سیاست

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ - ۰۲:۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۶۲۶

سپاه مقر گروهک تجزیه طلب «پاک» را در هم کوبید

نیروی زمینی سپاه از ساعاتی پیش دور جدید حملات خود علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق را آغاز کرده است. در حملات سپاه، مقر گروهک تروریستی تجزیه طلب پاک (حزب آزاد کردستان) توسط موشک و پهپادهای انتحاری در حومه کرکوک مورد هدف گرفته است.

اروپا 20 سال است که گامی برای ایران برنداشته است

رییس پارلمان اروپا گفت که تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود. به گزارش یورونیوز، روبرتا متسولا همچنین تاکید کرد که «اروپا چشمان خود را روی معترضانی که چشم امید به ما دارند، نخواهند بست.» رییس پارلمان اروپا همچنین با انتقاد از صدور حکم اعدام برای برخی از حاضران در وقایع اخیر از اعمال تحریم‌ها علیه ایران استقبال کرد و گفت: نمایندگان پارلمان در همین راستا تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ تماس مستقیمی میان پارلمان اروپا و همتایان رسمی ایران برقرار نکنند. مقامات ایرانی در پاسخ به اقدامات کشورهای غربی علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری اعلام کرده‌اند که سیاسی کردن موضوع حقوق بشر به هیچ‌وجه سازنده نیست و استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر نمی‌تواند به ارتقا و پیشبرد ارزش‌های این موضوع در جامعه جهانی کمک کند. یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اروپایی‌ها حدود ۲۰ سال است که هر چه در توان داشتند برای فشار اقتصادی و نظامی به ایران به کار بستند اما امروز به سراغ فشار حیثیتی رفته و قصد دارند وجهه ایران را در جامعه بین المللی تخریب کنند. هادی بیگی نژاد با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و ایران بیان کرد: اروپا مدت‌هاست که رابطه خوبی با ایران ندارد، اینکه حالا پارلمان اروپا رابطه خود را با ایران قطع کرده است خیلی نمی‌تواند برای ایران اثرگذار باشد. غربی‌ها تا به امروز هر تحریمی که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند و از حدود سال ۸۹ اروپایی‌ها اعلام کردند که دیگر از ایران نفت  نمی‌خرند. وی در ادامه با بیان اینکه قطع روابط اروپا با ایران موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: اروپایی‌ها در حوزه هسته‌ای نیز هر قطعنامه‌ای که توانستند در شورای حکام و شورای امنیت علیه ایران به تصویب رسانده‌اند. اروپایی‌ها طی ۲۰ سال گذشته هیچگاه قدم برای ایران برنداشتند و تا توانستند ایران را تحریم کرده و با تقویت شبکه‌های منافقین و گروه‌های تروریستی به ایران ضربه زدند. این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از حدود ۲۰ سال پیش تحریم‌های اروپا علیه ایران آغاز شد و اروپایی‌ها همواره علیه ایران بودند. اما نکته حائز اهمیت این است که امروز اروپایی‌ها قصد دارند از بعد حیثیتی ایران را تحت فشار قرار دهند. اگر مسوولان برای حفظ جایگاه و شخصیت ایران در جایگاه بین المللی کاری نکنند، برای کشور خطرناک می‌شود. مسوولان باید از بعد حیثیتی به این موضوع ورود کنند. بیگی نژاد تاکید کرد: آبرو چیز مهمی است. قطع ارتباط پارلمان اروپا با ایران از بعد اقتصادی تاثیری ندارد اما از حیث آبرویی برای ایران بد است. تا حالا هرچه در توان داشتند برای فشار اقتصادی و نظامی به ایران به کار بستند اما امروز موضع فشار حیثیتی را پیش گرفته است. به دنبال این هستند که وجهه و شخصیت ایران را در دنیا خراب کنند.

تجهیز نیروی دریایی ارتش به بالگرد هجومی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می‌شود. امیر دریادار شهرام ایرانی خود با گرامیداشت روز هفتم آذر روز نیروی دریایی و بزرگداشت یاد شهدای دفاع مقدس و نیروی دریایی، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی در دوره سازندگی گام برمی‌دارد و در همه حوزه‌های منطقه و بین الملل فعالیت دارد. در حوزه ساخت انواع شناورها، تجهیزات و پرنده‌ها حرف داریم و توان خود را در دریا به نمایش گذاشته ایم. شاهراه تجاری دریایی کشور را در امنیت حفظ کرده ایم. تمام کشتی‌های تجاری ما توسط نیروی دریایی اسکورت می‌شوند. شناورهای نیروی دریایی در همه اقیانوس‌ها حضور دارند. نیروی دریایی در حال حاضر دارای فرماندهی ناوگان اقیانوس هند، فرماندهی ناوگان اقیانوس اطلس و فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام است. وی ادامه داد: در حوزه افزایش توان رزمی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی بوده ایم و به زودی شاهد الحاق دستاوردهای جدید نیروی دریایی به بدنه این نیرو خواهیم بود. برای اولین بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر استفاده خواهیم کرد. امیر ایرانی خاطرنشان کرد: همزمان سه ناوگروه نیروی دریایی در حال انجام ماموریت هستند. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم. در چند ماه آینده، اجرای رزمایش مرکب در دستور کار داریم که در منطقه شمال اقیانوس هند با حضور بیشتر کشورهای عضو تفاهم نامه‌های دو یا چند جانبه هستند، اجرا خواهیم کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروز صنعتگران، دانشمندان و شرکت‌های 

دانش بنیان ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا توان نیروی دریایی افزایش یابد. ارتقای توان رزمی، ساخت شناورهای مجهز و افزایش برد عملیاتی در اولویت ماست. وی درباره ماموریت ناوگروه۸۶ نیروی دریایی، گفت: ناوگروه ما برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه مالاگا ماموریت دارد. ما اکنون در اقیانوس آرام حضور داشته و آمادگی حضور در همه اقیانوس‌ها را داریم. ایرانی در واکنش به اعلام امریکا در استفاده از تعداد زیادی شهپاد در دریاها، اظهار کرد: این شهپادها ایمنی دریانوردی را به خطر انداخته‌اند و ما پیش از این، شهپادها را جمع کردیم و چون امریکا تضمین داد که شهپادها را جمع کند، آنها را بازگرداندیم ولی اگر دوباره این اتفاق بیفتد باز هم آن را جمع می‌کنیم چون شهپادها امنیت دریانوردی را به خطر می‌اندازند و خطری برای کشتی‌های تجاری و نفت کش هستند.

 

ارسال نظر