اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۱۹ - ۰۰:۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۶۱۲

بانک انصار تندیس زرین جشنواره نوآوری گرفت

در دومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی که با حضور فعالان حوزه کسب‌وکار، بانک‌ها و حمایت ستاد علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف در سالن جابرابن‌حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، بانک انصار با ارائه نرم‌افزار موبایلی افتتاح سپرده قرض‌الحسنه بدون حضور مشتری در شعبه موفق به کسب تندیس زرین این جشنواره شد.  به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و تبلیغات و به نقل از معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات، در جشنواره مذکور که با مشارکت بانک‌های کشور، سازمان‌ها و شرکت‌ها در رقابتی تنگاتنگ برگزار می‌شود، بیش از 160محصول و ایده نوآورانه از سوی شرکت‌ها ارائه شد که تنها تعداد 15محصول برگزیده شدند و به آنان جوایز اهدا شد.  بر اساس این گزارش، این جشنواره گونه‌یی کلینیک نوآوری محصول بر اساس یک نظام پیشرفته و کاربردی ارزیابی و عارضه‌یابی فرآیندهای نوآوری محصول سازمانی به شمار می‌آید که در آن ضمن بررسی بلوغ فرآیندهای نوآوری به بررسی خروجی‌های مدل نوآوری در قالب محصولات نوآورانه و جدید سازمان پرداخته و با مقایسه شرایط موجود و شرایط ایده‌آل و تحلیل شکاف موجود به ارائه پیشنهادها، بهبود فرآیند نوآوری محصول در سازمان‌ها و شرکت‌ها و بانک‌ها می‌پردازد. گزارش اداره‌کل‌ روابط‌عمومی‌ و تبلیغات حاکی از این است که شرایط حضور و ارزیابی محصول از بررسی و انتخاب محصولات برتر و نوآور توسط داوران جشنواره و مرحله تکمیل فرم خوداظهاری توسط بانک، ارزیابی حضوری توسط ارزیابان حرفه‌یی دبیرخانه و در نهایت اخذ نظرات و تصویب نتایج در کمیته علمی و شورای سیاست‌گذاری جشنواره صورت گرفت. شایان ذکر است که بانک انصار در سال گذشته نیز با معرفی

2 محصول طرح حاتم و نرم‌افزار پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی از طریق موبایل‌بانک در این جشنواره شرکت کرد و موفق به کسب 2 تندیس زرین آن شد.

اوراق رهنی مسکن منتشر می‌شود

شورای پول و اعتبار با توجه به ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ضوابط ناظر بر انتشار اوراق رهنی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را در ۱۰ ماده تصویب کرد. براساس ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن «وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت مسکن و شهرسازی از طریق ایجاد بازار رهن ثانویه و انتشار اوراق مشارکت به پشتوانه تسهیلات رهنی، منابع موردنیاز برای تولید مسکن در کشور را تامین کند.»به گزارش «تعادل» در یک‌هزار و دویست و چهل و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر سه‌شنبه تشکیل شد، همچنین این شورا تاکید کرد بانک مرکزی با توجه به ضرورت تعامل با بازار سرمایه در دوره اجرای این طرح چنانچه نیازی به اصلاح در ضوابط مذکور وجود داشته باشد با هماهنگی فیمابین اقدام کند. بانک مرکزی نیز با توجه به مصوبه اخیر، درخواست‌های بانک‌ها را به فوریت بررسی و نسبت به صدور مجوز انتشار اقدام خواهد کرد.

کنترل تراکنش‌های حساب شهروندان با سامانه پیامکی

بانک مرکزی برای پیشگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده برخی افراد متخلف از حساب‌های بانکی مشتریان از شهروندان درخواست کرد استفاده از خدمات پیامکی واریز و برداشت حساب بانکی خود را جدی بگیرند. در پی دریافت گزارش‌های متعدد از مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر اینکه حساب‌های بانکی برخی مشتریان، هدف سوءاستفاده قرار می‌گیرد، بانک مرکزی در اطلاعیه‌یی به ضرورت استفاده مشتریان از ابزارهای ارتباطی در اختیار برای اعمال کنترل لازم بر حساب خود و جلوگیری از کلاهبرداری متخلفان تاکید می‌کند. بر این اساس گزارش می‌شود که اخیرا اشخاصی با استفاده از وکالتنامه‌های جعلی قصد برداشت از حساب‌های افراد را داشته‌اند که با اقدام به موقع مسوولان شعب بانک‌ها مبنی بر استعلام از صاحبان حساب و همچنین محرز شدن عدم آگاهی صاحبان حساب از موضوع، جعلی بودن وکالتنامه‌ها مشخص شده و با اطلاع‌رسانی به پلیس آگاهی، اقدام سوء‌متهمان به سرانجام نرسیده است. از این‌رو لازم است، هموطنان و مشتریان بانک‌ها برای اعمال روش‌های کنترلی لازم برای جلوگیری از بروز موارد مشابه، نسبت به برقراری سرویس اطلاع‌رسانی پیامکی برداشت و واریز حساب بانکی اقدام کنند تا از تمام تراکنش‌های حساب خود اطلاع دقیق داشته باشند.

اهدای قرآن ‌طباخ

بانک‌ پاسارگاد به استان زاهدان

بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و جهت بهره‌مندی علاقه‌مندان، پژوهشگران و محققان به استانداری سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه اهل سنت زاهدان هر کدام یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را اهدا کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک در ادامه طرح اهدای کتب نفیس به مراکز علمی، دانشگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف طی مراسمی یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ را به دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه اهل سنت زاهدان اهدا کرد. همچنین امام‌جمعه اهل سنت زاهدان اینگونه حمایت‌ها را در راستای توسعه فرهنگ اسلامی و دینی ارزشمند خواند و نگاه مدیران بانک‌پاسارگاد را به مقوله مسوولیت‌های اجتماعی ستود. وی همچنین کتاب نفیس «قرآن طباخ» را هدیه‌یی گرانسنگ خواند و ضمن تشکر ویژه از دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد اظهار کرد: بی‌شک ارزشمندتر، فاخرتر و گرانمایه‌تر از این هدیه وجود ندارد. این کتاب نفیس در مسجد مک، برای بهره‌مندی علاقه‌مندان قرار داده‌ خواهد شد. در این مراسم، استاندار زاهدان از توجه و اهتمام ویژه بانک‌پاسارگاد به فرهنگ و هنر کشور قدردانی کرد و اینگونه اقدامات را بسیار ارزشمند خواند. وی خواستار استمرار حمایت‌های بانک‌پاسارگاد در این مسیر شد.

 

ارسال نظر