دولت

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۳:۳۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۴۰۹۵

رییسی در جلسه هیات دولت:

ماموریت مهم دولت، رونق بخشیدن به سفره‌های مردم است

رییس‌جمهور گفت: بنای دولت همکاری، همدلی و هماهنگی با قوای دیگر و همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی با هدف حل سریع‌تر مشکلات است و اجازه نخواهیم داد جای متن و حاشیه عوض شود.

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت با تقدیر از معاون اول رییس‌جمهور، استاندار هرمزگان و سایر مسوولان و دستگاه‌ها برای رسیدگی سریع به زلزله‌زدگان هرمزگان گفت: بازسازی منازل بخش روستایی و شهری آسیب‌دیده از زلزله با سرعت دنبال شود.

در جلسه دیروز هیات دولت، استاندار هرمزگان گزارشی از وضع زلزله‌زدگان و امدادرسانی بیان کرد.

رییسی در ادامه با اشاره به گذشت سه ماه از آغاز به کار دولت، از دستگاه‌های مختلف خواست تا گزارش عملکرد سه ماهه خود را به مردم ارایه بدهند. رییس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی در روز گذشته اظهار داشت: دولت وظیفه دارد وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند و مجلس نیز اختیار و وظیفه بررسی صلاحیت او را دارد. تصمیم مجلس هر چه باشد برای دولت محترم است. مهم حفظ وحدت و انسجام قواست چرا که برای ما، اصل تقویت همدلی بین مسوولان و خدمتگزاری به مردم است. رییسی تاکید کرد: نباید به حواشی که ایجاد می‌شود توجه کرد. بنای دولت همکاری، همدلی و هماهنگی با قوای دیگر و همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی با هدف حل سریع‌تر مشکلات است و اجازه نخواهیم داد جای متن و حاشیه عوض شود. رییسی با بیان اینکه ماموریت مهم دولت اداره کشور، ناامید کردن دشمن و رونق بخشیدن به سفره‌های مردم است، تصریح کرد: راهبرد دولت سیزدهم، خدمت به مردم و اجرای ماموریتی بزرگ‌تر به ‌نام اجرای عدالت است. اگر عدالت مخدوش شود همه باید حساس بشویم. رییس‌جمهور همچنین از وزرای نفت و نیرو خواست تا هر چه سریع‌تر آیین‌نامه مربوط به محاسبه هزینه انرژی مشترکان پرمصرف را نهایی و ارایه کنند.

رییس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای جدید:

باید سازوکار قوی برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری  در شورا ایجاد شود

نخستین جلسه دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر دیروز چهارشنبه با حضور اعضای جدید برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیدابراهیم رییسی ضمن خیر مقدم به اعضای جدید و تقدیر از تلاش‌های اعضای سابق شورا، گفت: دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرارگاه اصلی سیاستگذاری در حوزه فرهنگ می‌داند و همه بخش‌های دولت تابع سیاست‌های فرهنگی شورا خواهند بود. رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از نقش قرارگاهی برخوردار باشد، گفت: باید سازوکار قوی ایجاد شود تا مطالبات مقام معظم رهبری و ماموریت‌های اصلی شورا تحقق پیدا کند. رییسی همچنین با قدردانی از اساتید و اندیشمندانی که در دوره جدید در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور نخواهند داشت، اظهار کرد: دیدگاه‌ها و نظرات اعضای سابق شورا پشتوانه ارزشمند و سرمایه گرانسنگی هستند که باید همواره از آن بهره‌مند باشیم و دبیرخانه باید سازوکاری برای استفاده از نظر ایشان و دیگر اندیشمندان فراهم کند. در این جلسه ضمن قرائت پیوست حکم صادر شده برای اعضای دوره جدید شورا، مطالبات رهبر معظم انقلاب مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین ۹ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه به عنوان اعضای کارگروه تحول با هدف بازنگری در وظایف، ماموریت‌ها و ترکیب اعضای حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز چابک‌سازی دبیرخانه شورا انتخاب شدند. رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و زحمات داوری اردکانی، کی‌نژاد، جاسبی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی تجلیل کرد.

 

ارسال نظر