سیاست

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۰۲:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۹۰۵۴۲

توافق علیه ایران ناقض مذاکره بود

رییس‌جمهور با بیان اینکه امریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند باشد، اظهار داشت: اقدام امریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسوولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است. آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه در آیین دریافت استوارنامه «نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوییس با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله روابط دو کشور گفت: ایران آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها از جمله سوییس در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی است. رییس‌جمهور همچنین با اشاره به نقش دیپلماتیک سفارت سوییس در تهران افزود: امریکا و کشورهای اروپایی در قبال ایران گرفتار اشتباه محاسباتی هستند و امیدوارم شما واقعیات ایران را به دولت متبوع و دیگر کشورها منتقل کنید تا متوجه شوند که ایران علیرغم دشمنی‌ها، به پیشرفت خود ادامه داده است و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها اثر معکوس گذاشته است.  رییسی اظهار داشت: اقدام امریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسوولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است. رییس‌جمهور تصریح کرد: امریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند بماند. «نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوییس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوییس در بیش از ۱۰۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعاملات و همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر داشته‌اند. سفیر سوییس با اشاره به نقشه راه روابط تهران و برن خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر سوییس برنامه اصلی من تلاش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

جلسه وزیر اطلاعات با رییس اطلاعات سپاه

وزیر اطلاعات و رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تاکید کردند که امنیت پایدار در سایه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی افزایش می‌یابد. به گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی اطلاعات، جلسه مشترک وزارت اطلاعات با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران امروز (دوشنبه) باحضور مسوولان و معاونین وزارت اطلاعات در سازمان اطلاعات سپاه برگزار شد.  وزیر اطلاعات در این جلسه با تبریک انتصاب سردار سرتیپ کاظمی به ریاست سازمان اطلاعات سپاه، از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تشکر و بر افزایش سطح تعاملات و توافقات فی‌مابین دو مجموعه تاکید کرد. سردار کاظمی نیز با تشکر از حضور وزیر و مسوولان وزارت اطلاعات، برهماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید و اظهار امیدواری کرد که امنیت پایدار در سایه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی افزایش می‌یابد.

آموزش و پرورش راه نجات کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان مدیری که بیش از ۴۰ سال در سطوح و حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده‌ام، می‌گویم که راه نجات کشور آموزش و پرورش است؛ معلمان نیز باید بدانند که بزرگ‌ترین بار مسوولیت بر دوش آنهاست. محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه بدون شک مهم‌ترین اولویت‌ نظام جمهوری اسلامی آموزش و پرورش است، از جابه‌جایی مکرر وزرای آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: آموزش و پرورش که تنها اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها است، وزارتخانه‌ای است که در ۱۶ سال گذشته به‌طور متوسط هر ۲۰ ماه به هر دلیلی یک وزیر جابه‌جا کرده است و در همین دولت هم داشت استمرار روند گذشته رقم می‌خورد که در دو سه ماه نخست جلوی آن گرفته شد و در سیری قرار گرفت و امیدوارم که این مسیر با ثبات پیش برود و ۱۶ سال قبل را تجربه نکنیم چراکه ضربه سنگینی بر پیکره آموزش و پرورش وارد شد. وی با بیان اینکه «در هر جا که می‌توانستیم نه بر اساس وظیفه اداری بلکه بر اساس وظیفه انقلابی از آموزش و پرورش حمایت کرده‌ام» اظهار کرد: در دوران شهرداری تهران هیچگاه از هیچ مدرسه‌ای در تهران غافل نشدم. همچنین در دورانی که به صورت غیر رسمی کار جهادی انجام می‌دادم موضوع آموزش و پرورش در اولویت من بوده است چون با تمام وجود به این موضوع اعتقاد داشتم؛ در همین راستا نیز از زمان حضور در مجلس طرح آموزش و پرورش را در دستور کار خودم قرار دادم. رییس مجلس خاطرنشان کرد: فراز و نشیب‌های بسیاری وجود داشت تا طرح رتبه‌بندی به مرحله فعلی رسید. خودم را مکلف می‌دانم تا موضوع را تا مرحله نهایی پیگیری کنم و حتی در درون آموزش و پرورش برای اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی از وزیر حتماً مطالبه‌گری می‌کنم. در حوزه منزلت، طرح رتبه‌بندی نه ابتدای کار است و نه انتهای آن اما مُسکنی است تا در برنامه هفتم چاره‌اندیشی دقیقی برای این موضوع انجام دهیم. قالیباف همچنین با بیان اینکه «هیچ شکی نیست که امروز اولین اولویت فوری ما در کشور اقتصاد است»، تاکید کرد: امروز شرایط اقتصادی در کشور به گونه‌ای است که اولویت فوری ما ساماندهی و به ثبات رساندن اقتصاد است و این حتی در جامعه معلمین، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ما نیز سایه انداخته است. بزرگ‌ترین ضعف بی‌مدیریتی و بی‌لیاقتی در اداره این است که میان امورات فوری و امورات مهم فرق قائل نباشیم.

 

ارسال نظر