سیاست

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۰۰:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۷۸۱۳

درخواست رییس‌جمهور از وزرا برای نوروز

رییس‌جمهور با بیان اینکه در اولین فرصت در سال ۱۴۰۱ جلسه هیات دولت تشکیل خواهد شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در ایام تعطیلات نوروزی وقفه‌ای در کارهای ضروری مردم ایجاد نشود. آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۴۰۰ به تمام وزرا و مسوولان دستگاه‌های اجرایی خطاب کرد و گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در ایام تعطیلات نوروزی وقفه‌ و تاخیری در کارهای ضروری و مورد نیاز مردم ایجاد نشود. رییس‌جمهور ادامه داد: وظیفه همه مسوولان اجرایی خدمت به مردم است لذا در اولین فرصت در سال ۱۴۰۱ جلسه هیات دولت تشکیل خواهد شد. رییسی از همه دست اندرکاران سفرهای نوروزی خواست همه تلاش خود را به‌کار گیرند تا مردم در آرامش و امنیت به مسافرت بروند و به سلامتی این ایام را سپری کنند. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به فضلیت و اهمیت شب و روز نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: نیمه شعبان و روز ولادت امام زمان (عج) جزو ایام با فضیلت سال است و جا دارد همگان خصوصا مسوولان و خدمتگزاران به مردم، تلاش نمایند از فیوضات این روز و این ماه بهره کافی را ببرند. رییسی همچنین ضمن تسلیت مجدد به مناسبت رحلت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، تصریح کرد: ارادت ویژه آیت‌الله علوی گرگانی به امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی از ویژگی‌های ایشان بود. این فقید بزرگوار در تمام عمر پربرکت خود از تلاش برای تبیین فقه اهل بیت(ع) کوتاهی نکرد و جزو مروجان و مدافعان امام خمینی (ره) و نهضت انقلاب اسلامی بود.

نازنین زاغری آزاد شد

وکیل نازنین زاغری و انوشه آشوری، دو زندانی دو تابعیتی که دوران محکومیتشان را در ایران می‌گذراندند، گفت هر دوی آنها در مسیر فرودگاه برای ترک ایران هستند. خبرگزاری رویترز گزارش داد، حجت کرمانی وکیل نازنین زاغری و انوشه آشوری دو زندانی دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که به اتهامات امنیتی دوران محکومیتشان را در ایران می‌گذراندند، امروز چهارشنبه به این خبرگزاری گفت: هر دوی آنها در تهران در مسیر فرودگاه هستند تا کشور را ترک کنند. لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس، ساعاتی پیش در یک گفت‌وگو در این باره گفت: ما سخت در تلاشیم و من به عنوان وزیر امور خارجه، آزادی نازنین زاغری، انوشه آشوری و مراد طاهباز را که همگی در ایران زندانی هستند را در اولویت قرار داده‌ام. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس امروز گفت، مذاکرات با تهران برای آزادی نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که به اتهامات امنیتی دوره محکومیتش در ایران را به سر می‌برد «پیش می‌رود» اما نمی‌تواند چیز بیشتری در این باره بگوید، چون «مذاکرات در حال حاضر در جریان است». سخنگوی قوه قضاییه توصیحاتی راجع به آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری ارایه کرد. ذبیح‌الله خداییان گفت: خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو شد و از زندان آزاد شد. وی پرونده‌ دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است. وی گفت: انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود ۴ سال و ۷ ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و به عنوان دست مزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

موشک‌های ایران  به تل‌آویو می‌رسد

فرمانده تروریست‌های سنتکام با اشاره به قدرت موشکی ایران گفت که برخی از موشک‌های بالستیک ایران ممکن است به تل آویو برسند. به گزارش شفق نیوز، کنت مک کنزی، فرمانده تروریست‌های سنتکام در یک سخنرانی در نشست کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای امریکا گفت: ایران 300 موشک بالستیک از انواع مختلف دارد و برخی از آنها ممکن است به شهر تل آویو در وسط اسراییل برسند. وی که قرار است طی چند روز آتی ماموریتش به پایان برسد گفت: موشک‌های ایران به اروپا نمی‌رسند اما این کشور طی پنج تا هفت سال گذشته منابع زیادی را در راستای افزایش برد و دقت موشک‌های خود به کار گرفت. ما این مساله را در حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق در ژانویه 2020 در پی ترور ژنرال قاسم سلیمانی مشاهده کردیم و موشک‌ها با دقت بالایی به اهداف خود اصابت کردند. مک کنزی در ادامه اظهارات خود مدعی شد که ایران به تهدیدات خود علیه منافع امریکا و امنیت خاورمیانه ادامه می‌دهد و قدرت بالستیکی این کشور تهدیدی وجودی برای تمام کشورهای منطقه است. فرمانده تروریست‌های سنتکام عدد و توانایی موشک‌های بالستیک و پهپادهای هجومی ایران را بسیار نگران‌کننده خواند. وی همچنین مدعی شد که ایران اخیرا حملات خود به عربستان و امارات از طریق انصارالله یمن را افزایش داده است. کنت مک کنزی درخصوص توافق هسته‌ای نیز گفت: سیاست امریکا این است که ایران به سلاح هسته‌ای دستیابی نداشته باشد، بازگشت به توافق هسته‌ای ممکن است یک گام بسیار عالی نباشد اما برای رسیدن به هدف امری مهم است.

 

ارسال نظر