اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۲۱

 آمادگی بانک پاسارگاد برای تامین مالی پروژه‌های برقی

بانک پاسارگاد برای نقش‌آفرینی موثر در تامین مالی پروژه‌های برقی و خورشیدی تابشی کشور اعلام آمادگی کرد.  مصطفی بهشتی‌روی عضو هیات‌مدیره بانک پاسارگاد ضمن بررسی وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی تابشی، امکان تامین مالی توسط بانک‌های ایرانی را مطرح و آمادگی بانک پاسارگاد برای نقش‌آفرینی موثر در تامین مالی پروژه‌های برقی کشور را اعلام کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، مصطفی بهشتی‌روی در دومین همایش اینترسولار ایران با طرح آمار جهانی وضعیت انرژی و وضعیت حوزه انرژی در ایران، ساختار عملیاتی و مالی نیروگاه‌های خورشیدی تابشی را تشریح کرد و به بررسی امکان تامین پروژه‌های برقی توسط بانک‌های ایران پرداخت. وی با اشاره به الگوهای تامین مالی پروژه‌یی در ایران، طرح‌ سرمایه‌گذاری پروژه‌ها از محل تامین مالی خارجی با تضمین دولت، طرح سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای پروژه‌های انرژی بخش خصوصی، اظهار داشت که در صورت مهیا بودن شرایط، بانک پاسارگاد برای ایفای نقش موثر در تامین مالی پروژه‌های برقی کشور آمادگی دارد.

 بازدید مدیرعامل بانک شهر از مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل بانک شهر به نمایندگی از شبکه بانکی کشور از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد. به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، دکتر حسین محمد پورزرندی مدیرعامل این بانک صبح چهارشنبه اول آذر 96 به نمایندگی از شبکه بانکی کشور و برای بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور عازم استان کرمانشاه شد. در این بازدید، پورزرندی با استاندار کرمانشاه دیدار و برای بررسی و احصای نیازهای منطقه آسیب‌دیده در جریان روند رسیدگی به آن قرار گرفت.

 741میلیون دلار تسهیلات بانک صنعت برای فارس

بانک صنعت و معدن 741میلیون دلار تسهیلات به واحدهای صنعتی استان فارس اختصاص داده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در راستای حمایت این بانک از صنایع کشور برای توسعه پایدار و اشتغال، در استان فارس تاکنون طرح‌های ذوب‌آهن پاسارگاد از تسهیلات 294 میلیون دلاری، عرش کبیر شرق، کربنات سدیم کاوه، نان صنعتی خوشه طلایی حافظ جهرم، آب‌های معدنی سپیدان چشمه، فرتاک نیروی پارس و فنی شایا توان جهرم از تسهیلات 43میلیون یورویی و طرح‌های سیمان خاکستری نی‌ریز، فولاد نی‌ریز و نوسان نگار غرب از تسهیلات 398میلیون دلاری برخوردار شده‌اند. همچنین مبلغ 458میلیارد ریال برای صنایع کوچک و متوسط این استان جهت طرح‌های کاغذ زاگرس فارس، فرسایار کاج، پارس فن‌آوران کوشا و پرسا بتن مصوب که متناسب با پیشرفت طرح در حال پرداخت است. گفتنی است، بانک صنعت و معدن برای ایجاد، توسعه و تکمیل، بازسازی و تامین سرمایه در گردش واحدهای مختلف صنعتی استان فارس در سال 1395 مبلغ 190میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی پرداخت کرده که رتبه اول در پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن آن استان را به خود اختصاص داده است.

 مراقب ترکیدن حباب سکه باشید

گروه بانک وبیمه  به دنبال افزایش دوباره نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی که به 1284دلار رسیده و روند افزایشی به خود گرفته همچنین با افزایش نرخ دلار به 4106تومان، قیمت انواع سکه روز چهارشنبه در بازار تهران افزایش یافت. به گزارش«تعادل» در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۳۱هزار تومان افزایش نسبت به روز سه‌شنبه یک میلیون و ۴۵۶هزار تومان معامله می‌شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲هزار تومان رشد یک میلیون و ۳۵۵هزار تومان داد و ستد شد. در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با ۶ هزار تومان رشد ۷۲۵هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۳هزار تومان کاهش ۴۰۲هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود. سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت ۲۶۵هزار تومان معامله می‌شد. هر گرم طلای ۱۸عیار با یک هزار و ۱۵۰تومان افزایش ۱۲۶هزار و ۷۵۰تومان داد و ستد می‌شد. در بازار ارز نرخ رسمی 23 ارز افزایش و 11 ارز کاهش یافته و قیمت 5 ارز هم تغییری نداشته است. دلار با 2ریال کاهش 3523.8تومان، پوند با 28ریال رشد 4671.2تومان و یورو با 11ریال افزایش 4137.5تومان قیمت‌گذاری شد. صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۱۲تومان رشد ۴هزار و ۱۰۶تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۲۰تومان افزایش ۴هزار و ۸۸۳ تومان و هر پوند انگلیس نیز بدون تغییر قیمت ۵ هزار و ۵۱۹ تومان معامله می‌شد. اکنون فاصله دو نرخ مبادله‌یی و آزاد دلار به 582 تومان رسیده و بار دیگر این فاصله درحال افزایش است هر چند که دولت نرخ مبادله‌یی را اندکی کاهش می‌دهد اما در بازار آزاد همچنان روند رشد خود را حفظ کرده است. در این رابطه محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: سکه ۱۹۰هزار تومان حباب دارد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگویی درباره جهش قیمت سکه در بازار با بیان اینکه این موضوع سابقه دارد که قیمت سکه در فواصل زمانی مختلف حباب داشته باشد، اظهار کرد: در هفته اخیر فاصله قیمت حقیقی سکه با قیمت بازار به‌ شدت افزایش یافته و سکه حدود ۲۰۰تا ۲۱۰هزار تومان حباب داشته، این حباب قیمتی درحالی است که قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بوده و نرخ ارز نیز ثبات داشته است.

 

ارسال نظر