روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۲۴

  فروش سهام شرکت‌های صباتامین در بورس: مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین با اشاره به سیاست‌های شستا در رابطه با واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه شستا گفت: مزیت واگذاری شرکت‌ها از طریق بورس افزایش شفافیت و اعتمادسازی است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی شیرازی درباره واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: تصمیم شستا بر این است که واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس صورت گیرد. وی ادامه داد: خرید و فروش در بورس شفاف است بنابراین با عرضه شرکت‌ها در بورس و فروش سهام آنها به عموم مردم شاهد عرضه شرکت‌ها در یک بازار شفاف خواهیم بود.  مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین ادامه داد: شرکت‌ها در بورس ملزم به افشای اطلاعات به صورت منظم هستند از مزایای بورسی شدن این است که شرکت معافیت مالیاتی است و از لحاظ اطلاعات مالی شفاف خواهد شد. شیرازی افزود: تا پایان سال 24 شرکت را در بورس یا فرابورس عرضه خواهیم کرد. خود شستا و سرمایه‌گذاری صبا تامین هم جزئی از آنها خواهند بود. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان بازوی بازار سرمایه در مجموعه شستا عرضه سهام شرکت‌های شستا و بازارگردانی آنها را برعهده دارد.  وی افزود: تقریبا دو ماه از انتهای سال مالی و در این میان 430 میلیارد تومان سود عملیاتی ناشی از خرید و فروش سهام داشتیم و بازدهی پرتفوی ما حدودا هفت درصد از بازار بالاتر بوده است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تامین، اظهار کرد: ما در مورد مدیریت شرکت‌های بزرگ و کوچک تغییر و رویکردی داشتیم به این ترتیب که سهام شرکت‌های کوچک حتی‌الامکان فروخته شود و شرکت‌های بزرگ که نقدشوندگی خوبی دارند و صنایع آینده‌داری هستند سرمایه‌گذاری شود.

  سود هر سهم «بساما» افزایشی بود: بیمه سامان در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸  به ازای هر سهم خود ۱۳۳ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش سنا، بیمه سامان با سرمایه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. بیمه سامان در دوره یاد شده، مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۳۳ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۷۱ درصد افزایش داشته است. با احتساب زیان انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۲۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «بساما» در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به اسفند ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۱۶ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۷۸ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

  اختصاص ۸۱۶ ریال به ازای هر سهم «پارسان»: گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۸۱۶ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با سرمایه ۴۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.  گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یاد شده، مبلغ ۳۳ هزار و ۶۰ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۸۱۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۷ معادل ۱۳۴ درصد افزایش داشته است. با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۴۸ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد. «پارسان» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۴ هزار و ۱۰۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۳۴۸ ریال سود به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود. همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یاد شده، با افزایش ۴۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال به ۲۹۵ هزار و ۸۲ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۴۱۷ میلیارد و ۴۵ میلیون ریال معادل ۶۷ هزار و ۵۹۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال محاسبه شد.

  50 درصد سهام سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بلوکی عرضه می‌شود: بانک صنعت و معدن 50.3 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران را به صورت بلوکی، یک جا و نقدبا قیمت پایه هر سهم 16 هزار و 700 ریال در بورس ارواق بهادار عرضه می‌کند. عرضه بلوکی 50درصد از سهام سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران: شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در نظر دارد از 4.6 میلیارد سهام پایه، تعداد 2 میلیارد و 328 میلیون و 347 هزار و 608 سهم قابل عرضه خود را در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران به صورت بلوک 50.3 درصدی به صورت نقد و یکجا یا نقد و شرایطی به صورت 35 درصد نقد و مابقی طبق شرایط از طرف بانک صنعت و معدن سهامی خاص اصالتا و به وکالت از شرکت رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت و معدن در روز چهارشنبه 20 شهریور 98 عرضه کند.  به گزارش فارس، در اطلاعیه‌ای عرضه این سهام آمده کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 10درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط به مدت حداقل 2 ماه از تاریخ عرضه از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کنند.

 

ارسال نظر