انتقام خون شهید سلیمانی قطعی است

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۰۸:۴۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۶۱۳۹
انتقام خون شهید سلیمانی قطعی است

رییس‌جمهوری خطاب به امریکایی‌ها گفت: ما خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و آنها باید بدانند که انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان این جنایت و اقدام تروریستی گذاشته نخواهد شد.

سید ابراهیم رییسی در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم تهران و تعدادی از مسوولان لشگری و کشوری در مصلی تهران برگزار شد، گفت: بدون تردید گرامیداشت یاد شهید سلیمانی قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی پاسداشت تمامی ارزش‌های الهی است. گرامیداشت یاد شهید سلیمانی چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار اعلام نفرت و بیزاری از استکبار است. پیام برگزاری چنین مراسم‌هایی با حضور با شکوه مردم به تمام ظالمان و مستکبران عالم این است که شرایط شما رو به افول و نابودی است و آنچه که بقا و میدان‌دار این میدان و عرصه است، انسان‌های تحول خواه هستند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با نگاهی تحول خواه به پیشبرد مسوولیت‌ها و اندیشه‌های خود توجه داشت، تصریح کرد: شهید سلیمانی خودسازی کرد که در گام اول بتواند جامعه‌سازی کند؛ چرا که بدون خودسازی امکان جامعه‌سازی وجود ندارد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه عشق به خداوند، عشق به اهل بیت و حضرت زهرا(س) و دلدادگی در این مسیر شهید سلیمانی را یک انسان خودساخته پرورش داد، تصریح کرد: بستر تحولی که شهید سلیمانی در آن قرار گرفت انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران بود.

رییسی با تاکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای عزیز است، گفت: هر دوی این مکتب نیز در امتداد مکتب عاشورای حسینی است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: در این مکتب جلوه‌ها و شاخص‌های زیادی برای یک انسان صالح، سالک و دلداده به خدا وجود دارد، بنابراین شناخت این مکتب و مسیر حرکت در آن مهم است.

رییس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم که خانواده شهید سلیمانی و همچنین تعدادی از مهمانان خارجی نیز حضور داشتند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چرخه رویش انسان‌های خودساخته و مجاهد در راه خداست و این چرخه توقف ندارد، بلکه این چرخه دارای رویش است و شهدای عالیقدر ما، ایثارگران و جانبازان ما در این چرخه و در این بستر متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زاست و زنده است و شهید سلیمانی نیز در این بستر که ایشان از آن به عنوان حرم یاد می‌کردند، رویش پیدا کردند و پرورش یافتند. در واقع شهید سلیمانی پرورش یافته این نظام مقدس است و همچنین سند حقانیت این نظام. ایشان در یک بستر تحولی که بستر رویش است پرورش پیدا کردند و در این بستر همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های موثر در این بستر رشد پیدا کرده و خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در عرصه تحول، جهاد تحول در میدان است، تصریح کرد: شهید سلیمانی در این عرصه شخصیت برجسته‌ای بودند. ایشان در میدان اقداماتی انجام دادند که منحصر به فرد است و با ساختار‌سازی که در میدان انجام دادند، رویش خوبی را در نیروی مقاومت در منطقه ایجاد کردند. برای ایشان شیعه، سنی، مسیحی، لبنانی، فلسطینی، یمنی، ایزدی، ایرانی و افغانی فرقی نداشت. ایشان بر روی یک نکته تاکید داشتند و آن دفع شر و فساد بود.

رییس‌جمهوری با اشاره به نقش برجسته شهید سلیمانی در ساختارسازی در جریان مقاومت و نیروسازی در این عرصه، گفت: بر خلاف اینکه برخی می‌گفتند که شهید سلیمانی به دنبال این بود که منطقه را شیعه کند و شیعه‌سازی کند. ایشان به دنبال این بودند که ظلم را از سر منطقه دفع کنند و ریشه فساد در منطقه را بخشکانند.

