سیاست

۱۴۰۰/۱۱/۱۰ - ۰۰:۴۸:۲۵
کد خبر: ۱۸۶۴۷۳

مردم تاثیر هماهنگی بین قوا را باید ببینند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بین مجموعه قوا هماهنگی و همدلی وجود دارد و مردم باید اثرات این هم‌افزایی را در زندگی خود مشاهده کنند. محمدباقر قالیباف گفت: اگر گذشته را تصور کنیم، این انقلاب دینی و مردمی زمانی شکل گرفت که دنیا بدون هیچ استثنایی کاملاً بین دو قطب شوروی سابق و امریکا تقسیم شده بود و هیچ اتفاق سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی در دنیا شکل نمی‌گرفت، مگر اینکه به یکی از دو ابرقدرت وقت تکیه کرده باشد. امام خمینی (ره) عظمت و قدرت دین و مردم را در آن مقطع از زمان نشان داد که مصداق عدم تبدیل و تحویل سنت‌های الهی بود و اینجا نشان داد که سنت‌های الهی همیشه پابرجا، جاری و ساری هستند. وی با بیان اینکه این انقلاب با تکیه بر ایمان به سنت‌های الهی و مردم پیروز شد و برای تداوم آن نیز مردم اساس کار هستند، تصریح کرد: امام (ره) به راه خود ایمان داشت و هیچ زمانی یک لحظه عقب‌نشینی نکرد، ایشان همواره برای مردم اهمیت قائل می‌شد. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی طی ۴۳ سال شاهد عظمت ایران و بقای جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که هر کدام از توطئه‌هایی که برای انقلاب رخ داد و هر روزه انجام می‌شود و همه دشمنان تلاش می‌کنند کفایت می‌کرد تا یک کشور و حکومت را ساقط کند. این نشان‌دهنده عظمت مردم، اسلام، دین و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) 

و مقام معظم رهبری است. قالیباف با تأکید بر اینکه دشمنان ما دین را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: برای انقلابی بودن، حزب‌اللهی بودن، خدمتگزار مردم بودن و خدمت به مردم و به معنای واقعی سرباز ولایت بودن باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به نمایش بگذاریم و این مهم‌ترین وظیفه انقلابی و دینی ما محسوب می‌شود و اگر این شعار را بدهیم و به آن عمل نکنیم، آب به آسیاب دشمن ریخته‌ایم. وی بیان کرد: این موضوع بسیار مهم است که بین مجموعه قوا هماهنگی و همدلی وجود دارد، اما همیشه تأکید دارم این هماهنگی لازم است اما کافی نیست. زمانی هماهنگی‌ها موثر می‌شود که منجر به هم‌افزایی شود و مردم به عنوان تنها ذینفعان این هم‌افزایی باید در زندگی خود اثرات آن را مشاهده کنند. باید به قدری به روز حرکت کنیم که جوان دهه هشتادی که از آغاز انقلاب فاصله دارد، در این مسیر حرکت کند. رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اوقات نیازمند این هستیم که تبلیغات عینی در سطح شهر، روستا و جاده‌ها انجام دهیم، تصریح کرد: تهران

‌ام القرای جهان اسلام و مرکز تشیع است، این شهر باید با نوع رنگ خود با مردم دنیا حرف بزند و روز عزاداری و جشن آن باید مشخص باشد و این خیزش باید به صورت مردمی انجام شود. در برخی از کشورهای دنیا در روز جشن ملی، مردم پرچم کشور را بر سردر خانه‌ها نصب می‌کنند، ما می‌توانیم خلاقانه‌تر کارها و کارآمدی‌ها را در ابعاد مختلف پیش ببریم.

مخالفان مذاکره با امریکا  کار جناحی می‌کنند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: آنهایی که ادعا می‌کنند مذاکره با امریکا را قبول ندارند و نسبت به این اقدام مجموعه نظام یعنی رهبری و دولت در جریان مذاکرات غیر رسمی در خصوص عراق و افغانستان، تجاهل می‌کنند، اغراض سیاسی کاسبکارانه دارند. علی شکوری‌راد در ارزیابی سخنان حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه مبنی بر اینکه در مسیر احیای «برجام» احتمال مذاکره مستقیم وجود دارد و در پاسخ به این سوال که چه میزان نیاز است در این رابطه منافع ملی در نظر گرفته شده و از سنگ‌اندازی پرهیز شود، گفت: مذاکرات مستقیم بین ایران و امریکا، علاوه بر مورد برجام که رسمی بوده، در گذشته به صورت مکرر در مسائل مربوط به عراق و افغانستان انجام شده است، منتهی این مذاکرات مخفی بوده و به‌صورت رسمی و آشکار نبوده است. این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: آنهایی که ادعا می‌کنند مذاکره با امریکا را قبول ندارند و نسبت به این اقدام مجموعه نظام یعنی رهبری و دولت در جریان مذاکرات غیر رسمی در خصوص عراق و افغانستان، تجاهل می‌کنند و اغراض سیاسی کاسبکارانه دارند. بنابراین اینکه عده‌ای به صورت رسمی مخالفت می‌کنند برای‌شان کارکرد دیپلماتیک مبتنی بر منافع ملی وجود ندارد بلکه به دنبال کارکرد‌های جناحی و تبلیغاتی هستند. وی یادآور شد: به هنگام امضای برجام رهبری با مذاکره مستقیم با امریکا موافق بودند و این کار هم صورت گرفت و کمک کرد که توافق برجام به دست بیاید. شکوری‌راد با بیان اینکه برجام تاثیر شگرفی در جلوگیری از جنگ و تحریم‌ها داشت اما ترامپ از آن خارج شد و چالش ایجاد کرد، اظهار داشت: زمانی عده‌ای در داخل به همراه ترامپ با برجام مخالفت کردند و دو تیغه یک قیچی شدند تا ریشه برجام‌ را قطع کنند و آن را از خاصیت بیندازند. در واقع دو تیم افراطیون داخلی و افراطیون امریکا عملاً و مشترکا باهم این کار را کردند. وی با اشاره به اینکه دولت اکنون به دنبال احیای برجام است و این نشان می‌دهد که اصل برجام دستاورد خوبی بوده است، عنوان کرد: هم دولت قبل و هم دولت فعلی به دنبال احیای برجام بوده و هستند، نظام به معنای رهبری هم با احیای آن موافق است و برای این احیا هم نهایتاً چاره‌ای نیست و منفعت ما در آن است که با خود امریکا که طرف اصلی ماجرا است، مذاکره کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: همانطور که در برجام اصل مذاکره بین ایران و امریکا بوده است و کشورهای ۱+۵ در حقیقت در حاشیه این گفت‌وگو قرار داشتند، مذاکرات اصلی احیای برجام هم باید بین ایران و امریکا صورت گیرد و مابقی نقش اصلی ندارند. وی ادامه داد: هنگامی که مذاکرات به صورت مستقیم بین ایران و امریکا صورت نمی‌گیرد مابقی کشورهای دخیل در برجام می‌توانند 

گربه رقصانی کنند، به خصوص چین و روسیه که از فرصت امتناع مذاکره از سوی ایران و امریکا اکثراً بهره‌برداری کرده و می‌کنند و امتیازهایی را از ایران گرفته و می‌گیرند. بنابراین منطقی است در مذاکرات احیای برجام مذاکره مستقیم بین ایران و امریکا صورت گیرد.

 

ارسال نظر