اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵

عاملیت بانک صنعت در پتروشیمی مسجدسلیمان

 عملیات اجرایی پتروشیمی مسجد سلیمان در استان خوزستان به منظور احداث واحد تولید آمونیاک و اوره در حال انجام است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، طرح یاد شده از محل تسهیلات فاینانس چین به مبلغ 433میلیون یورو با عاملیت این بانک و پیشرفت قابل توجه 50درصدی درحال اجراست که با شروع بهره‌برداری در سال 1398، اشتغال مستقیم 750 نفری در این منطقه کمتر برخوردار را به همراه خواهد داشت. گفتنی است، در سفر استانی علی اشرف افخمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه، آخرین مراحل اجرایی این طرح مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

اعطای تسهیلات ارزان به کارگران از سوی بانک رفاه

بانک رفاه در سال «حمایت از کالای ایرانی» و به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر و با هدف تکریم و تجلیل از اقشار مختلف جامعه کارگری کشور به کارگران نمونه استان‌های کشور تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند. به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه و با نرخ سود 10درصد جهت تامین اموال و خدمات مورد نیاز کارگران نمونه کل کشور که در هر استان از سوی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه به بانک معرفی می‌شوند، اعطا خواهد شد.

تداوم افت قیمت سکه

قیمت سکه که از ابتدای هفته روند نزولی به خود گرفته روز چهارشنبه نیز کاهش یافت. به گزارش «تعادل»، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰ هزار تومان کاهش یک‌میلیون و ۷۷۵ هزار تومان در بازار تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، با ۱۵ هزار تومان افت قیمت، یک‌میلیون و ۷۲۷هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۴ هزار تومان کاهش قیمت ۸۶۹ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی با ۵ هزار تومان افت ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت در مدت مشابه ۳۵۱هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با یک‌هزار و ۶۰۰ تومان رشد ۱۷۱ هزار و ۴۰۰تومان ارزش‌گذاری شد. براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت هر دلار امریکا بدون تغییر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده بود. همچنین نرخ یورو با ۷ تومان رشد ۵ هزار و ۱۳۶تومان و هر پوند نیز با ۱۵ تومان رشد ۵ هزار و ۸۷۳تومان تعیین شد. رییس کل بانک مرکزی با دفاع از سامانه نیما تاکید کرد که بیت‌کوین به هیچ‌وجه مورد حمایت نیست. ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه بانک مرکزی استفاده از بیت‌کوین را توصیه نمی‌کند، گفت: گردشگران خارجی برای تبدیل ارز به بانک ملی و سامان مراجعه کنند. سیف با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی نیما، اظهار داشت: سامانه نیما بازار الکترونیکی است که تمام ارزهای اقتصادی کشور در آن عرضه و همه تقاضاهای ارز که در کشور وجود دارد در سامانه ثبت می‌شود و عرضه و تقاضا در سامانه تلاقی می‌شود. وی ادامه داد: در این سامانه این امکان وجود دارد که بانک مرکزی با اعمال نظارتی منابع ارزی را کنترل تا ارز به اولویت‌های وارداتی تخصیص پیدا کند. رییس کل بانک مرکزی بیان داشت: از این بابت این اطمینان حاصل می‌شود که منابع ارزی کشور به اقتصادی ملی برمی‌گردد، صادر‌کننده منابع ارزی را به چرخه اقتصادی برمی‌گرداند و واردکنندگان به‌راحتی می‌توانند به ارز موردنیاز دسترسی پیدا کنند.

ارتقای همکاری با اروپا با تصویر حقیقی مالی بانک‌ها

محمدرضا ساروخانی گفت: بانک‌ها باید در روابط با طرف‌های خارجی تصویر حقیقی‌تری از وضعیت مالی بنگاه ارائه کنند تا در نهایت به توسعه همکاری‌ها منجر شود. به گزارش روابط‌عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا ساروخانی با بیان اینکه مبنای هر گونه ارتباط اقتصادی و تجاری در دنیا استفاده از بسترهای بانکی است، اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن توافق «برجام» ارتباطات مناسب و جدی‌تری بین بانک‌های ایران و دنیا شکل گرفت. به گفته وی، ارتباط تجاری و بانکی ایران و اروپا با استفاده از فرصت «برجام» باید در مسیر توسعه یافته‌تری قرار بگیرد و فرصت‌های فعلی متحول شود. وی در ادامه افزود: ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌های اروپایی در فضای بعد از اجرایی شدن «برجام»، تقویت شد و نظام بانکی ایران توانست با بانک‌های کشورهای اروپایی همانند «اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا» تعاملات سازنده و راهگشایی را ایجاد کند. ساروخانی با بیان اینکه تاثیر «برجام» در فرآیند زمان برای ایران تا حدودی تغییر کرد، گفت: انتظار می‌رفت بعد از سه سال از توافق «برجام»، تحولات عمده‌یی در تجارت و تعاملات بانکی ایران و اروپا ایجاد شود ولی آمارها نشان می‌دهد در ۶ ماه ابتدای اجرایی شدن توافق «برجام»، استقبال قابل توجهی از سوی کشورهای دنیا برای آغاز روابط تجاری و بانکی با ایران شکل گرفت.  معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل بانک‌ها همچنین درباره نقش IFRS و استانداردهای حسابرسی بانک‌ها در ایران و تاثیر آن در تقویت رابطه با بانک‌های اروپایی گفت: زبان مشترک صورت‌های مالی در دنیا بر اساس استانداردهای IFRS تعریف شده و همه شرکت‌ها و بانک‌های معتبر در دنیا این استانداردها را رعایت می‌کنند، به همین منظور بانک‌های ایرانی برای شکل‌گیری هر گونه ارتباط با بانک‌های خارجی باید الزام پیاده‌سازی IFRS را به صورت دقیق اجرا کنند. ساروخانی در پایان گفت: بانک‌ها در ایران باید حداکثر شفافیت مالی را در صورت‌های مالی خود رعایت کنند و با اجرای گام به گام آن، ضمن حفظ منافع سهامداران بتوانند در روابط با طرف‌های خارجی نیز تصویر حقیقی‌تری از وضعیت مالی بنگاه ارائه کنند تا در نهایت به توسعه همکاری‌ها منجر شود.

 

 

ارسال نظر