اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳

افخمی: هدف ما بانکداری است نه بنگاه‌داری

 مدیرعامل بانک صنعت و معدن پس از فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری این بانک در بورس گفت: هدف ما بانکداری است و نه بنگاه داری. بنگاه‌داری در برهه‌یی از فعالیت این بانک ناخواسته به ما تحمیل شده است. علی اشرف افخمی که با پایگاه خبری بانک صنعت و معدن گفت‌وگو کرده است با تبیین سیاست‌های این بانک برای فروش بنگاه‌های تحت پوشش گفت: این بانک توسعه‌یی به لحاظ ماهیت فعالیتش چندان به‌دنبال بنگاه‌داری نبوده است و بنگاه‌های تحت پوشش این بانک در شرایطی خاص به ما واگذار شده است. افخمی با اشاره به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه این بانک در مقایسه با سایر بانک‌های کشور بسیار اندک است، خاطرنشان ساخت: اجرای سیاست واگذاری بنگاه‌های بانک از سال 92 آغاز شده است و طی این مدت تعداد زیادی از بنگاه‌های تحت پوشش نیز واگذار شده است اما واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن به دلیل وضعیت خاص و موفقیت‌آمیزی که در این مقطع زمانی داشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: برخی مقررات را شاید بتوان عامل کندشدن واگذاری‌ها قلمداد نمود لکن بانک هرگز تمایلی به داشتن این بنگاه‌ها نداشته و بیشتر علاقه‌مند به توسعه ظرفیت بانکداری و افزایش تعاملات بین‌المللی بوده و هستیم. افخمی در خصوص واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های موفق و سودآور بانک در زمینه فعالیت‌های بورسی و اقتصادی بوده است و در ادامه سیاست‌های واگذاری و تاکید دولت و جناب آقای کرباسیان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، موفق شدیم با شناسایی خریداران اهلیت دار، از طریق بورس 51 درصد از سهام این شرکت را در روز 24 بهمن ماه گذشته با موفقیت واگذار کنیم. افخمی با تشکر از حمایت و پشتیبانی کامل وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت از واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها به بخش خصوصی افزود: پس از عرضه شدن 51 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با نظارت سازمان بورس اوراق بهادار از بین چند رقیب و خریدار موفق شد که 51 درصد سهام مذکور را خریداری نماید. افخمی خاطرنشان ساخت: این بانک توانسته است در بسیاری از موارد نظیر نخستین گشایش اعتبار پس از برجام، نخستین اخذ خط اعتباری فایناس خارجی، برقراری روابط کارگزاری با 90 بانک در 36 کشور و امروز نیز با فروش 2 میلیارد و 295 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن به قیمت 436میلیارد تومان، در سیستم بانکی کشور جزو نخستین‌ها باشد.

بانک شهر، موتور مولد در تحقق اهداف شهرداری‌ها

شهردار رشت با بیان اینکه بانک شهر به عنوان موتوری مولد در تحقق اهداف شهرداری‌ها عمل می‌کند، گفت: نقش این بانک در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های شهری همچنین اتمام بسیاری از پروژه‌های راکد انکارناپذیر و حائز اهمیت است. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مسعود نصرتی با بیان اینکه این بانک به عنوان پیشرو در کمک به حوزه مدیریت شهری شناخته می‌شود، گفت: بانک شهر با تمام توان درصدد ارائه خدمات برتر بانکی به شهروندان و رفع معضلات شهرهاست. وی با بیان اینکه هم‌اکنون چالش‌ها، مشکلات و معضلات شهرها با حمایت این بانک به خوبی شناسایی و برای رفع آنها اقدام می‌شود، افزود: امروز بانک شهر فقط برطرف‌کننده نیازهای مدیریت شهرها نیست و شهروندان در سراسر کشور شاهد خدمات این بانک هستند. نصرتی با اشاره به تعامل مناسب شهرداری رشت با این بانک گفت: بازگشایی LC داخلی و خارجی یکی از خدماتی است که بانک شهر در آن تخصص دارد و شهرداری‌های کشور معمولا از آن استفاده می‌کنند که شهرداری رشت نیز خواهان آن است تا در پیشبرد پروژه‌های خود از این امکان بهره‌مند شود. وی با اشاره به قابلیت‌های شهر رشت در جذب گردشگر اظهار کرد: این شهر سالانه 36میلیون نفر گردشگر داخلی دارد که عدد قابل توجهی است لذا یکی از حوزه‌هایی که بانک شهر در رشت به خوبی می‌تواند به آن ورود کند، حوزه گردشگری و تامین زیرساخت‌های مرتبط به آن است. نصرتی در ادامه حمایت از حوزه‌های زیست محیطی را از شاخصه‌های بانک شهر دانست و تصریح کرد: این بانک در حوزه‌های زیست محیطی نیز مجموعه‌یی پیشرو تلقی می‌شود و حتی در این زمینه دارای برند بین‌المللی است.

100 میلیارد تومان خسارت بیمه به زلزله‌زدگان غرب

رییس کل بیمه مرکزی گفت: تعهدات صنعت بیمه در زلزله غرب کشور از مرز ۲هزار میلیارد ریال گذشت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین بررسی‌های به عمل آمده، تعهدات شرکت‌های بیمه در خسارت زلزله غرب کشور از مرز ۲هزارمیلیارد ریال گذشت و تاکنون شرکت‌های بیمه‌گر این حادثه حدود هزار و صد میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و بقیه نیز که پوشش‌های ارائه شده به بانک‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌هاست در جریان اقدام است

خرید بلوک ۱۷ درصدی بیمه البرز هنوز قطعی نشده

 معاون بازار شرکت بورس می‌گوید، خریدار بلوک ۱۷درصدی بیمه البرز هنوز مبلغی بابت خرید این سهم پرداخت نکرده در نتیجه این معامله فعلا قطعی نیست و نمی‌توان نامی از خریدار بیان کرد. به گزارش ایسنا، چند روز پیش در راستای خصوصی کردن شرکت‌های دولتی بیش از ۱۷درصد از سهام شرکت بیمه البرز توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بورس واگذار شد. خبرهایی حاکی از این بود که این شرکت باز هم به بخش خصوصی واقعی واگذار نشده است. رییس سازمان خصوصی‌سازی هم در مورد خریدار بیمه البرز گفت که از بورس بپرسید که خریدار کیست.

 

ارسال نظر