قالیباف: با پنج هزار دلار خودروی خوب وارد می‌کنیم

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۱:۵۱:۴۰
کد خبر: ۱۸۸۶۹۲
قالیباف: با پنج هزار دلار خودروی خوب وارد می‌کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصویب کلیات طرح واردات خودرو گفت: در موضوع واردات خودرو، اینگونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه به تولید در داخل کشور هم توجه می‌شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی نماینده ساری در انتقاد از وضعیت بازار خودرو گفت: مصوبه واردات خودرو بعد از آنکه در مجلس مورد بحث قرار گرفت، در دو جلسه مفصل در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که در آن جلسه بنده و رییس کمیسیون صنایع و معادن حضور داشتیم. در نهایت کلیات طرح واردات خودرو با یکی دو بند اصلاحی تایید شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث خودرو در کشور مهم است، گفت: بحث‌های صورت گرفته در کمیسیون و مجلس درباره خودرو کارشناسی بوده است؛ در موضوع واردات خودرو، اینگونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه همانطور که در قانون آمده به موضوع تولید در داخل کشور هم توجه می‌شود اما در حال حاضر روش تولید در کشور اشکالات فنی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. رییس مجلس با اشاره به جلسه مجمع تشخیص برای بررسی طرح واردات خوردو گفت: در جلسه مجمع تشخیص مفصل توضیح دادم که چطور باید وضعیت خودرو را در کشور اصلاح کنیم. در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می‌توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد. وی ادامه داد: این موضوع خواسته مجلس بوده و مجمع هم همراهی کرد و در نهایت هم در ارتقای کیفیت تولید و قیمت تمام شده و تیراژ تولید موثر خواهد بود. از پافشاری مجلس و همراهی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم. علی بابایی کارنامی نماینده ساری در اخطاری با تبریک روز کارگر گفت: از همه نمایندگان به ویژه رییس مجلس برای پیگیری مطالبات کارگران در طول دو سال گذشته تشکر می‌کنم و امیدوارم فضای مجلس یازدهم برای حمایت از کارگران بابی برای پیگیری دولتمردان و سران نظام به نفع کارگران باشد.

وی با استناد به اصل سوم قانون اساسی گفت: چه کسی باید وضع خودرو را مدیریت کند؟ تا دیروز گفته می‌شد که مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودرو را تایید نکرد ولی اکنون که تصویب شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: قیمت پراید در کشور ما به ۲۰۵ میلیون تومان رسیده است، چه کسی باید پاسخگوی این وضعیت باشد، وزیر صمت چکاره است؟ آیا نباید مجلس نظارت کند؟ دولت آقای رییسی نیز که به نفع مردم تلاش می‌کند، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: مردم درباره وضعیت خودرو سوال می‌کنند، حدود ۵۷ درصد افزایش حقوق کارگران اضافه شد و این همه سر و صدا شد. باید براساس قانون اساسی با این وضعیت خودرو برخورد شده و گزارش منطقی ولو به صورت غیر رسمی به مجلس داده شود. وضعیت بازار خودرو قابل تحمل نیست و حتی بر کالاهای اساسی اثراتی گذاشته و سفره مردم را تحت الشعاع قرار داده است. براساس اصل ۳ قانون اساسی این موضوع پیگیری شود تا طبق عدالت، دولت انقلابی و مجلس انقلابی عمل کرده و برنامه‌ریزی کامل داشته باشند.

    ماجرای سیسمونی

محمدباقر قالیباف پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، در جلسه‌ای غیررسمی نکاتی را درباره سفر چند تن از اعضای خانواده‌اش به ترکیه مطرح کرد. بر اساس روایت‌هایی که از این جلسه مطرح شد، محور صحبت‌های رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر بوده است: 

اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی در نهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می‌رفت. برای خرید هم داستان‌سرایی‌ها کردند که اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتگ‌سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه‌دار کند، در حالی که همه اینها دروغ بود.

خیلی‌ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه‌ای نیست و سوءاستفاده‌ای هم از بیت‌المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملا هم عادی و بدون تشریفات بوده و حتی از پروتکل‌ها هم استفاده نشده است مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مگر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند لذا موضع‌گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز، قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه‌ای مطرح کند، عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد. اما عده‌ای به‌دنبال پروژه‌سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب‌ها را ادامه دادند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی‌گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

واقعا خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبر‌دار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آنها قرار داده شده است. یک زمان گفتن دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مساله اینقدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند. بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می‌کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند. این تخریب‌ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه‌سازان دست به کار شدند.

شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس. هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این‌بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می‌دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود. البته این روزها دستگاه‌های امنیتی اقدامات خوبی را برای روشن شدن ابعاد ماجرا انجام دادند و من هم برای حفظ شأن و جایگاه مجلس تا آخر مساله را پیگیری خواهم کرد. 

نکته آخر اینکه این اولین‌بار نیست که من را تخریب می‌کنند، آخرین بار هم نخواهد بود. همانطور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و باز هم تخریب خواهند کرد آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه‌ها ما را از کار برای مردم بازدارد. ما به عنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی، کار مردم را در اولیت قرار دهیم و مخصوصا برای حل مشکلات معیشتی آنها شبانه روز تلاش کنیم.

 

ارسال نظر