اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۵۵

بانک پاسارگاد حامی حقوق مصرف‌کننده

بانک پاسارگاد از سوی شورای ارزیابی استانداری تهران امتیاز کامل جدول حمایت از مصرف‌کنندگان را دریافت کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، علیرضا قاسمی‌فرزاد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه صنایع استانداری تهران در نامه‌یی خطاب به مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد از کسب رتبه 100 این بانک در جدول شاخص شورای ارزیابی استان خبر داد. در نامه ارسالی دفتر هماهنگی امور اقتصادی خطاب به مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد آمده است: پیرو دعوتنامه شماره 96/6/57190 مورخ 1396/12/13 در خصوص برگزاری جلسه شورای ارزیابی استان موضوع ماده دستورالعمل اجرایی ماده 6 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، مجموع امتیاز آن دستگاه بر اساس مستندات جدول شاخص‌های ارزیابی، ارزیابی‌های میدانی و جلسات شورا به شرح ذیل، «100» و سطح یک اعلام می‌شود.

افتتاح پارس سامان با تسهیلات بانک صنعت

شرکت پارس سامان ایرانیان با تسهیلات ارزی 5 میلیون و 300 هزار یورویی بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، محصول شرکت پارس سامان ایرانیان که در استان خراسان رضوی احداث شده، تولید‌کننده انواع لامپ و پاور LED است و برای 54 نفر ایجاد اشتغال کرده است. گفتنی است، طرح‌های زیربنایی زیادی در سال‌های اخیر با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان خراسان رضوی به اجرا درآمده و موجب ایجاد اشتغال شده است.

شاپرک ۱۲۳درگاه اینترنتی متخلف را مسدود کرد

رصد، شناسایی و مسدودسازی درگاه پذیرندگان متخلف یکی از اقدامات همیشگی شاپرک است که در این زمینه طی سال جاری بیش از ۱۲۳درگاه پرداخت اینترنتی متخلفان مسدود شد. به گزارش ایبنا، نظارت بر عملکرد شرکت‌های پی‌اس‌پی همواره از جمله اولویت‌های شاپرک به عنوان بازوی نظارتی بانک‌ مرکزی در حوزه پرداخت الکترونیک بوده‌ که کمترین مماشاتی در آن راه نداشته و ندارد. یکی از مواردی که از سوی شاپرک در نظارت بر عملکرد شرکت‌های پرداخت مورد توجه ویژه قرار دارد، شفافیت در نوع فعالیت پذیرندگان اعم از پذیرندگان کارتخوان و پرداخت اینترنتی است.  

عرضه ارز به مسافران محدود شد

افزایش تقاضا برای خرید ارزهای عمده یعنی دلار امریکا و یورو در بازار آزاد و همزمانی آن با روزهای پایانی سال و افزایش سفرهای خارجی سبب سیاست‌گذاری برای محدودسازی عرضه این ارزها به امور مسافرتی شد. اقدام برخی صرافی‌ها برای امتناع از عرضه دلار و یورو و همچنین فروش دلار به نرخ‌های نزدیک به ارز مداخله‌یی در صرافی‌های تضامنی در 10 روز گذشته سبب شده بود، صف‌های طولانی از متقاضیان ارز در بازار شکل گیرد. به گزارش ایرنا مشاهدات از چهارراه استانبول که محل تجمع اصلی واحدهای صرافی، صرافی‌های بانک‌ها و دلارفروشان سرپایی است، نشان می‌داد بسیاری از مردم در صف متقاضیان خرید دلار و یورو می‌ایستند و سپس آن را که در محدوده قیمتی 44 هزار و 500 ریال خریده بودند به قیمت 44 هزار و 700 ریال به دلالان می‌فروشند.

ریزش ۱۱هزار تومانی سکه

گروه بانک و بیمه  بازار آزاد روز یک‌شنبه 20 اسفند 96 و به دنبال پایان خریدهای سکه طلا به مناسبت روز زن، شاهد کاهش قیمت انواع سکه و ریزش ۱۱هزار و ۵۰۰ تومانی سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز شنبه و همچنین افت یورو و پوند بود. به گزارش تعادل، روز یک‌شنبه و در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز شنبه یک‌میلیون و ۵۷۹ هزار تومان فروخته می‌شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲هزار تومان اُفت در مدت مشابه یک‌میلیون و ۵۵۵ هزار تومان داد و ستد می‌شد. نیم‌سکه بهار آزادی نیز کاهشی ۴هزار و ۵۰۰ تومانی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد و ۷۶۷هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.در بازار آزاد هر قطعه ربع بهار آزادی با ۳هزار تومان کاهش ۴۸۶هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با ۶هزار تومان ریزش، ۳۳۶هزار تومان فروخته می‌شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار اما روز یک‌شنبه با هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه ۱۵۱هزار و ۸۰۰ تومان ارزشگذاری شده بود و دلیل آن افزایش اونس جهانی به 1323 دلار بوده است. در بازار ارز نیز صرافی‌های بانکی هر دلار امریکا را با یک تومان افزایش نسبت به روز شنبه ۴هزار و ۴۹۲ تومان اعلام کردند. همچنین هر یورو با ۵ تومان کاهش در مدت مشابه ۵هزار و ۶۱۹ تومان و هر پوند با ۲۵ تومان اُفت ۶هزار و ۸۷۰ تومان اعلام شد. در بازار مبادله‌یی نیز براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار امریکا برای روز (یک‌شنبه بیستم اسفندماه) بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۳۷هزار و ۴۹۹ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۱هزار و ۹۲۹ و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۱۴۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

 

ارسال نظر