سیاست

۱۴۰۱/۰۷/۲۸ - ۰۲:۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۹۳۵۶۶

پلت فرم‌های داخلی باید تقویت شوند

رییس‌جمهور انجام به موقع کارها را بارزترین وجه اقتدارآفرینی در کشور توصیف و تصریح کرد: کار و تلاش مضاعف مسوولان در حوزه مسوولیتی خود، بهترین راه مقابله با دشمنی است که امروز از به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها ناامید شده و به دنبال بهانه برای ایجاد نارضایتی است.

سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت، رفع مشکلات و خدمت به آحاد مردم و تلاش برای مضاعف شدن سرعت پیشرفت کشور را، مهم‌ترین ماموریت دولت دانست و تاکید کرد: هیچ مساله و حاشیه‌ای، نباید عمل به مسوولیت‌ها و ماموریت‌های اصلی دستگاه‌های دولتی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

رییس‌جمهور کنترل بازار را نیز از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های ذیربط عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند توزیع کالا و نظارت بر بازار اقدامات بسیار مفید، مثبت و موثری هستند، اما برای اثر بخشی بهتر علاوه بر به کارگیری تیم‌های نظارتی حرفه‌ای و کاربلد باید کار با پیگیری عالی‌ترین مسوول دستگاه‌های مربوطه دنبال شود.

وی انجام به موقع و به تاخیر نیفتادن کارها را بارزترین وجه اقتدارآفرینی در کشور توصیف و تصریح کرد: کار و تلاش مضاعف مسوولان در حوزه مسوولیتی خود، بهترین راه مقابله با دشمنی است که امروز از به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها ناامید شده و به دنبال بهانه برای ایجاد نارضایتی است.

رییسی با بیان اینکه اقدامات و تلاش‌های گره‌گشا و امیدآفرین بسیاری در کشور انجام شده و می‌شود، اطلاع‌رسانی هنرمندانه از این اقدامات را موجب اعتماد و امید مردم به آینده کشور دانست و از رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی خواست به شکل مناسب در تبیین این دستاوردها و اقدامات امیدآفرین برای مردم و افکارعمومی اقدام کنند.

رییس‌جمهور کسب مدال جهانی مهارت توسط یک خانم ایرانی را در ادامه افتخارآفرینی‌های بانوان ایرانی در عرصه‌های جهانی مایه افتخار دانست و بر ضرورت ارتقای مهارت آموزی در میان جوانان کشور تاکید کرد. رییسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به نیازهای مردم به ویژه فعالان اقتصادی در استفاده از پلتفرم‌های اینترنتی، دستگاه‌های متولی را مکلف کرد همه تلاش خود را برای تقویت و ارتقای کارآمدی پلتفرم‌های ارتباطی داخلی به کار بگیرند تا پاسخگوی همه نیازهای مردم باشند.

نشست شورای امنیت درباره ادعای فروش سلاح ایران 

خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات دیپلمات‌ها گزارش داده که امریکا، فرانسه و انگلیس که پیش‌تر مدعی شده‌اند روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین استفاده کرده، قرار است امروز در نشست غیرعلنی شورای امنیت این موضوع را مطرح کنند.

به گزارش رویترز، دیپلمات‌های غربی گفته‌اند، پس از آنکه کی‌یف مسکو را به استفاده از پهپادهای ساخت ایران علیه اهداف غیرنظامی متهم کرد، امریکا، انگلیس و فرانسه قرار است امروز در یک نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل، ادعای انتقال تسلیحات از سوی ایران به روسیه را بررسی کنند.

علاوه بر این، طبق نامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده، اوکراین از کارشناسان سازمان ملل دعوت کرده است درباره آن‌چه پهپادهای سرنگون شده ساخت ایران خوانده شده که ادعا می‌شود توسط روسیه و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در جنگ اوکراین به کار رفته است، تحقیقات به عمل بیاورند.

به گفته دیپلمات‌هایی که می‌خواستند نامشان فاش نشود، امریکا، انگلیس و فرانسه معتقدند انتقال این پهپادها از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و به همتایانشان در شورای امنیت گفته‌اند که از یک مقام سازمان ملل خواهند خواست امروز توضیحاتی در این باره به اعضا[شورای امنیت] ارایه دهد. ادعای امریکا و کشورهای اروپایی در این باره در حالی مطرح می‌شود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز گذشته در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درخصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در حمله به کی‌یف گفت: در عملیات مان در اوکراین از تجهیزات روسی استفاده می‌کنیم که نام کشور روسیه بر آنها حک شده است.

وی گفت که ما اطلاعاتی درخصوص گزارش‌های منتشر شده درخصوص خرید پهپاد از ایران نداریم و این امور به وزارت دفاع مربوط می‌شود.

پیش از این یک مسوول عالیرتبه در پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که «نمی توانیم با اطمینان بگوییم که روسیه در حمله به کی یف از پهپادهای ایرانی استفاده کرده است.» پیش‌تر، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که ارزیابی امریکا درباره نقش ایران در جنگ روسیه و اوکراین چیست؟ با بیان ادعاهایی علیه ایران گفت: ما از ماه جولای هشدار داده بودیم که ایران برنامه دارد پهپادهایی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه بفروشد. ما همچنین علنا افشا کردیم که روسیه از ایران پهپاد دریافت کرده و برنامه داشته که صدها نوع پهپاد ایرانی وارد کند و اینکه متصدیان روس‌ نحوه استفاده از این پهپادها را در ایران آموزش می‌بینند. شواهد گسترده‌ای از به کارگیری آن‌ها[پهپادها] توسط روسیه علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در آن‌جا[اوکراین] وجود داشته است.

 

ارسال نظر