بازگشت شاخص‌ها به مدار رشد

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۳۴

گروه بورس | شاخص بورس در پایان معاملات روز گذشته با رشدی بیش از ۸۰۰ واحدی به ۱۶۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.بر اساس آمارهای معاملاتی، همه شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند بطوری که شاخص کل با ۸۸۳ واحد رشد معادل ۰.۵۵ درصد به ۱۶۲ هزار ۸۰۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد به ۴۷ هزار ۱۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۶۸ واحد رشد معادل ۰.۹۴ درصد به ۲۸ هزار و ۹۸۵ واحد رسید. از سویی دیگر ۶ نماد «رمپنا با ۱۱۴ واحد، وتجارت با ۹۶ واحد، فخوز با ۹۰ واحد، حکشتی با ۸۴ واحد، وبصادر با ۶۴ واحد و کگل با ۵۰ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز قبل بورس، در ۱۳۹ هزار و ۸۴۷ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۱۶ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان رسید.

    رشد 0.4 درصدی «آیفکس»

شاخص کل فرابورس ایران با 9 واحد صعود در پایان معاملات روز گذشته در سطح 1980 واحدی ایستاد که معاملات مثبت در نماد‌های «میدکو» و «زاگرس» بیشترین تاثیر را بر این رشد برجای گذاشتند.روز گذشته، 17 میلیون و 663 هزار و 263 ورقه از سری جدید اسناد خزانه اسلامی در نماد معاملاتی «اخزا713» که در تاریخ 18 مهر‌ماه 97 توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت منتشر شده بود، برای اولین‌بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه شد و تابلو اوراق با درآمد ثابت فرابورس میزبان معاملات در این نماد بود. این اوراق در هر ورقه 601 هزار و 868 ریال قیمت خورد و معاملات این سری از اسناد خزانه در سمت خرید با مشارکت تقریبا پایاپای حقیقی‌ها و حقوقی‌ها و در سمت فروش با مشارکت بیش از 98 درصدی حقوقی‌ها همراه شد.

در ادامه معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی، در روز سه شنبه، 12 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 943 میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به دست شد که نماد «اخزا709» بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار از آن خود کرد. در این بازار همچنین نماد «تسه9710» متعلق به اوراق گواهی تسهیلات مسکن دی‌ماه 97 با محدودیت دامنه نوسان قیمت 5 درصدی گشایش یافت و هر ورقه آن نزدیک به 554 هزار ریال کشف قیمت شد. همچنین بازار پایه در روز قبل میزبان داد‌و‌ستد 276 میلیون سهم بود که این حجم از معاملات، ارزش 677 میلیارد ریالی را رقم زدند. در نهایت، حجم معاملات در مجموع بازار‌های نُه‌گانه فرابورس 597 میلیون ورقه و ارزش آن 5 هزار و 702 میلیارد ریال بود.

 

ارسال نظر