رهنمود و سیاست

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - ۰۰:۴۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۰۷۵۴

رهبر انقلاب توصیه‌ای درباره سرمربی تیم ملی نداشته‌اند

در پی برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای به‌کارگیری مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام شد: رهبر معظم انقلاب توصیه‌ای درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال نداشته‌اند. در پی برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تمایل رهبر انقلاب اسلامی برای به‌کارگیری مربی داخلی برای تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی قطر خبرنگار ایسنا کسب اطلاع کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه توصیه یا رهنمود جدیدی نداشته‌اند. گمانه‌زنی‌های اخیر ناشی از بازنشر بیانات 3 سال قبل ایشان در دیدار اعضای تیم ملی والیبال جوانان است.

واکنش امریکا به سفر پوتین به تهران

مشاور امنیت ملی امریکا پیش از سفر به همراه رییس‌جمهور این کشور به خاورمیانه، به بیان اظهاراتی درباره روابط ایران و روسیه در آستانه سفر پوتین به تهران پرداخت. صفحه توییتر شبکه الجزیره به نقل از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا که قرار است همراه جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور به خاورمیانه سفر کند، نوشت: بایدن[در رایزنی‌هایش] با اسراییل درباره تلاش‌های امریکا برای انعقاد توافقی هسته‌ای با ایران صریح خواهد بود. سالیوان درباره سفر آتی رییس‌جمهور روسیه به تهران هم نوشت: زمان سفر پوتین به تهران حائز اهمیت است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: تعمیق روابط روسیه با ایران برای کشتار اوکراینی‌ها تهدیدی جدی برای جهان است. ادعاهای سالیوان علیه روابط روسیه و ایران در جمع خبرنگاران در پی این مطرح می‌شود که او پیش‌تر در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است. مشاور امنیت ملی امریکا مدعی شد، که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است. این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری‌های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین  بر می‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها به صورت رسمی اعلام شده است. کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام امریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی‌ها سال‌ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

زمان و مکان مذاکرات تعیین می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طی روزهای آینده شاهد سفرهای مهمی از سوی سران کشورهای همسایه و منطقه به تهران خواهیم بود، اظهار کرد: به زودی زمان و مکان مذاکرات احیای برجام و رفع تحریم‌ها مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه در این زمینه گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی با مقامات بلژیک برقرار است و مشورت‌های نزدیکی در حوزه قضایی با دولت بلژیک داریم، تصریح کرد: امیدواریم در بستر اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی که تا الان انجام داده‌ایم، به زودی شاهد آزادی این دیپلمات ایرانی باشیم.  وی افزود: گمان می‌کنیم دولت بلژیک باید به درخواست قانونی و به حق ایران در این زمینه توجه کند و تحت تاثیر جوسازی یک جریان روسیاه و کاملا شناخته شده که تصویر و کارنامه سیاهی در ارتباط با ملت ایران دارد، قرار نگیرد. سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرانسه بار دیگر به شهروندان این کشور برای سفر به ایران هشدار داده و آنها را از سفر به ایران منع کرده است، افزود: متاسفانه طرف فرانسوی بر مبنای رفتار غیر حرفه‌ای خود این چندمین بار است که چنین هشدارهایی را در وبسایت وزارت خارجه خود در مورد سفر به ایران منتشر می‌کند و این هشدارهای امنیتی را ارایه می‌کند. کنعانی با بیان اینکه اساسا مبنای این هشدار و رفتار یک رویکرد سیاسی است و هیچ انطباقی با وضعیت امنیتی ایران ندارد، افزود: آمارها نشان می‌دهد که در طول یک‌سال گذشته با فروکش کردن شیوع کرونا روند عزیمت گردشگران از کشورهای مختلف از جمله فرانسه به ایران افزایش پیدا کرده است. وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای با ثبات در منطقه غرب آسیا است و شاهد کمترین رخدادهای امنیتی برای گردشگران خارجی در ایران هستیم، تصریح کرد: سیاست دولت آقای رییسی بر این قرار دارد که زمینه‌ها و بسترهای لازم را در داخل کشور برای افزایش پذیرش گردشگران خارجی بیش از گذشته فراهم کند.در ایران به همه گردشگران خارجی از جمله گردشگران فرانسوی که علاقه‌مند به سفر به ایران و دیدار اماکن گردشگری و تاریخی ایران هستند خوش‌آمد می‌گوییم.

 

ارسال نظر