اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۶۲

اشتغال و توسعه بدون بانک‌ها غیرممکن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور در مجمع عمومی بانک مرکزی با تقدیر از همراهی‌های نظام بانکی کشور با دولت گفت: اشتغال و توسعه بدون حضور بانک‌ها غیرممکن است و اگر مشارکت بانک‌ها در سال‌های اخیر نبود این میزان اشتغال جدید ایجاد نمی‌شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت دکتر روحانی با اشاره به اینکه مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها جمعی هستند که می‌توانند برای آینده کشور تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند، افزود: سیاست‌های بانک مرکزی در 4ساله دولت یازدهم براساس شاخص‌های اقتصادی در مجموع موفق بوده است. رییس‌جمهور تک رقمی شدن نرخ تورم پس از ۲۶سال را کاری سخت توصیف و تاکید کرد: اعتماد مردم به کنترل تورم موضوع مهمی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افراد عادی جامعه است و خواسته من از بانک مرکزی این است که این روند در سال آینده نیز تداوم یابد. رییس مجمع عمومی بانک مرکزی، امید و اعتماد را اساس اداره کشور برشمرد و اضافه کرد: کشوری هستیم با سرمایه‌های بزرگ و ملتی بزرگ‌تر و مردم باید بتوانند به بانک مرکزی و به بانک‌ها اعتماد کنند. وی با بیان اینکه شفافیت در بلندمدت به نفع همگان خواهد بود و عدم شفافیت نفع کوتاه‌مدت دارد، گفت: پول اشخاص و مردم نزد بانک‌ها امانت است و باید بهترین بهره‌برداری بر مبنای عدالت مورد تاکید مقام معظم رهبری از آن صورت پذیرد. دکتر روحانی افزود: امروز شاهد افزایش اعتماد مردم به بانک هستیم که این حاصل نظارت بیشتر بانک مرکزی، افزایش سرمایه بانک‌ها، بهبود ارتباط با بانک‌های خارجی، و جداسازی غده سرطانی موسسات غیرمجاز از اقتصاد کشور بوده است.

تجلیل از نمایندگان برگزیده بیمه‌ کوثر

دومین همایش تجلیل از نمایندگان برگزیده بیمه ‌کوثر برای تقدیر، هم‌‌اندیشی و افزایش تعامل میان ستاد و صف برگزار می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی و اعلام مدیر امور نمایندگان بیمه ‌کوثر؛ این همایش با حضور بیش از 250نفر از نمایندگان برگزیده حقیقی، حقوقی و فروش بیمه عمر شرکت از سراسر کشور برگزار می‌شود. معصومه نجات‌بخش با بیان اینکه در این مراسم از نمایندگان برگزیده در 4سطح کشوری، استانی، رشته‌های بیمه‌یی و درجه A تقدیر به ‌عمل خواهد آمد، گفت: درجه‌بندی نمایندگان بر مبنای مولفه‌های کمی و کیفی از قبیل مدیریت فروش و خسارت شامل ترکیب پرتفو، رشد فروش، وصول مطالبات و میزان خسارت متناسب با شاخص‌های هر استان و در شاخص کیفی آیتم‌های امکانات فیزیکی و منابع ‌انسانی، حضور در دوره‌های آموزشی و تخلفات و سایر آیتم‌ها صورت گرفته است.

اخذ بالاترین رتبه اعتباری بین‌المللی توسط بانک‌صنعت

بانک صنعت و معدن به رتبه AA+ در سطح ملی که نشانگر توانایی مالی بلندمدت(Long Term Financial Strength Rating)، چشم‌انداز مالی و اعتباری پایدار و با ثبات(Stable Outlook) و رتبه A1+ برای توانایی مالی کوتاه‌مدت(Short Term Financial Strength Rating) در زمینه توانمندی اعتباری دست یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، امید رحیم‌نیا، رییس اداره بررسی و کنترل ریسک بانک صنعت و معدن با بیان این مطلب افزود: طی گزارش مورخ 26فوریه 2018 موسسه معتبر مستقل رتبه‌بندی اعتباری Capital Intelligence بانک صنعت و معدن در سومین سال ارزیابی خود موفق شد به این رتبه دست یابد. وی افزود: این بانک همچنین توانست رتبه بین‌المللی قبلی خود را بدون تغییر نسبت به رتبه سال قبل و در بالاترین سطح رتبه کشوری که حاکی از توانایی مالی(Financial Strength Rating) -BB، چشم‌انداز مالی و اعتباری پایدار و با ثبات(Stable Outlook) و امتیاز حمایتی(Support) 2 است حفظ کند و این درحالی است که در میان تمامی بانک‌های ایرانی تنها بانک صنعت و معدن موفق به اخذ چنین رتبه حمایتی شده است. به گفته امید محمد رحیم‌نیا، رییس اداره بررسی و کنترل ریسک بانک صنعت و معدن این موفقیت در راستای استراتژی توسعه تعاملات بین‌المللی و جهت نیل به اهداف کلان مصرح در برنامه راهبردی چهارم بانک همچون بهبود و تقویت نظام جامع مدیریت ریسک، بهبود شفافیت عملکردی و تطابق با استانداردهای بانکی بین‌المللی، گسترش شبکه ارتباطات و تعاملات بین‌المللی و ارتقای تعامل، جایگاه و نقش بانک در سطح بازیگران توسعه اقتصادی کشور کسب شده است.

بیمه البرز حامی نمایشگاه «موزه لوور در تهران» شد

شرکت بیمه البرز به عنوان تنها شرکت بیمه کشور حامی نمایشگاه «موزه لوور در تهران» شد. به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، این شرکت از نمایشگاه «موزه لوور در تهران» که از 14 اسفند 1396 و به مدت 4ماه در ایران برگزار می‌شود، حمایت کرد. این گزارش حاکی است ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دیروز دوشنبه 14 اسفند نمایشگاه «موزه لوور در تهران» که بیش از 50 شاهکار جهانی را در موزه ملی ایران به نمایش می‌گذارد، افتتاح کرد. این نمایشگاه که نتیجه همکاری بین موزه لوور و موزه ملی ایران و با حمایت مالی شرکت بیمه البرز است، گامی دیگر در چارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه 2016 رییس‌جمهوری ایران به پاریس به امضا رسید. همچنین در این نمایشگاه آثاری چون «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» اثری از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح و «مینرو» اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه‌یی بسیار بارز از مجسمه‌سازی روم باستان است به نمایش گذاشته می‌شود. در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «موزه لوور در تهران» که از 14 اسفند 96 تا 18خرداد 1397 در موزه ملی ایران برگزار است، ژان لوک مارتینز، رییس موزه لوور نیز حضور داشت.

 

ارسال نظر