سیاست

۱۴۰۱/۰۶/۱۲ - ۰۱:۴۸:۵۹
کد خبر: ۱۹۲۲۲۷

دشمنان به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه و اعضای مجمع عمومی و اندیشمندان و مهمانان از ۱۱۸ کشور با حضور حضرت آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در وزارت امور خارجه برگزار شد. در این نشست آخرین وضعیت ظرفیت‌ها و چالش‌های جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای جلسه، آیت‌الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از همکاری دستگاه دیپلماسی کشور در تقویت فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع)، استمرار تلاش فکری، علمی و فرهنگی در معرفی سیره عملی و حیات سیاسی اهل بیت(ع) به جامعه بشری و مخاطبین جهانی را از جمله فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) دانست. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، زمینه‌سازی برای هم اندیشی علما و پژوهشگران مسلمان در سرتاسر جهان را از دست آوردهای ارزشمند هفتمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خواند. وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین جایگاه برجسته و اثرگذار مقام معظم رهبری در بین اندیشمندان و تحلیلگران جهانی، بینش و گفتمان حکیمانه، منطقی و به روز مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف را از افتخارات و سرمایه‌های ارزشمند جهان اسلام و مسلمانان جهان خواند. امیرعبداللهیان در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دشمنان جهت ایجاد تفرقه بین جهان اسلام و ارایه تصویری نادرست و خشونت آمیز از چهره اسلام، بر ضرورت اتحاد جریان‌های اسلامی و جلوگیری از هر گونه انشقاق و همچنین ضرورت جهاد تبیین به منظور معرفی اسلام ناب محمدی (ص) تاکید کرد. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ایجاد اجماع جهانی علیه خشونت، تمرکز بر گفتمان صلح و عدالت اسلامی و افشای ابعاد ساختگی و متعارض حقوق بشر غربی را ضرورتی انکارناپذیر در جهاد تبیین خواند.  امیرعبداللهیان رویکرد، گفتمان و عملکرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای عزت مداری، استقلال و صلح دوستی خواند و بر تداوم مسیر استقلال سیاسی و عزت ملی تاکید کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن اشاره به فرصت‌ها و چالش‌های جهان اسلام، دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد وضعیت یمن، سوریه، بحرین، لیبی، افغانستان، لبنان و اوکراین و همچنین آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را تشریح نمود.

پدافند ارتش به دنبال صلح  در منطقه است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی ارتش به دنبال صلح و دوستی پایدار در منطقه و جهان است و همواره در راستای مقابله با انواع تهدیدات در زمینه علوم پدافندی لحظه به لحظه در حال رشد و نقش آفرینی است. امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد، در دیدار با وابستگان خارجی مقیم تهران به مناسبت چهاردهمین سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تبریک روز نیروی پدافند هوایی ارتش، تعامل سازنده، اثرگذار، مثمر ثمر و همچنین تبادل دانش با کشورهای دوست و

 هم پیمان را در تمامی سطوح امری لازم و ضروری دانست و گفت: امروز نیروی پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش بومی و خلاقیت، نوآوری و تعهد نیروی انسانی با ذکاوت، توانسته است با عبور از تمامی تحریم‌ها و محدودیت‌ها به قدرتی مثال زدنی در سطح منطقه تبدیل شود. وی افزود: پدافند هوایی ارتش به دنبال صلح و دوستی پایدار در منطقه و جهان است و همواره در راستای مقابله با انواع تهدیدات در زمینه علوم پدافندی لحظه به لحطه در حال رشد و نقش آفرینی است. وی خطاب به وابستگان نظامی و دفاعی خارجی مقیم تهران با اشاره به برگزاری و بازدید از نمایشگاه توانمندی نیروی پدافند هوایی در زمینه علوم پدافندی، اعم از راداری، موشکی، جنگالی، سایبر و ....در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الاتبیا (ص)، اظهار داشت: شما تنها گوشه‌ای از اقتدار و صلابت نیروی پدافند هوایی را در دفاع از گوشه گوشه ایران اسلامی مشاهده کردید که ماحصل انسجام، یکپارچگی و  هم افزایی نیروهای مسلح ایران در کنار نبوغ، خلاقیت و وطن پرستی جوانان این مرز و بوم است. وی با برشمردن برخی از دستاوردهای نوین نیروی پدافند در زمینه سامانه‌های راداری و موشکی، تاکید کرد: پدافند هوایی ارتش با در اختیار داشتن به روزترین تجهیزات که در لبه فن‌آوری روز دنیا است هزاران کیلومتر فراتر از مرزها را رصد می‌کند و در صورت ورود بدون مجوز هرگونه پرنده‌ای اقدامی قاطع و پشیمان‌کننده انجام می‌دهد. صباحی فرد، خاطرنشان کرد: در زمینه تجهیزات پدافندی به هیچ کشوری وابستگی نداریم و به درجه‌ای از رشد و بالندگی رسیده‌ایم که در جهت تبادل دانش، تعامل و صلح و دوستی پایدار تجهیزات هم صادر می‌کنیم.

تامین آب شرب پنج میلیون خوزستانی

سخنگوی دولت گفت: در طرح آبرسانی غدیر آب شرب باکیفیت حدود ۵ میلیون نفر از مردم خوزستان تامین می‌شود. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:  «طرح غدیر با کار جهادی به‌جای ۳۶ ماه، حدودا ۹ ماهه به بهره‌برداری رسید. با این اقدام، آب شرب باکیفیت حدود ۵ میلیون نفر از مردم خوزستان در ۲۶ شهر و بیش از ۱۰۰۰ روستا تامین خواهد شد.» پروژه آبرسانی غدیر استان خوزستان دیروز با حضور آیت‌الله رییسی و به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای این استان افتتاح شد. رییس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری رسمی از این طرح، گفت: خرسندم که امروز طرحی را افتتاح می‌کنیم که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۳ الی ۴ سال طول بکشد اما به دست توانای مهندسان و کارگران و مدیران جهادی در مدت ۱۰ ماه به نتیجه رسیده است.

ارسال نظر