماه سال جاری، تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با تمدید این طرح و افزایش سقف فردی تسهیلات، دانشجویان و استادان دانشگاه می‌توانند برای اعزام به عتبات عالیات به صورت هوایی، از ۲۰ میلیون ریال و سفر زمینی از ۱۳ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانک ملت استفاده کنند.

پیش از این، سقف اعطای این تسهیلات برای سفرهای هوایی به عتبات ۱۵ میلیون ریال و برای سفرهای زمینی ۱۰ میلیون ریال بوده است.

بر این اساس، بانک ملت مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه عتبات دانشگاهیان، اختصاص داده است.

۱۵۰ میلیارد وام قرض‌الحسنه مهر برای اشتغال‌زایی روستایی

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از امکان پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی روستایی، با مشارکت بنیاد برکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهرایران، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد برکت برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور بیان داشت: در اجرای سیاست هیات‌مدیره بانک مبنی بر هدایت عمده تسهیلات به حوزه اشتغال و با هدف رفع رکود و بیکاری در اقتصاد کشور، در مذاکراتی با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظرف ۲هفته، برای اعطای تهسیلات اشتغال‌زایی روستایی به تفاهم رسیدیم و امیدواریم به زودی روند پرداخت عملیاتی شود.

وی ادامه داد: در این تفاهم هزار و پانصد میلیارد ریال وام با نرخ کارمزد ۳ تا ۴درصد و در دوره‌های بازگشت ۴۸ تا ۶۰ ماهه به روستاییان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: سال گذشته، ۷۵۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با اعتبار ۸۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که ۵۵درصد آن مربوط به حوزه اشتغال بود.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بنا بر ماهیت کاری خود در حوزه‌های معیشت، درمان، ازدواج و اشتغال تسهیلات کم بهره با نرخ کارمزد ۳ تا ۴درصد به افراد کم بضاعت و کمتر برخوردار اعطا می‌کند.

 

ارسال نظر