دولت

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۲:۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۶۶۶

در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ونزوئلایی 

رییسی: روابط ایران و ونزوئلا باید در دوره جدید افزایش یابد

رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای دو کشور ایران و ونزوئلا گفت: توسعه مناسبات بین تهران و کاراکاس به‌ویژه در مسائل تجاری و اقتصادی یک ضرورت است. سیدابراهیم رییسی شنبه شب در گفت‌وگوی تلفنی با «نیکلاس مادورو»، رییس‌جمهور ونزوئلا، روابط ایران و ونزوئلا را راهبردی دانست و گفت: روابط کنونی دو کشور باید در دولت جدید ایران افزایش یابد. رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت بالای دو کشور ایران و ونزوئلا گفت: توسعه مناسبات بین تهران و کاراکاس به‌ویژه در مسائل تجاری و اقتصادی یک ضرورت است.

رییسی با تاکید بر استقلال‌خواهی، عدالت‌خواهی، حق‌خواهی، استکبارستیزی و مبارزه مردم و دولت ونزوئلا با نظام سلطه گفت: علت تحریم‌هایی که نظام سلطه و امریکا بر مردم و دولت ونزوئلا تحمیل کرده‎اند، استقلال و آزادی‌خواهی آنهاست. او با بیان اینکه به لطف خدا، تلاش مسوولان و همت مردم، راه پیشرفت را با قدرت ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: این گفت‌وگوی تلفنی می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه مناسبات و افزایش همکاری تجاری و اقتصادی دو کشور باشد.  رییس‌جمهور با تبریک برگزاری موفق انتخابات در کشور ونزوئلا گفت: موفقیت شما در برگزاری انتخابات، نشان‌دهنده اقتدار دولت ونزوئلا است. رییسی با اشاره به جایگاه ایران و ونزوئلا در سازمان اوپک گفت: همکاری‌های نفتی دو کشور باید شکل جدیدی پیدا کند و در حوزه پالایشگاهی و تأمین منابع پتروشیمی لازم است گام‌های بلندتری‌برداریم. رییس‌جمهور با اشاره به توافقنامه‌های بین ایران و ونزوئلا گفت: باید این توافقات کاملا اجرایی شود و زمینه برای توافق‌های جدید نیز فراهم شود. «نیکلاس مادورو»، رییس‌جمهوری ونزوئلا، نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور گفت: به رغم تهدیدات و تعرض‌هایی که امپریالیسم به ما تحمیل می‌کند، با تلاش ملت‌مان توانسته‌ایم از صلح داخلی دفاع ‌کنیم. رییس‌جمهور ونزوئلا با تأکید بر لزوم ایجاد تحرک جدید در روابط اقتصادی دو کشور، به نتایج خوب جلسات کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با کمک یکدیگر تحرک بزرگی در روابط دوجانبه به‌ویژه در حوزه‌های انرژی و اقتصادی رقم خواهیم زد. او با اشاره به شراکت ایران و ونزوئلا در اوپک اظهار داشت: باید کاری کنیم اوپک در بازار نفت به یک ثبات پایدار برسد. رییس‌جمهور ونزوئلا گفت: کارهای مشترک زیادی بین ایران و ونزوئلا وجود دارد و بسیار خوش‌بین هستم که با کمک کمیسیون‌های مشترک بتوانیم قراردادهای جدیدی را منعقد کنیم.

رییس‌جمهور امشب  با مردم سخن می‌گوید

رییس‌جمهوری امشب پس از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما برای سومین بار از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم با مردم سخن می‌گوید.

محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی ریاست‌جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: رییس‌جمهوری در سومین گفت‌وگوی تلویزیونی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، یکشنبه‌ شب پس از خبر ۲۱ با ایرانیان عزیز سخن خواهد گفت.این روزها شعار «مردم نامحرم نیستند» بیش از همیشه رنگ واقعیت به خود گرفته است.

انتظار می‌رود رییس‌جمهوری در این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با تشریح مهم‌ترین اقدامات دولت در ۱۰۰ روز گذشته، از برنامه‌های آتی دولت برای حل مشکلات و رفع موانع با مردم سخن بگوید .

نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی رییسی با مردم، سیزدهم شهریور و دومین گفت‌وگو هم ۲۶ مهرماه انجام شده بود که رییس‌جمهوری در این گفت‌وگوهای تلویزیونی خطاب به مردم مهم‌ترین مسائل و موضوعات روز کشور و برنامه‌های دولت سیزدهم برای رفع آنها را بیان کرد.

 

تاکید روسای قوا بر تداوم هماهنگی برای رفع مشکلات کشور

روسای قوا در نشست هفتگی خود به میزبانی رییس‌جمهوری بر تداوم هماهنگی سه قوه برای رفع مشکلات کشور تاکید کردند.

در این جلسه سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهوری، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه درباره مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور تبادل نظر و مشورت کردند. 

همچنین در این جلسه سران قوا بر تداوم هماهنگی سه قوه برای رفع مشکلات کشور تاکید کردند.


 

ارسال نظر