سیاست

۱۴۰۱/۰۸/۱۶ - ۰۱:۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۹۴۰۹۵

دشمن رویکرد جنگ ترکیبی را در پیش گرفته است

وزارت کشور با صدور پیامی از آحاد مردم ایران که با حضور حماسی خود در مراسم ۱۳ آبان، جلوه‌ای دیگر از همبستگی و وحدت ملی را در برابر جهانیان به نمایش گذاشتند، تقدیر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است: 

ملت بزرگ، انقلابی و مومن ایران

انقلاب شکوهمند ایران اسلامی که نشات گرفته از آرمان‌های اصیل دینی و اسلام ناب محمدی(ص) است در بزنگاه‌ها و دوران‌های مختلف تاریخی با اتکای به مردم در برابر حوادث و توطئه‌های جریان نفاق و دشمن، سرافراز بیرون آمده است. جریان معاند با همدستی استکبار جهانی برای تضعیف پایه‌های وحدت و همبستگی داخلی کشور از رهگذر اغتشاشات و آشوب‌های داخلی سخت در تلاش بوده و به بهانه‌های مختلف به دنبال ترسیم فضایی غبارآلود از آینده سیاسی کشور است. حضور پرشور، همدلانه و انقلابی مردم در اجتماع بزرگ ۱۳ آبان که یادآور حقارت امریکا در برابر پیروان مکتب اسلام و حضرت امام خمینی (ره) با افشای اسناد جاسوسی است، پاسخی کوبنده و قاطع به همدستان اغتشاشگران در داخل و خارج داد و بار دیگر حقانیت و مردمی بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را عیان ساخت. نباید از نظر دور داشت که دشمن استکباری با آگاهی از مسیر نوین و افق گشای انقلاب اسلامی با مدیریت دولت مردمی و عدالت محور، با حیله‌ها و توطئه‌های رنگارنگ، به دنبال انحراف این مسیر و القای ناامیدی در میان مردم عزیز کشور است. دشمن پس از ناکامی در استراتژی فشار حداکثری، رویکرد جنگ ترکیبی را در پیش گرفته است که ابزار اصلی آن، روایت‌های دروغین است. بزرگداشت ۱۳ آبان که از سوی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب دوم نام گرفت؛ بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و خدای را شاکریم که با پرچمداری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و رهنمودهای حکیمانه‌شان مسیر روشنایی بخش انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری پر فروغ است و حضور انقلابی مردم در صحنه‌ها و بزنگاه‌های تاریخی ضامن حرکت استمرار بخش این نظام مقدس است. حضور همدلانه و موقعیت شناسانه مردم فهیم ایران اسلامی را در اجتماع بزرگ ۱۳ آبان گرامی می‌داریم و اطمینان داریم مسیر درخشان انقلاب اسلامی در راه تمدن‌سازی اسلامی با بصیرت و بیداری مردم عزیز کشور با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد یافت.

شلیک موفق باور ۳۷۳ به هدف در برد ۳۰۰ کیلومتری

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سامانه ارتقا یافته باور ۳۷۳ موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در مراسم رونمایی از موشک صیاد ۴B اظهار کرد: امروز از یکی از دستاوردهای شگرف و بسیار بزرگ دفاعی و ملی رونمایی کردیم. وزارت دفاع ماموریت تامین نیازمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات و دفاع از مرزها به ویژه مرزهای هوایی برعهده دارد. وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال‌های قبل آغاز شد، تصریح کرد: متخصصان ما در وزارت دفاع و صنعت دفاعی موفق شدند در تولید یکی از سامانه‌های برد بلند که به نام باور ۳۷۳ نامگذاری شده، اقدامات خود را ساماندهی و دنبال کنند. وی ادامه داد: برد درگیری سامانه باور ۳۷۳ در ابتدا ۲۰۰ کیلومتر و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با همت عزیزان نیروی پدافند هوایی ارتش این سامانه موفق شد در راستای مقابله با اهداف هوایی دورایستا، موشک‌های بالستیک و انواع هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن، موفق شد تا هدف مورد نظر را در برد ۳۰۵ کیلومتری مورد اصابت قرار بدهد. امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به سایر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ تصریح کرد: سامانه مذکور این قابلیت را دارد تا با ۶ هدف درگیر شده و آنها را منهدم کند. بسیاری از کشورهای صاحب فناوری در دنیا آرزوی داشتن چنین سامانه‌ای را دارند. وی در پایان تاکید کرد: قطعا این دستاورد دفاعی در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح نقش آفرینی بسیاری خواهد داشت‌.

شعار جام جهانی از نظر امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که باید همه شعار«همه برای پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران» را هدف اصلی خود قرار دهیم و در راه تحقق این شعار تلاش کنیم. حسین امیر عبداللهیان در دومین نشست هماهنگی وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص حضور ایران در جام جهانی قطر که با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در محل وزارت خارجه برگزار شده بود، افزود: کمیته بازی‌های جام جهانی از ماه‌های قبل به ریاست دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور شکل گرفته و در این مدت آقای دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دیگر همکارانشان در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این چارچوب اقدامات زیادی را انجام داده‌اند. آقای دهقانی سفیر ایران در قطر نیز برای انجام هماهنگی‌های لازم زحمت زیادی کشیدند و در جلسه امروز نیز حضور دارند. هماهنگی‌های فنی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی، ‌امنیتی، گردشگری و ارتباطات تا این لحظه به خوبی انجام شده است و با توجه به فرصت محدود موجود امیدواریم بتوانیم هماهنگی‌های کاملی بین بخش‌های مختلف ایجاد کنیم تا شاهد بهترین حضور تیم ملی در مسابقات جام جهانی باشیم و بهترین نتایج را کسب کنیم.

 

ارسال نظر