اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۹

مدیرکل جدید حراست بانک رفاه معارفه شد

در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک رفاه و تنی چند از مدیران بلندپایه سازمان حراست کل کشور، کورش یزدان به عنوان مدیرکل دفتر مرکزی حراست بانک رفاه معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، در این مراسم که 12 آذرماه سال جاری و در جمع دیگر مدیران عالی بانک رفاه صورت پذیرفت، از خدمات ارزشمند حسین درخشنده مدیرکل حراست قبلی بانک رفاه قدردانی و کورش یزدان به عنوان مدیرکل دفتر مرکزی حراست این بانک معرفی شد.

مدیرعامل بانک رفاه در ایین تودیع و معارفه طی سخنانی ضمن معرفی کورش یزدان به عنوان مدیرکل حراست، اظهار داشت: آقای یزدان به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دارای سوابق بسیار درخشان و ارزشمندی در حوزه‌های تخصصی، مدیریتی و نظارتی هستند.

دکتر سهمانی در ادامه افزود: بسیار خرسند هستیم که بانک رفاه از حضور ارزشمند ایشان که فردی شناخته شده و دارای دانش و آگاهی مفید در حوزه‌های اقتصادی و نظارتی هستند، بهره‌مند می‌شود. ضمن خوشامدگویی به ایشان، امیدواریم حضور ایشان در بانک رفاه منشأ اثرات خیر باشد.

بانک‌ها باید نسخه‌ای از قرارداد را به مشتریان ارائه کنند

با هدف ایجاد شفافیت در روابط فی‌مابین بانک و مشتری و نیز لزوم توجه به فرهنگ مشتری‌مداری، بانک مرکزی طی بخشنامه‌یی بر لزوم استفاده از فرم یکنواخت عقود و اعطای یک نسخه از قرارداد به مشتریان توسط بانک‌ها تاکید کرد.

به گزارش «تعادل»، بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف شدند ضمن استفاده از فرم‌های یکنواخت قراردادهای تسهیلاتی عقود بانکی که پیش از این به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است، پس از انعقاد و امضای قرارداد، نسخه‌یی از آن که دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ است را در اختیار تسهیلات‌گیرنده، ضامن و وثیقه‌گذار قرار دهند.

 همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند قبل از انعقاد یا امضای قرارداد تسهیلات بانکی، تمهیداتی اتخاذ کنند تا مشتری، ضامن و وثیقه‌گذار از مفاد آن آگاهی کامل کسب کرده و مفاد قرارداد نمونه به همراه مقررات و ضوابط مصرح در آن را در اختیار مشتری، ضامن و وثیقه‌گذار قرار دهند.

علاوه براین چگونگی انجام محاسبات مربوط به اقساط، سهم از اصل و سود تسهیلات به تفکیک در هر یک از اقساط، چگونگی تسویه تسهیلات، میزان تخفیف تعلق گرفته در صورت بازپرداخت یکجا و زودتر از موعد، میزان و نحوه محاسبه وجه التزام تاخیر تادیه دین و سایر ملاحظات محاسباتی بایستی در قالب جداول پیوست قرارداد تسهیلات بانکی در اختیار تسهیلات‌گیرنده، ضامن و وثیقه‌گذار قرار گیرد.

اطلاع‌رسانی کامل به عموم در خصوص قراردادهای تسهیلات بانکی به طرق ممکن از جمله قراردادن فرم قرارداد یادشده در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک‌ها و موسسات اعتباری از جمله دیگر الزامات تاکید شده در این بخشنامه است.

افزایش حجم مبادلات؛ شرط موفقیت پیمان‌های پولی

نایب‌رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در صورتی که حجم عملیات و تجارت بین ایران با کشورهایی که با آنها پیمان پولی مشترک امضا می‌شود بالا باشد، این پیمان‌ها موفق خواهند بود.

سیدحسین سلیمی در گفت‌وگو با ایبِنا، درباره شرایط موفقیت پیمان‌های پولی گفت: در صورتی که حجم عملیات بانکی بین ایران با کشورهایی که با آنها پیمان پولی امضا می‌شود، بالا باشد، این موضوع می‌تواند کمک قابل توجهی به تجارت و تسهیل

آن کند.

وی افزود: ایران در حال حاضر حدود ۸۰ میلیارد دلار نفت، گاز و محصولات پتروشیمی در سال صادر می‌کند که این رقم به دلار یا یورو دریافت می‌شود؛ برای موفقیت پیمان‌های پولی باید این حجم بزرگ به ارز کشورهای متقابل دریافت شود.

عضو هیات‌مدیره بانک خاورمیانه با اشاره به امضای پیمان پولی با ترکیه اظهارداشت: حجم تجارت غیرنفتی ایران با ترکیه حدود ۵ میلیارد دلار است که رقم بالایی نیست؛ ایران می‌تواند به جای دلار یا یورو، لیر ترکیه دریافت کند و برای آن گشایش اعتبار انجام دهد و واردات خود را به ریال بپردازد ولی این رقم چندان بالا نیست. نایب‌ رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران ادامه داد: واردات ایران از کشورهایی که با آنها پیمان پولی امضا کرده با پول آن کشور تهاتر می‌شود ولی این رقم در حال حاضر چندان سرنوشت‌ساز نیست. سلیمی در عین حال گفت: به هرحال این پیمان‌ها گشایشی در شرایط موجود که در نقل و انتقال دلار مشکل داریم، به وجود خواهد آورد. عضو هیات‌مدیره بانک خاورمیانه ادامه داد: برای موفقیت پیمان‌های پولی لازم است تا دست‌کم ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار از حجم مبادلات ایران با کشورهای دیگر از این طریق انجام شود.

مرحله جدید پرداخت به سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج

از روز پنج‌شنبه 16 آذر 96 پرداخت وجوه سپرده‌گذاران تعاونی منحله ثامن‌الحجج تا سقف دو میلیارد ریال در شعب بانک پارسیان در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، در ادامه همراهی این بانک با اجرای سیاست‌های ساماندهی بانک مرکزی به موسسات مالی اعتباری فاقد مجوز و عاملیت بانک پارسیان برای پرداخت/تعیین تکلیف وجوه سپرده‌های این تعاونی، فاز جدید پرداخت تا سقف مبلغ دو میلیارد ریال برای آن گروه از سپرده‌گذاران که مدت «14ماه» از تاریخ تکمیل «فرم درخواست» ایشان سپری شده است از روز پنج‌شنبه به تاریخ 16 آذر 96 آغاز شد.

 

ارسال نظر