سیاست

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۰۳:۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۹۰۵۳۵

سیاست امنیت پایدار در منطقه حاکم است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت پایداری در منطقه حاکم است و این در نتیجه تلاش نیروهای مسلح، مرزبانی و نیروی انتظامی و سپاه است. به گزارش سپاه‌نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (یکشنبه) از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفت. رییس ستادکل نیروهای مسلح در بدو ورود در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در استان کردستان و سلام و قدردانی از مجاهدت‌های مردمان این دیار در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: هدف از این سفر سرکشی، بررسی حوزه‌های مربوط به نیروهای مسلح و امنیت منطقه و مرزهای کردستان است. وی اظهار داشت: وضعیت امنیت هم در کردستان و هم مرزهای آن فوق‌العاده مطلوب است و مشکلی نداریم، بعضا شرارت‌های بسیار پراکنده‌ای وجود دارد که نیروهای مسلح هم مرزبانی انتظامی، هم سپاه و هم ارتش همه از زمین و هوا مشغول فعالیت هستند و امنیت پایداری در منطقه حاکم است. رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: خدا را شکر می‌کنم که فرصتی شد به سرزمین کردستان بیایم و عرض ارادت و سلام به مردم خونگرم این استان داشته باشم. از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه سردار باقری به کردستان دیدار و سرکشی از نیروهای مسلح، بررسی میدانی امنیت مرزها و فعالیت‌های نیروهای مسلح است.

 

کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد. علی صالحی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت: در رابطه با این پرونده، قرار جلب به دادرسی صادر شده است. وی افزود: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است. وی افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است. بیستم اردیبهشت بود که سخنگوی قوه قضاییه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی خبر داد و گفت: این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

ایران بزرگ‌ترین تهدید  علیه اسراییل است

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی خود ایران را بزرگ‌ترین تهدید اسراییل توصیف کرد. به نوشته روزنامه تایمز آو اسراییل، یاییر لاپید نخست وزیر دولت انتقالی رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی خود از زمان انتصاب در این پست تاکید کرد که ایران بزرگ‌ترین تهدید برای اسراییل است. در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید، لاپید در بخشی از سخنان خود با تکرار ادعاهای ساختگی صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت که او برای جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای و ورود ایران به مرزهای سرزمین‌های اشغالی هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد. وی در ادامه تصریح کرد که مقابله با ایران یکی از چالش‌های پیش روی اسراییل است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: از غزه تا تهران، از سواحل لبنان تا سوریه! ما را آزمایش نکنید. اسراییل از قدرت خود در برابر هر تهدید و دشمنی استفاده خواهد کرد. لاپید در بخش دیگری از سخنرانی خود مدعی شد که اسراییل دنبال صلح است و دست خود را به سوی همه مردم خاورمیانه از جمله فلسطینی‌ها دراز می‌کند. وی در ادامه خطاب به فلسطینی‌ها گفت: زمان آن فرا رسیده که بپذیرید ما اینجا را ترک نمی‌کنیم، پس لازم است بیاموزیم چطور می‌توانیم با هم زندگی کنیم. همچنین وزیر خارجه اردن اعلام کرد که این کشور بخشی از ائتلاف عربی-صهیونیستی علیه ایران نخواهد بود و این مساله اساسا مطرح نیست. ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیروت در گفت‌وگو با روزنامه النهار در پاسخ به سوالی درخصوص اختلافات با ایران گفت: همه ما خواهان روابط خوب با ایران هستیم و برای تحقق این مساله باید دلایل این تنش‌ها حل شود، ما بار دیگر از اینجا اعلام می‌کنیم که همواره خواهان گفت‌وگویی هستیم که تمام مسائل را شامل شود تا به مرحله ثبات و همکاری برسیم. وی در پاسخ به این سوال که وزرای کشورهای عربی در خصوص این مساله اختلاف نظر ندارند، تاکید کرد: درخصوص اولویت‌ها اختلاف نظری وجود ندارد به این معنا که همه ما در مساله ثبات و امنیت در کنار خلیج (فارس) می‌ایستیم و امنیت خلیج (فارس) بخشی از امنیت ما است. ایمن الصفدی خاطرنشان کرد: ما نمی‌گوییم که اختلافات ایرانی عربی وجود ندارد بلکه وجود دارد اما همه ما مسوولان عربی خواهان عبور از این اختلافات از طریق برگزاری گفت‌وگوهای صریح و شفاف هستیم به گونه‌ای که همه مسائل را روی میز قرار دهیم و برای حل اختلافات رایزنی کنیم در غیر این صورت این بحران‌ها ادامه خواهد داشت و منطقه بهای آن را پرداخت می‌کند.وزیر خارجه اردن درخصوص تشکیل ناتوی منطقه‌ای و اظهارات پادشاه این کشور در این خصوص تاکید کرد: ملک عبدالله این مساله را مطرح نکرد بلکه در گفت‌وگویی درخصوص تشکیل مکانیزمی شبیه به ناتو در منطقه عربی از او سوال شد و ما موافق هر طرحی هستیم که در راستای همکاری‌های عربی باشد. بنابراین ما در کنار هر نوع طرحی هستیم که در مقابله با چالش‌ها و تروریسم و ...

باشد. چیزی که در رسانه‌ها اعلام شد به ما پیشنهاد نشده است، طرح منطقه‌ای که اسراییل بخشی از آن باشد به ما پیشنهاد نشده است. ما به دنبال ایجاد ائتلاف علیه کسی نیستیم بلکه به دنبال ایجاد مکانیزم‌های مشترک هستیم.

 

ارسال نظر