سیاست

۱۴۰۱/۰۳/۱۷ - ۰۳:۵۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۹۶۷۱

طرح توسعه آبادان و خرمشهر نهایی می‌شود

معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت: منابع لازم برای اجرای طرح‌های توسعه آبادان و خرمشهر پیش‌بینی خواهد شد تا مردم برکات این مصوبات را ببینند. 

سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست کارگروه طرح توسعه آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تسلیت حادثه متروپل اظهار کرد: براساس دستوری که رییس‌جمهور پس از دیدار نوروزی از مناطق شلمچه و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر داشتند، طرح توسعه این دو شهرستان در دست حوزه معاونت اجرایی رییس‌جمهور قرار گرفت. وی افزود: بر همین اساس جلسات کارشناسی در سطح استان انجام شد و امروز برای بررسی فرآیندها و نهایی کردن طرح‌ها توفیق حضور در جمع استاندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در آبادان را داشتیم تا طرح‌های توسعه‌ای را بررسی کنیم و به ویرایش نهایی برسیم. معاون اجرایی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: این طرح‌ها را در چند بخش دسته‌بندی کردیم. اولا طرح‌های که نیاز به منابع عمرانی دارند که هم از محل منابع عمومی و دیگر منابع دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های منطقه آزاد اروند و استانی در یک بازه زمانی پنج ساله تکمیل خواهند شد. در حوزه اشتغال و مسکن، تامین زمین، پیش‌بینی و تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد. برای اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده است که نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و در سایر بخش‌ها مساعدت‌های لازم به عمل آورند.

مرتضوی ادامه داد: در جلسه عصر امروز، تسهیلات لازم برای اشتغال خرد و کلان بررسی خواهد شد تا با کمک بانک‌های عامل، تسهیلات مورد نیاز پیش بینی و پرداخت شود. در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات مناسبی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اتخاذ می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که مردم خوزستان چه زمانی می‌توانند شاهد نتایج مثبت عملکرد این کارگروه شوند، گفت:  قطعا ما این طرح را طی چند هفته آینده به تصویب خواهیم رساند و ابلاغ خواهیم کرد و از همین امسال ان شاءالله منابع لازم پیش بینی خواهد شد و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا ان‌شاءالله مردم برکات این مصوبات را ببینند. مرتضوی در پایان گفت: آخرین جلسه استانی کارگروه امروز برگزار شد و نهایتا در جلسه دیگری با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های ملی این طرح‌ها را نهایی خواهیم و در بازه زمانی کوتاهی آن را برای تصویب، تقدیم دولت خواهد شد.

تقویت روابط ایران و قطر

یک وبگاه خبری در گزارشی با توجه به تحولات اخیر روابط ایران و قطر و برنامه‌های دو کشور برای برگزاری دور جدید نشست‌های اقتصادی-تجاری دوجانبه، مطرح کرد که روابط دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-قطر توسعه خواهد یافت. وبگاه خبری دوحه نیوز در گزارشی با توجه به برگزاری هشتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-قطر و برگزاری اولین کنفرانس تجاری ایران-قطر در حاشیه این نشست، درباره روابط دو کشور نوشت: روابط دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک ایران-قطر در زمینه‌های مختلف تقویت خواهد شد. دوحه‌نیوز ادامه داد: علی‌اکبر محرابیان، وزیر انرژی ایران قرار است به همراه هیاتی در هفتم ژوئن برای شرکت در هشتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-قطر به دوحه سفر کند. این نشست مسیرهای امکان‌پذیر همکاری دوجانبه را از طریق پنج کمیته، از جمله اقتصادی، تجاری و صنعتی، بانکی و مالی، حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات، علمی، بهداشت و سلامت، فرهنگ، ورزش و توریسم، آب و انرژی بررسی خواهد کرد. در گزارش دوحه نیوز آمده است: اولین کنفرانس تجاری ایران-قطر نیز در حاشیه این نشست برگزار خواهد شد. برگزاری این نشست و کنفرانس در پی سفر شیخ بن حمد آل ثانی، امیر قطر به تهران در ۱۲ مارس به وقوع می‌پیوندد. امیر قطر در این سفر با مقامات ارشد ایران، از جمله آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران دیدار کرد. رهبر ایران درباره روابط دو کشور گفته بودند، سطح فعلی روابط اقتصادی میان دو کشور پایین است و باید بالا برود.

 

ارسال نظر