دولت

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۰۳:۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۸۵۳۳۲

برگزاری نشست مشترک سران قوا به میزبانی رییس مجلس 

نشست مشترک سران قوای مقننه، مجریه و قضاییه عصر دیروز ۴ دی‌ماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی محمدباقر قالیباف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در این جلسه ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه درباره مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور تبادل نظر و مشورت کردند.

رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:  گرانی برخی اقلام دارویی به هیچ عنوان نباید اتفاق بیفتد

رییس‌جمهور گفت: پرهیز از اجتماعات و رعایت دقیق و کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در مراکز مذهبی از جمله حرم‌های مطهر، حسینیه‌ها و مساجد ضروری است. ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، روزگذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از مردم به خاطر استقبال از تزریق دوز سوم واکسن کرونا اظهارداشت: امروز تشخیص متخصصین پزشکی این است که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در صیانت از جان مردم در مقابل ابتلا به کرونا موثر است و لازم است مراکز تزریق واکسن فعال باشند تا مردم براحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانند برای دریافت واکسن اقدام کنند. رییس‌جمهور افزود: امروز کشورمان به خاطر همراهی مردم و اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام شده، از وضعیت نسبتاً مناسبی نسبت به سایر کشورها در زمینه شیوع سویه جدید کرونا برخوردار است اما حتما باید دستگاه‌های مسوول با کنترل ترددهای مرزی و تشدید اقدامات پیشگیرانه تلاش کنند تا دچار آسیب نشویم. رییسی در ادامه با اشاره به دریافت گزارشاتی در رابطه با گرانی قیمت برخی از اقلام دارویی، تصریح کرد: اینگونه گرانی‌ها که رنج مضاعفی بر بیماری است به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و نباید اتفاق بیفتد و لازم است وزارت بهداشت و درمان با جدیت آن را پیگیری کند و اجازه ندهد افراد سوداگر در زمینه گرانی اقلام دارویی فعال شوند.

جلسه دکتر مخبر با اعضای هیات‌رییسه اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف تاکید بر حضور بخش خصوصی برای بهبود اقتصاد و تولید

معاون اول رییس‌جمهور حضور موثر و فعالانه بخش خصوصی را یکی از راه‌های بهبود وضعیت اقتصاد و تولید کشور توصیف و تاکید کرد: دولت به دنبال آن است تا به عنوان ناظر و نه مداخله‌گر در کنار فعالین حوزه تولید و صادرات کشور باشد. دکتر محمد مخبر بعدازظهر دیروز (شنبه) در جلسه مشترک اعضای هیات‌رییسه اتاق بازرگانی، ‌صنایع، معادن، کشاورزی، اتاق تعاون و همچنین اتاق اصناف کشور بر ضرورت توانمند‌سازی بخش تعاون و خصوصی کشور تاکید کرد و افزود: تیم اقتصادی دولت به دنبال آن است تا با تعامل بیشتر و ارتباط مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و برداشتن موانع، در جهت خلق ثروت در جامعه گام بردارد. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت حضور سازنده و فعال تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی خاطرنشان کرد: پیگیری دیپلماسی اقتصادی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم برای رونق تولید است. دکتر مخبر هدایت نقدینگی موجود در کشور در مسیر توسعه و رونق تولید و صادرات را از اهداف مهم اقتصادی برشمرد و اعلام آمادگی کرد که اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و پروژه‌های نیمه‌کاره به مردم و بخش خصوصی واگذار شود. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به عدم اجرای صحیح سیاست‌های اصل ۴۴ در کشور تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی رویه‌های نادرست گذشته در زمینه خصوصی‌سازی در کشور ادامه یابد. در این جلسه که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق ‌اصناف و اتاق تعاون به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود در بخش‌های مختلف از جمله توجه به مساله خصوصی‌سازی در کشور، دیده شدن نظرات فعالان اقتصادی در جهت جهش صادراتی، بازشدن فضا برای بخش خصوصی و تعاون، تامین سرمایه مالی برای فعالان بخش صنعت و صادرات از طریق بازار سرمایه، اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون، رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر، ‌مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای تامین کالاهای اساسی پرداختند.

قیمت بنزین و گازوییل  در بودجه ۱۴۰۱ تغییر نمی‌کند

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارایه لایحه بودجه سال 1401 ازسوی دولت به مجلس، گفت: مجلس در هفته آینده به بررسی لایحه بودجه به ویژه در بحش‌هایی که مربوط به حوزه انرژی است خواهد پرداخت. وی افزود: همچنین در جلسات این هفته 3 تن از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 انتخاب خواهند شد. عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: دولت پیشنهادهایی را در بحث قیمت نفت، تامین گاز و فروش نفت در قالب لایحه بودجه 1401 ارایه کرده که قرار است در جلسات این هفته کمیسیون انرژی این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم یک تعادلی در این حوزه برقرار کنیم. عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بحث قیمت حامل‌های انرژی هیچ افزایش قیمتی درخصوص بنزین و گازوییل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نشده است.

 

ارسال نظر