اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۰۸

فروش گواهی سپرده ۱۶درصدی در بانک ملت

فروش مرحله جدید گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری (عام) در بانک ملت از روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه سال جاری شروع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده با نرخ سود علی‌الحساب سالانه ۱۶درصد را به مشتریان عرضه می‌کند. براساس این گزارش، فروش این گواهی سپرده‌ها از روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه تا پایان روز دوشنبه

۲۸ اسفندماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، گواهی سپرده فوق، مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (عام) یک‌ساله، با نام و الکترونیک خواهد بود. نرخ سود علی‌الحساب سالانه این اوراق ۱۶درصد قابل پرداخت در مقاطع ماهانه و نرخ بازخرید آن، قبل از سررسید، ۱۴درصد سالانه درنظر گرفته شده است.

کوثر، بانک قوامین و حکمت ایرانیان یک بانک می‌شوند

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: امسال این نتیجه حاصل شد که بانک انصار و دو موسسه مهر اقتصاد و ثامن به محوریت بانک انصار ادغام شوند و در سال آتی هم سه بانک و موسسه اعتباری باقی مانده یعنی حکمت، قوامین و کوثر هم به بانکی واحد بدل خواهند شد.

به گزارش «تعادل»، فرشاد حیدری شب گذشته در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درخصوص ساماندهی و سرانجام دیگر موسسات مالی و اعتباری اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت روند ادغام دو موسسه اعتباری «ثامن» و «مهر اقتصاد» با بانک انصار با هدف ایجاد بانکی بزرگ‌تر و کارآمدتر، به پایان رسید و این بانک از سال آتی شروع به کار خواهد کرد. وی افزود: در بسیاری از کشورها، ارتش‌ها دارای بانک هستند تا به پرسنل آنها و خانواده‌های‌شان خدمات ارائه کنند به نحوی که در بعضی موارد، کشورهایی که نیروهای مسلح، فعالیت برون‌مرزی دارند با بانک‌های دیگر کشورها تفاهم‌هایی امضا می‌کنند تا ارائه خدمات به پرسنل به بهترین نحو انجام گیرد. معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: در کشور ما هم نیروهای مسلح به تناسب گستردگی، دارای بانک‌ها و موسسات اعتباری هستند و در حیطه وظایف تعیین شده به فعالیت ادامه می‌دهند، هر چند این بانک‌ها و موسسات اعتباری به لحاظ سرمایه و انواع خدمات ارائه شده کوچک ارزیابی می‌شوند.

به همین دلیل ضروری به نظر می‌رسید از ترکیب آنها بانکی واحد، باثبات و سلامت مالی بالاتر شکل گیرد تا خدماتی بهتر به خانواده نیروهای مسلح ارائه شود.

 

ارسال نظر