اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۸۰

 بانک صنعت و معدن در ارزیابی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان بالاترین امتیاز را کسب کرد

بانک صنعت و معدن بالاترین امتیاز را در شاخص‌های ارزیابی و ارزیابی‌های میدانی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان استانداری تهران دریافت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، کیفیت اطلاع‌رسانی به مراجعه‌کنندگان، ارائه خدمات به مشتریان، رسیدگی به شکایات مشتریان، آموزش و فرهنگ‌سازی در تکریم ارباب رجوع از جمله شاخص‌های مورد نظر در ارزیابی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان است که بانک صنعت و معدن در مجموع، امتیاز 100 را به دست آورد و در جایگاه سطح یک این ارزیابی قرار گرفت. گفتنی است ارزیابی امتیاز شاخص‌های قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در سطح استانی کشوری انجام شده است.

 کاهش ۶درصدی ارزش بیت‌کوین

ارزش بیت‌کوین به دلیل نزدیک شدن آخرین فرصت برای پر کردن فرم مالیات مرتبط با بیت‌کوین در امریکا ظرف ۲ساعت با بیش از ۶درصد کاهش به کمتر از ۷هزار دلار سقوط کرد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، قیمت هر واحد بیت‌کوین در روز گذشته در ظرف ۲ساعت با بیش از ۶درصد کاهش به کمتر از ۷ هزار دلار رسید.

از جمله دلایل آن نزدیک شدن آخرین فرصت برای پر کردن فرم مالیاتی بیت‌کوین در امریکاست. در همین حال هر واحد بیت‌کوین در ساعت 3:49 دقیقه بعدازظهر روز دوشنبه به وقت واشنگتن به ۶هزار و ۶۴۶دلار و ۷سنت کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه ارزش بیت‌کوین در طول یک ماه گذشته بیش از ۲۷ درصد روند نزولی به خود گرفته است.

به گفته تحلیلگران بازار ارز دیجیتال علت اصلی کاهش قیمت بیت‌کوین در ماه جاری میلادی به فروش بیت‌کوین که مرتبط با مالیات است داده می‌شود؛ ضمن اینکه برآورد می‌شود خانوارهای امریکایی در حدود ۲۵میلیارد دلار برای دارایی ارزهای رمزنگار خود باید پرداخت کنند. بر پایه این گزارش آخرین فرصت تکمیل فرم مالیات مرتبط با بیت‌کوین در امریکا هفدهم ماه جاری میلادی است و اکنون سرمایه‌گذاران در حال فروش بیت‌کوین خود هستند.

قیمت بیت‌کوین در سال جاری میلادی ۵۲درصد از ارزش خود را تاکنون در مقایسه با ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی که رقم نزدیک به ۲۰هزار دلار برای آن ثبت شده بود را از دست داده است.

 دغدغه‌های امنیتی هدف اصلی اعمال محدودیت بر بستر USSD

یک کارشناس حوزه پرداخت گفت: مشکلات امنیتی بستر USSD به مرحله‌یی رسیده که سیاست‌گذار را نگران و چشم‌پوشی از مخاطرات آن را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

محسن عزیزی عضو سابق هیات مدیر بانک مسکن در گفت‌وگو با ایبنا در خصوص اقدام بانک مرکزی در ماه‌های پایانی سال ۹۶ در خصوص توقف فروش شارژ از بستر کدهای دستوری اظهار داشت: اعمال محدودیت مستمر بر بستر USSD نشان از دغدغه‌های امنیتی نهاد ناظر بر آن دارد. وی افزود: اوایل بهمن‌ماه ابلاغیه‌یی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت ابلاغ شد که بیانگر توقف فروش شارژ بر بستر کدهای دستوری داشت، هرچند این بخشنامه به دلیل مخالفت‌های نهادهای گوناگون از جمله وزارت ارتباطات هنوز اجرایی نشده است.

عزیزی تاکید کرد: این اقدام بیشتر به دلایل امنیتی صورت گرفت و با توجه به اینکه امنیت از اجزای بنیادین در نظام پرداخت است، پایش مستمر سیاست‌ها، الزامات و ابزارهای امنیت اطلاعات در نظام پرداخت ضروری است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی بانک مرکزی از اعمال محدودیت بر بستر کدهای دستوری دغدغه‌های امنیتی برای حفظ اطلاعات کارت‌ها و حریم خصوصی مردم است. این کارشناس حوزه پرداخت ادامه داد: این مشکلات امنیتی از ابتدا نیز در این بستر وجود داشت، چرا که بستر کدهای دستوری در شبکه تلفن همراه اساسا برای انجام تراکنش‌های پرداخت طراحی نشده و شاید در این مقطع از زمان، مشکلات به مرحله حادی رسیده که سیاست‌گذار را نگران و چشم‌پوشی از مخاطرات آن را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

 

 

ارسال نظر