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم با بیان اینکه موضوعی که در زندگی شهید سلیمانی برای ایشان اهمیت داشت، این بود که انقلابی بماند، افزود: برای شهید سلیمانی راست و چپ و این گروه سیاسی و آن گروه سیاسی اهمیت نداشت. برای او مردم، دلدادگی به خدا و دفاع از میهن و مردم به معنای وسیع کلمه مهم بود. او شخصیت عامی بود. او انقلابی بودن خود را در مردم داری خود و توجه به مردم تعریف می‌کرد و این موضوع باعث شده بود که همه با او احساس اخوت و برادری داشته باشند و ما جلوه این احساس و همراهی مردم با ایشان را در حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع ایشان به خوبی مشاهده کردیم. سردار سلیمانی نماد وحدت و همبستگی بود و است.

رییس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه امروز در قرن بیست و یکم به صراحت و با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار و تروریسم است، تصریح کرد: شهید سلیمانی و همرزمانشان، امریکا و طرفداران جریان تروریستی در منطقه را شکست دادند. شهید سلیمانی هیمنه امریکا در دنیا را به شکست کشانید.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه نظام سلطه در سال‌های اخیر به دنبال هویت زدایی از ملت‌ها بوده و می‌خواهد ملت‌ها را بی‌دفاع و بی‌سلاح کند و در این راستا هویت مورد نظر خود را به ملت‌ها تحمیل کند، افزود: شهید سلیمانی هم عنصر هویت ساز بودند و هم احیاگر هویت اسلامی، نه فقط برای مردم عزیز ایران بلکه برای ملت‌های منطقه نیز. شهید سلیمانی هویت را تثبیت کردند و در واقع ایشان در برابر هویت زدایی ایستادند تا مردم منطقه هویت خود را فراموش نکنند.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی ایجاد هویت کردند به نحوی که علی رغم فضای تبلیغاتی دشمن که می‌خواهد اینگونه القاء کند که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، شما دیدید که مردم چگونه در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در شهرهای عراق و ایران حضور پیدا کردند. در مراسم تشییع پیکر این شهید قیامت به پا شد و آن قیامت مربوط به آن سال نبود و امروز هم می‌بینید که چگونه مردم از نقاط مختلف ایران و منطقه بر سر مزار ایشان حضور پیدا کرده‌اند و عشق و علاقه خود را به ایشان ابلاغ می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در قلب‌ها جای گرفته است و در همین راستا اسم ایشان را سردار دل‌ها گذاشته‌ایم، گفت: جلوه‌ای از هویت مورد اشاره را ما در مراسم تشییع شهدای امنیت و مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان مشاهده کردیم. این موضوع را در مراسم‌های دیگر نیز مشاهده می‌کنیم و اینها نماد هویتی است که مردم ایران دارند.

وی افزود: این جلوه‌هایی که این روزها در ایران در مراسم تشییع شهدا مشاهده کردیم نماد هویت است. این مردم دلداده انقلاب هستند، ولی دشمنان تلاش دارند که بگویند مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، ولی ما مشاهده کردیم که مردم چگونه به صورت با شکوه در مراسم ۱۳ آبان حضور پیدا کردند. در مراسم تشییع پیکر شهدا در روز شهادت حضرت زهرا(س) مشارکت کردند و امروز این حضور را در مزار شهید سلیمانی و مراسم گرامیداشت ایشان در مصلی مشاهده می‌کنید.

رییس‌جمهوری همچنین در این مراسم خطاب به عاملان جنایت فرودگاه بغداد، گفت: به امریکا و دشمنان انقلاب اسلامی می‌گوییم همچنان که دیروز سردار سلیمانی در برابر زیاده خواهی شما، ظلم‌ها، استکبار و سلطه شما ایستادگی کرد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم شهید سلیمانی با آن روح بلند خود و آن عشق و دلدادگی که در بین جوانان و دلدادگانشان ایجاد کرد با تمام وجود در برابر شما تا آخر ایستاده است.

