رییسی را تنها نمی‌گذاریم

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۰۲:۵۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۰۱۳۷

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران امروز یک کشور مقتدر در صدر جهان است، گفت: البته هیچکس منکر مشکلات موجود نیست، لکن به ریشه‌های عوامل آن باید توجه کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی در مسیر چهل و اندی سال از بسیاری از موانع و فراز و نشیب‌ها به رهبری امامین انقلاب، عزتمندانه عبور کرده است و اکنون ایران جایگاه خود را در جهان و منطقه با اقتدار یافته و به یکی از قدرت‌های منطقه‌ای تبدیل شده است. در جبهه داخلی رییس‌جمهوری پای کار و مجلس و قوه قضاییه همراه و همسو شرایطی را فراهم آورده است تا ما بتوانیم به بسیاری از مشکلات فائق آییم. وی در ادامه یادآور شد: انبوهی از مشکلات از سیاست‌های غلط و برنامه‌ریزی‌‌های نادرست گذشته، گرانی و تورم، مشکل مسکن مخصوصا اجاره، بیکاری جوانان، حقوق بازنشستگان، ده‌ها و صدها و هزاران پروژه نیمه ‌تمام به جا مانده است. خوشبختانه امروز آقای رییسی، رییس‌جمهور مردمی و ولایی با همتی بلند پا به میدان گذاشته و به قلب مشکلات زده است. استان به استان و شهر به شهر با شهامت و شجاعت و با برنامه، موانع و سنگ‌های بزرگ سد راه اقتصاد سالم را برمی‌دارد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: آقای رییسی، ما تو را در این میدان و کارزار سخت با رانت خواران و فسادگران و تضعیف‌کنندگان حقوق مردم، تنها نخواهیم گذاشت، چراکه شما را یار و یاور مخلص رهبری و افسر فداکار جبهه انقلاب می‌دانیم. اگرچه عده‌ای در فضای مجازی و در فضای بیرونی غیر منصفانه و بعضا هتاکانه علیه شما می‌تازند، ولی وقتی گرد و غبار بنشیند، نتیجه اقدامات بزرگ شما معلوم خواهد شد. میرتاج الدینی با بیان اینکه مدعیان اصلاحات، جریان انحرافی، قدرت طلبان بازمانده از پست و قدرت در آرزوی شکست برنامه‌های عدالت محور و تحول آفرین دولت نشسته‌اند، عنوان کرد: برخی چشمانشان را بر همه موفقیت‌های نظام می‌بندند و با سیاه نمایی فریادشان را بلند می‌کنند که پس از ۴۰ سال مشکل نان پیدا کرده‌ایم، نخیر آقا!؛ مشکل نان پیدا نکرده‌اید، بلکه جلوی ۲ میلیون تن رانت گندم و حیف و میل و قاچاق آن را گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز یک کشور مقتدر، موشکی، هسته‌ای و صنایع فضایی در صدر جهان است، تاکید کرد: البته هیچکس منکر مشکلات موجود نیست، لکن به ریشه‌های عوامل آن باید توجه کرد. مشکلات یک شبه به وجود نمی‌آید، بله گرانی وجود دارد و دولت باید برای رفع آن همت مضاعف کند، اما به جبران قدرت خرید مردم با ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد افزایش یارانه هم باید توجه کرد. نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به سفر رییس‌جمهور و دولتمردان به استان آذربایجان شرقی، گفت: از سفر پر برکت رییس‌جمهور به آذربایجان شرقی تشکر می‌کنم، تصمیم‌های خوبی در این سفر داشته‌اند و مردم آذربایجان منتظر هستند که مصوبات یکی پس از دیگری اجرایی شود. میرتاج الدینی در پایان گفت: تکمیل خط ریل بستان آباد به تبریز، راه‌اندازی ایستگاه خاوران، پایان دادن به پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، انتقال آب ارس به تبریز، استقلال مس آذربایجان از اولویت‌ها و مصوبات مهم بود. تصمیم بانک مرکزی در خصوص ارز صادراتی و فروش توافقی آن یکی از تصمیم‌های خوب بود.

   در چهار سال اخیر  بالای 30 درصد تورم داشتیم

معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه کنترل تورم نیاز به زمان دارد؛ گفت: این تورم مزمن شده است و به خصوص در چهار سال اخیر بالای ۳۰ درصد تورم داشتیم که نیاز به زمان دارد. محسن رضایی امروز سه شنبه ٣١ خردادماه در حاشیه افتتاح اولین استودیو تخصصی حوزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت بازار و گرانی‌های موجود گفت: نگرانی‌های مردم دغدغه‌های ما نیز است اما چند اشکال در کار وجود داشت که همگی در حال برطرف شدن هستند. وی افزود: یکی از مشکلات مساله نظارت‌ها بود به‌طوری که سازمان تعزیرات در برخی از شهرستان‌ها نیرو برای نظارت نداشت. معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: میزان مجازات محتکرین و گران فروشان مربوط به ۲۰ سال گذشته بود، به‌عنوان مثال برای فردی که ۱۰ میلیارد تومان احتکار کرده، ١٠ میلیون جریمه اثر چندانی ندارد لذا مجازات‌ها جدی‌تر شد و ابزار کافی به تعزیرات تعلق گرفت. وی بیان کرد: با توجه به گرانی‌های بین‌المللی در کالاها، اکنون میزان واردات روند بهتری پیدا کرده و گندم و ذرت به میزان کافی وجود دارد. رضایی عنوان کرد: همچنین کمبودهایی در کنجانه و دانه‌های روغنی وجود داشت که باعث شد روغن گران فروشی شود اما با بسیجی که صورت گرفت این کمبودها در حال برطرف شدن بوده و خوشبختانه وضعیت کالاها بهتر از یک ماه قبل است. وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین تحولات اقتصادی اگر روی یک بستر ناآرامی انجام شود آثار مثبت کار شما دیده نمی‌شود زیرا در یک فضای غیرمناسب صورت می‌گیرد لذا تورم ۵۰ ساله ایران مانند یک باتلاقی، اقتصاد ایران را در بر گرفته است. معاون اقتصادی رییس‌جمهور ادامه داد: ما از سال گذشته شروع کردیم و آرام آرام عوامل این تورم را به کنترل در می‌آوریم ولی این تورم مزمن شده است و به خصوص در چهار سال اخیر بالای ۳۰ درصد تورم داشتیم که نیاز به زمان دارد. وی تشریح کرد: تورم ایران در سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۰، بیش از ۳۰، ۴۰ و ۴۰ درصد بود که این موضوع قدرت خرید مردم را کاهش داده است؛ لذا این تورم و این باتلاق ۵۰ ساله اقتصاد ایران را باید حل کرد که کار را شروع کرده و امیدواریم با بسیج مردمی بتوانیم این موضوع را جمع کنیم.

 

ارسال نظر