اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۵۶

ارائه 70درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت

مدیرعامل بانک شهر از ارائه 70درصد از خدمات بانکی در پیشخوان‌های شهرنت این بانک خبر داد و گفت: در حال حاضر 358 دستگاه پیشخوان شهرنت در 180 شهر کشور به فعالیت می‌پردازد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: باتوجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های بانک مرکزی درخصوص عدم توسعه فیزیکی شعب و همچنین باتوجه به فضای رقابتی شدید و تمایل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهای الکترونیکی و ارائه خدمات مطلوب بانکی به شهرداری‌ها، توسعه بانکداری الکترونیک در دستور کار این بانک قرار گرفت. وی با اشاره به اهمیت این اقدام تصریح کرد: باتوجه به نقشه راه 1400 بانک مرکزی مبنی بر حرکت به سمت بانکداری الکترونیک و دیجیتال با هدف کاهش هزینه‌های توسعه فیزیکی شعب در شبکه بانکی، بانک شهر، توسعه پیشخوان‌های شهرنت و سایر خدمات الکترونیک را برای نخستین‌بار در ایران در فضاهای عمومی شهرها ازجمله پارک‌ها، میادین و فرودگاه‌ها، توسعه کارت شهروندی، اتوبانک‌ها و... در سطح کشور آغاز کرد. پورزرندی تصریح کرد: در حال حاضر 70درصد از خدمات بانکی ارائه شده در شعب، از طریق پیشخوان‌های شهرنت قابل ارائه است که این اقدام به‌دلیل تسهیل در دسترسی به خدمات، رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته است.

مدیرعامل بانک شهر در ادامه افزود: در حال حاضر 261 شعبه بانک در 62 شهر کشور خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه می‌دهند، اما با اتخاذ رویکرد بانکداری الکترونیک و توسعه شهرنت‌ها با همراهی و مساعدت‌های شهرداری‌ها این خدمات به 358 دستگاه پیشخوان شهرنت در 180 شهر افزایش یافته است.

ارتقای زیرساختی سیستم الکترونیک بانک شهر

سیستم بانکداری الکترونیک بانک شهر برای اجرای عملیات ارتقای زیرساختی از بامداد روز جمعه

22 دی‌ماه به مدت 4 ساعت دچار اختلال احتمالی شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، این عملیات در راستای ارتقای زیرساختی بانکداری الکترونیک برای تحقق انتظارات مشتریان که در صدر برنامه‌های بانک شهر قرار دارد، صورت گرفته است. بروز این اختلال در سیستم بانکداری الکترونیک بانک شهر از ساعت 10 روز جمعه 22 دی ماه صورت گرفت و این مرکز ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مشتریان، بابت بروز این اختلال در روز و ساعات مذکور، از مشتریان و هم‌میهنان پوزش طلبید.

پرونده تجمیع کارت‌های بانکی روی میز بانک مرکزی

گروه بانک و بیمه| مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه پرونده تجمیع کارت‌های بانکی روی میز بانک مرکزی است، گفت: بانک‌ها درحال آماده‌سازی برای صدور کارت‌های هوشمند هستند.

به گزارش ستاد خبری هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، داود محمدبیگی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بانک مرکزی با بانک‌ها گفت: یکی از موضوعاتی که هم‌اکنون درحال بررسی و اجرایی شدن آن هستیم، بحث آماده‌سازی بانک‌ها برای پیاده‌سازی استانداردهای امنیتی و صدور کارت‌های هوشمند است.

 مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: در کشور دو سه بار تاکنون به سمت کارت‌های هوشمند رفته‌ایم ولی به دلیل اینکه الزام خاصی از نظر داخلی برای استفاده از این کارت‌ها وجود نداشت، زیاد از کارت‌های هوشمند استفاده نکردیم.  محمدبیگی یکی از چالش‌های اصلی در حوزه ارتباطات بین‌المللی را بهره‌گیری از کارت‌های هوشمند در نظام بانکی داخلی دانست و تصریح کرد: برای این مهم باید دو اقدام انجام شود، نخست اینکه زیرساخت‌های بانک‌ها آماده شود و دوم اینکه قوانین و مقررات این کارت‌ها فراهم شود به نحوی که هر بانکی که کارت هوشمند صادر می‌کند، بتواند در خارج از کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، عملیاتی شدن روش مذکور را نیازمند برخی پروتکل‌های ارتباطی عنوان کرد و افزود: پروژه‌یی را به همین منظور از ۶ ماه گذشته آغاز کرده‌ایم و امیدواریم تا تیر ماه سال آینده آن را به اتمام برسانیم تا کشور ما استانداردهای هوشمند‌سازی کارت‌ها را رعایت کنند.  

افزایش رضایت مشتریان با توسعه بانکداری الکترونیک

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در بازدید از شعب استان آذربایجان‌شرقی بر اهمیت بانکداری الکترونیک و نقش موثر آن در افزایش رضایتمندی مشتریان، مراجعان و متقاضیان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری با اشاره بر اهمیت نقش بانکداری الکترونیک در راستای تحقق اصول مشتری‌مداری بیان داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای مشتری‌مداری و با هدف دسترسی آسان و سریع هموطنان به استفاده از خدمات این بانک، شعب خود را با برخورداری از آخرین امکانات و تجهیزات پیشرفته بانکداری الکترونیکی توسعه می‌دهد.

وی افزود: ما نخستین بانکی هستیم که در شبکه بانکی کشور با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های آنلاین افتتاح حساب و درخواست تسهیلات در کنار سایر خدمات مبتنی بر اینترنت مانند موبایل بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک و غیره، رفت و آمد‌های غیرضروری مشتریان را کاهش و در وقت آنان صرفه‌جویی می‌کنیم. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: توسعه زمینه‌های بانکداری الکترونیک با کاهش ترددهای مراجعان، نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب و هوا و حفاظت از محیط‌زیست دارد و این بانک تمام تلاش خود را برای اجرای کامل محورهای بانکداری سبز به کار خواهد گرفت. اکبری با تاکید بر اهتمام همکاران به امور مشتریان و تسریع در رفع مشکلات آنان اظهار داشت: افزایش پوشش تسهیلات قرض‌الحسنه برای مردم از اولویت‌های اصلی این بانک است و نیاز است تا تمام همکاران در این راستا تلاش کنند. شایان ذکر است یوسف نجدی مدیر امور استان‌ها، مجید وکیل مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل حوزه مدیریت و محبوبه رنجبر رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی نیز در بازدید از شعب استان آذربایجان‌شرقی حضور داشتند.

 

ارسال نظر