وی با بیان اینکه در مراسم روز شهادت ایشان سردار قاآنی فرمانده محترم سپاه قدس و سردار سرافراز سلامی فرمانده سپاه پاسداران اعلام کردند که امریکایی‌ها بدانند ما از خون شهید سلیمانی نمی‌گذریم خطاب به شرکت‌کنندگان در این مراسم، تصریح کرد: اجازه بدهید که من نیز یک بار دیگر از زبان شما و نیروهای مجاهد اعلام کنم که خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد. آنها بدانند که انتقال خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان این جنایت گذاشته نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه روند پیشرفت کشور با این شهادت‌ها نه کند می‌شود و نه متوقف، تصریح کرد: دشمنان فکر می‌کردند که با این جنایت‌ها و اقدامات تروریستی می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند. زهی خیال باطل. ملت ایران راه پیشرفت و راه تحول را با پیروی از امام خود با قوت ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود خطاب به دشمنان ایران تصریح کرد: شما ملت ایران را علی رغم ادعای خود نشناخته‌اید و بارها دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید. ما بارها اعلام کرده‌ایم که ملت ایران را بشناسید، ملت ایران با ملت‌های دیگر متفاوت هستند. این نظام با دیگر نظام‌های معمول در دنیا متفاوت است. شما جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداختید، ولی شکست به دنبال شکست خوردید. شما جنگ نظامی، رسانه‌ای، سایبری، سیاسی، اقتصادی و ترکیبی در حوزه‌های مختلف علیه ایران ایجاد کرده‌اید. تمام قدرت و ظرفیت خود را به میدان آوردید، اما دیدید که ملت ایران با تاسی از اندیشه‌ها و آرمان‌های شهید سلیمانی و با گوش دادن به رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب بار دیگر شما را ناکام گذاشت.

رییسی ادامه داد: در جنگ سایبری علیه ایران یک روز آمدید پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور را از کار انداختید و فکر کردید با این حرکت دشمنانه می‌توانید ملت ایران را همراه خود کنید. جنگ سیاسی راه انداختید و تمام ظرفیت‌های خود را در سازمان‌های بین‌المللی علیه ایران به‌کار بردید. در جنگ روانی، تمام رسانه‌های خود را به خط کردید. در جنگ اقتصادی وارد شدید و اقدام به عددسازی در قیمت ارز و طلا کردید و بیش از 50 کانال تلگرامی راه انداختید که عدد‌سازی کنید و تلاش کردید در قالب جنگ رسانه‌ای و سیاسی کار خود را به پیش ببرید، اما امروز این جمعیت و جمعیت‌های مشابه در سراسر کشور این پیام را به شما می‌دهد که شما در این جنگ‌ها شکست خورده‌اید و از این به بعد هم شکست می‌خورید.

رییسی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از مقتدای بصیرت آفرین خود امام خامنه‌ای و با نگاه به سلوک قهرمان‌مان شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال با تمام وجود حرکت کرده است و بسیاری از کارگاه‌هایی که تعطیل یا نیمه تعطیل شده بودند، دوباره فعالیت خود را مجددا آغاز کردند. در عرصه تجارت و صادرات نفتی و غیر نفتی در حال فعالیت است و تلاش دارد که امور را به پیش ببرد.

وی خطاب به غربی‌ها گفت: شما با تهدیدها و تحریم‌ها می‌خواستید ملت ایران را متوقف کنید، ولی ما هرگز متوقف نخواهیم شد.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در این مراسم که از برخی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی کشور به صورت زنده پخش می‌شد ادامه داد: امروز در هنگام ورود به مصلی دختر خانمی دهه نودی به من گفت فلانی شما را قسم می‌دهیم به خون شهید سلیمانی که ما پای کار هستیم و شما هم از جانب ما این پیام را به مسوولان بدهید که ما دهه نودی‌ها، دهه هشتادی‌ها و دهه هفتادی‌ها پای این انقلاب ایستاده‌ایم و مسوولان با قوت، قدرت و اعتماد به نفس و اتکاء به خداوند حرکت کنند و یقین بدانید خون شهید سلیمانی پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورده و از این به بعد نیز پیروزی‌های بسیاری در پرتو خون شهید سلیمانی خواهیم داشت.

رییس‌جمهور همچنین خطاب به خانواده شهید سلیمانی که در این مراسم حضور داشتند با بیان اینکه بار دیگر به شما تسلیت و تبریک می‌گویم، گفت: همراهی و همدلی مردم عزیز با شهید سلیمانی از افتخارات بزرگ این شهید است. این همدلی و افتخار مردم همواره بوده و خواهد بود.

 

ارسال نظر