اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۷۱

افتتاح مدرسه در بم با حمایت بانک آینده

با حمایت بانک آینده، مدرسه ابتدایی روستای ریگان شهرستان بم در استان کرمان، روز شنبه 11 شهریور ماه جاری افتتاح شد.  بانک آینده در ادامه ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و با هدف گسترش و تقویت مقوله فرهنگ و آموزش در مناطق کم‌برخوردار، طی مراسمی با حضور مقامات استانی، مسوولان محلی، مدیران ارشد بانک و نیز جمعی از اهالی منطقه نسبت به افتتاح مدرسه ابتدایی در روستای ریگان بم اقدام کرد.

این مدرسه که دارای 6کلاس است؛ نخستین ساختمان از 8 باب مدرسه‌یی است که ساخت آن از سوی بانک آینده در مناطق کم‌برخوردار کشور از سال 1395 آغاز شده و قرار است؛ طی هفته جاری و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در بازه‌ زمانی اعیاد خجسته قربان تا غدیر، هر روز یک باب از این مدارس در هر یک از استان‌های مربوط، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شایان ذکر است، مدرسه ابتدایی امید آینده در روستای مهرشهر بیرجند در استان خراسان‌جنوبی نیز در روز یک‌شنبه، 12 شهریورماه جاری با حضور مسوولان منطقه و عضو هیات‌مدیره بانک آینده افتتاح می‌شود.

 

حمایت قرض‌الحسنه مهر ایران از مدارس شبانه‌روزی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مقطع متوسطه با اولویت مناطق محروم و اهدای بسته‌های آموزشی و بهداشتی به آنان، با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کند.  به گزارش روابط‌عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری مدیرعامل، سلیمان توکلی عضو هیات‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور در دفتر کار علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، برای پشتیبانی از دانش‌آموزان مستعد در مناطق محروم کشور و ارتقای پتانسیل‌های بالقوه آنان، سند همکاری در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی امضا کردند.  حمایت از توسعه دانش و تحصیل به ویژه در مناطق محروم کشور یکی از برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود که در سال جاری با اهتمام و پیگیری بیشتری در حال انجام است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای این اهداف در سال ۱۳۹۶ علاوه بر تداوم فعالیت‌های قبلی به نیت برداشتن گامی کوچک برای محرومیت‌زدایی در حوزه آموزش و تلاش برای ایجاد فرصت برابر تحصیلی تصمیم گرفته است تا نسبت به تهیه و توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی با کمک معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اقدام کند.  بر این اساس بانک بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به ارزش 15میلیارد ریال به جهت خرید 33هزار عدد بسته حمایتی مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی از قبیل: کیف و کوله‌پشتی، لباس و گرمکن ورزشی، کفش، دفتر، خودکار، مسواک، خمیر دندان و... اختصاص داده و معاونت آموزش متوسطه نیز اقدامات لازم برای شناسایی مدارس و دانش‌آموزان نیازمند  کشور را برعهده دارد.

 

رفتار خودسر بانک‌ها مشتریان را به دردسر انداخت

در جریان اجرایی شدن بخشنامه کاهش نرخ سود بانکی برخی بانک‌ها به گونه‌یی عمل کردند که در نهایت موجب نارضایتی و ایجاد دردسرهایی برای مشتریان شدند، برخی با ارسال پیامک‌هایی با محتوای متفاوت عامل ایجاد نگرانی و البته سرگردانی مشتریان شده‌ و دسترسی به حساب‌های آنها را با مشکل مواجه کردند.  به گزارش ایسنا، در حالی از روز شنبه بانک‌ها ملزم به رعایت نرخ سود سپرده مصوب شورای پول و اعتبار شده و باید سود یک‌ساله را حداکثر تا ۱۵ و کوتاه‌مدت را تا ۱۰درصد کاهش دهند که در فاصله حدود ۱۰روزه‌یی که از اعلام تصمیم برای کاهش نرخ سود بانکی تا اجرایی شدن آنها در بانک‌ها (۱۱ شهریور) وجود داشت، برخی بانک‌های خصوصی پیامک‌هایی را به مشتریان خود ارسال کرده و آنها را به هر گونه‌یی برای تعیین وضعیت حساب‌ها فراخواندند. در مواردی هم بدون نیاز به مراجعه می‌خواستند تا وضعیت خود را با ارسال یک پیامک مشخص کنند. اما در این بین برخی دیگر از بانک‌ها حتی بدون اجازه از مشتری نسبت به جابه‌جا کردن حساب‌های آنها اقدام کردند که با نارضایتی بسیاری همراه شده است.

 

افتتاح پلیمر پاکت با تسهیلات بانک صنعت و معدن

شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان طی مراسمی با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور و با تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، در این مراسم که استاندار سیستان‌وبلوچستان، معاونان استاندار، فرماندار زاهدان و جمعی از مسوولان صنعتی و اقتصادی استان نیز در آن شرکت داشتند، مدیرعامل شرکت ضمن اعلام اینکه شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان به‌عنوان یکی از نخستین کارخانجات استان توانسته از منابع ارزی صندوق توسعه ملی بانک صنعت و معدن استفاده نماید، از حمایت بانک صنعت و معدن قدردانی کرد.  این شرکت که پاکت پلی پروپیلن لمینت شده تولید می‌کند از 6 میلیارد تومان تسهیلات ثابت بانک صنعت و معدن و 4 میلیون و 200 هزار یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی با قرارداد عاملیت این بانک استفاده کرده است.  براساس این گزارش، شرکت پلیمر پاکت پرند زاهدان در شهرک صنعتی زاهدان احداث شده و با بهره‌برداری از آن برای 160 نفر شغل مستقیم ایجاد شد.

 

 افتتاح فروغ سبز خزر

 شرکت صنایع غذایی فروغ سبز خزر با تسهیلات سرمایه ثابت یک‌میلیارد و 500 میلیون تومانی و تسهیلات سرمایه در گردش 800 میلیون تومانی بانک صنعت و معدن در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

 

 افتتاح شرکت ملات خشک آندیا زنجان

همچنین با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن، شرکت ملات خشک آندیا زنجان طی مراسمی با حضور مونسان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، درویش امیری استاندار زنجان، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مقامات سیاسی و اقتصادی استان در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

 

ارسال نظر