افزایش ۳۰ هزار تومانی قیمت سکه، افت نرخ دلار و یورو

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۷۹

گروه بانک و بیمه|

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یک‌شنبه در بازار تهران درحالی ۳۰هزار تومان افزایش یافت که نرخ دلار و یورو اعلام شده در صرافی‌های مرتبط با بانک مرکزی با افت همراه بود.

به گزارش «تعادل» هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید(امامی) در بازار تهران با ۳۰هزار و ۷۰۰تومان افزایش نسبت به روز شنبه یک میلیون و ۵۸۷ هزار تومان فروخته شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳۰هزار تومان رشد قیمت یک میلیون و ۵۵۲ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم سکه بهار آزادی با ۱۶هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز شنبه ۷۸۲هزار تومان به فروش رسید و ربع سکه ۴۹۷هزار تومان قیمت خورد که ۱۱هزار تومان رشد داشت. بر این اساس سکه گرمی در بازار با ۴هزار تومان افزایش قیمت در مدت مشابه ۳۳۰هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۱۰تومان افت ۱۴۸هزار و ۵۴۰ تومان داد و ستد شد.

صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با ۲تومان کاهش قیمت نسبت به روز شنبه ۴هزار و ۴۶۷تومان فروختند. همچنین هر یورو با رشد یک تومانی در مدت مشابه ۵ هزار و ۴۹۰تومان و هر پوند نیز با ۲۰تومان رشد قیمت نسبت به روز شنبه به قیمت ۶ هزار و ۸۳۳ تومان معامله شد.

 ۶۰۰ هزار سکه پیش فروش شد

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از پیش فروش ۶۰۰ هزار سکه در بسته سیاستی بانک مرکزی تا پایان روز شنبه خبر داد و گفت: چنانچه لازم باشد این طرح در سال آینده هم اجرایی خواهد شد.

مسعود رحیمی در حاشیه پنجاه و هفتمین مجمع بانک مرکزی در جمع خبرنگاران از پیش‌فروش ۶۰۰ هزار قطعه سکه تا پایان روز شنبه خبر داد و اظهار کرد: چنانچه لازم باشد این طرح در سال بعد نیز ادامه پیدا خواهد کرد اما هنوز ارزیابی دقیقی از آن ارائه نشده است.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: برخی از روزها ۲۷تا ۳۰هزار سکه و برخی از روزها تا ۱۱۰هزار سکه پیش‌فروش شده که با توجه به توقف فروش سپرده ریالی و احتمال ورود پول‌های جدید در اسفند احتمال استقبال از پیش‌فروش سکه بیشتر خواهد شد. متقاضیان خرید سکه در این طرح در زمان ثبت نام باید برای سررسید ۶ ماهه مبلغ یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان و سررسید یک‌ساله یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان پرداخت کنند.

 

 

ارسال نظر