رشد ۸۳ درصدی منابع قرض‌الحسنه مهر ایران حاصل اعتماد مردم است

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۸۰

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران بیان داشت: در سال گذشته نزدیک به ۸۳درصد رشد منابع داشته‌ایم و با جذب منابع جدید بیش از ۸۲هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در رابطه با تاریخچه و نحوه تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این بانک با هدف جذب و تخصیص منابع قرض‌الحسنه از طریق مشارکت ۱۰ بانک بزرگ کشور با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و در حال حاضر با ۵۳۰ شعبه فعال به امر خدمت‌رسانی مشغول است.

وی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر سرمایه یکی از بانک‌های متوسط و خوب کشور است که ساختار بسیار مناسب و منسجمی دارد. کفایت سرمایه این بانک نزدیک به ۴۰درصد و فاقد دارایی‌های مازاد و بنگاهداری است.  مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه کرد: در این بانک، تنها جذب منابع و اعطای وام قرض‌الحسنه با کارمزد صفر تا ۴درصد به نیازمندان انجام می‌شود. فعالیت در حوزه قرض‌الحسنه یکی از مزیت‌های اصلی این بانک به شمار می‌آید به همین دلیل از فشار قیمت تمام شده پول که مشکلات عدیده‌یی را برای بانک‌های تجاری به همراه دارد، به دور است.  وی تصریح کرد: جذب منابع قرض‌الحسنه در شرایط کنونی اقتصاد، کار بسیار سختی است به نحوی که تنها ۵درصد منابع قرض‌الحسنه کشور در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تجمیع شده ولی ۲۵درصد میزان تسهیلات پرداخت شده در این حوزه را برعهده داشته است. این امر نشان‌دهنده خطیر بودن کار و فعالیت این بانک است.  اکبری در این نشست خبری اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک اجتماعی و مردمی است و عملکرد تمام هموطنان روند پیشرفت آن را شکل می‌دهد و امیدواریم گزارش این اقدامات صورت گرفته، پاسخگوی بخشی از همدلی، مودت و همیاری‌های مشتریان باشد.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته بانک بسیار موفقی بوده و عملکرد کم‌نظیری را ارائه داده است که نشان‌دهنده جلب اعتماد عمومی و استقبال مشتریان از سبد محصولات آن است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: با گام‌های موثر برداشته شده در راستای ترویج سنت الهی قرض‌الحسنه، مردم به تعمیق این فرهنگ غنی روی آوردند و عملا نشان می‌دهند که به فکر یکدیگر هستند و با سپرده‌گذاری بخش اندکی از منابع مالی خود، بسیاری از نیاز‌های جامعه را برطرف می‌کنند.  وی با اشاره به همکاری‌های رسانه‌ها در مسیر ترویج این سنت الهی تصریح کرد: اصحاب رسانه در سال گذشته به تنویر افکار عمومی و نهادینه شدن قرض‌الحسنه در میان آحاد مردم بسیار کمک کردند که جا دارد از زحمات تمام آنان کمال تشکر و سپاس را داشته باشم.  اکبری ضمن تاکید بر عملکرد مطلوب بانک در حوزه‌های گوناگون بیان داشت: در سال گذشته استقبال بسیار خوبی از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی این بانک صورت گرفت، به نحوی که نسبت به پایان سال ۹۵ نزدیک به ۸۳درصد رشد منابع داشته‌ایم. این رشد، حاصل تلاش همکاران در گسترش و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه است که مایه مباهات و افتخار مجموعه است.  وی تصریح کرد: در سال قبل با جذب منابع جدید، بیش از ۸۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که نسبت به پایان سال ۹۵ نزدیک به ۵۱درصد رشد داشته است.

اکبری همچنین افزود: در سال ۹۵ بیش از ۵۰۰هزار نفر از نیازمندان واقعی جامعه از تسهیلات این بانک استفاده کرده‌اند. این تعداد در سال ۹۶ به ۷۵۲هزار فقره پرونده تسهیلاتی افزایش یافته که بیشتر آنها در حوزه‌های بهبود معیشت، سلامت و درمان، ازدواج جوانان و حمایت از اشتغال‌زایی بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم که این تعداد در سال جاری به یک‌میلیون نفر و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال ارتقا یابد.

 

ارسال نظر