اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۶:۴۳:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۷۲۱

شمخانی همسایگان را به هوشیاری در برابر نفوذ بیگانگان فراخواند

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی همسایگان کشورمان را به هوشیاری فراخواند. علی شمخانی در توئیت خود آورده است: ایران بزرگ و مقتدر همواره خیرخواه همسایگان خود بوده و هرگز تهدیدی را متوجه آنان نکرده است. مشکلات با همکاری و همدلی همه کشورهای منطقه حل‌وفصل خواهد شد. هرگونه نفوذ بیگانگان جز شیطنت و تفرقه ثمری ندارد. همسایگانمان را به هوشیاری در این زمینه و دوری از آنان فرا می‌خوانیم.

تاکید بر اجاره یا اخذ مالیات از  یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی اعلام کرد: «متولی اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی وزارت راه و شهرسازی است که مکلف است فهرست خانه‌های خالی را تهیه و به سازمان امورمالیاتی معرفی کند. بر اساس آخرین رایزنی صورت گرفته تاکنون حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی با خوداظهاری مالکان شناسایی شده است.» به گزارش ایسنا، اسماعیل حسین‌زهی در ادامه گفت: «اما قطعا آمار خانه‌های خالی بیش از این رقم است که وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان بازرسی باید هر چه سریع‌تر نسبت به شناسایی این واحدها و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی اقدام کند. همه بخش‌ها باید در اجرای این قانون همکاری لازم را داشته باشند.» نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «خانه‌های خالی که شناسایی شده‌اند، یا باید خانه خود را اجاره بدهند یا به صورت پلکانی مالیات بالایی بپردازند. قطعا اجرای دقیق این قانون در ساماندهی بازار مسکن و کنترل رشد قیمت‌ها موثر است و باید با دقت اجرایی شود.»

امیدواری جوزپ بورل به ازسرگیری مذاکرات برجام

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در راس هیاتی از این اتحادیه به منطقه سفر کرده است در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که ازسرگیری مذاکرات وین درخصوص برنامه هسته‌ای ایران امری ضروری است. او گفت: ایران به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد درحالی‌که مذاکرات وین متوقف شده است و زمان درحال پایان یافتن است. سقف زمانی برای بازگشت به مذاکرات وین وجود ندارد و باید در اسرع وقت به این مذاکرات برگردیم. مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی جداگانه با العربیه نیز گفت که مذاکرات هسته‌ای تنها راه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. او با تاکید بر احیای برجام گفت: تصور نمی‌کنم که مذاکرات وین درخصوص برنامه هسته‌ای ایران با شکست مواجه شود.

الهام علی‌اف: از همکاری با ایران روسیه و ترکیه حمایت می‌کنیم

«الهام علی‌اف»، رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با یک رسانه اسپانیایی بر همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، الهام علی‌اف در مصاحبه با شبکه اسپانیایی «افه» در پاسخ به پرسشی در زمینه امکان همکاری منطقه‌ای فعال بین سه کشور قفقاز جنوبی و سه کشور همسایه روسیه، ترکیه و ایران گفت: «بله. ما از پیشنهاد رییس‌جمهور ترکیه برای این بستر همکاری منطقه‌ای حمایت کردیم. گروه 3+3. ارمنستان البته هنوز پاسخی نداده است. آنچه شما می‌بینید دوباره موضع غیرسازنده از جانب ارمنستان است. اما ما کاملا از آن حمایت می‌کنیم و این نه تنها برای ترتیبات پس از جنگ، بلکه به‌طور کلی برای توسعه منطقه‌ای در منطقه ما بسیار مهم خواهد بود، زیرا اگر بتوانیم این قالب همکاری را بین شش کشور منطقه ایجاد کنیم، این ضامن اصلی برابر هر نوع خصومت جدید و عامل مهمی برای همکاری‌های منطقه‌ای خواهد بود و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. به دلیل گشایش ارتباطاتی که جمهوری آذربایجان به‌شدت از آن حمایت می‌کند و ما می‌توانیم بلافاصله گردش تجارت بین کشورهای منطقه را افزایش دهیم، تنها با باز کردن ارتباطات می‌توانیم 10 هزار شغل جدید ایجاد کنیم. اما اگر تجارت متقابل را تقویت کنیم، اگر بر پویایی مثبت تمرکز کنیم، منطقه ما از منطقه تنش به منطقه ثبات و صلح تبدیل می‌شود.» براساس ترجمه خبرگزاری فارس، او در زمینه دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت: «همان‌طورکه گفتم ما آماده‌ایم و در واقع مذاکرات و تماس‌ها آغاز شده است. یک قالب همکاری در سطح معاونان نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه وجود دارد. این قالب به مسائل مربوط به باز شدن ارتباطات اختصاص داده شده است. همچنین اخیرا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان دیدار کردند. این برای اولین‌بار از زمان پایان جنگ بود.  من فکر می‌کنم که آن جلسه تا آنجا که من از وزیرمان مطلع شدم بسیار سازنده و امیدوار‌کننده بود. موضع ما بدون تغییر است، از زمان پایان جنگ، ما می‌خواهیم روابط عادی با ارمنستان بر اساس شناخت متقابل تمامیت ارضی هر دو کشور برقرار کنیم. ما آماده‌ایم که بلافاصله روند تعیین مرزهای خود را آغاز کنیم و البته، پس از پایان این روند مرزبندی. ما همچنین آمادگی خود را برای شروع همکاری با ارمنستان در مورد توافقنامه صلح آینده اعلام می‌کنیم. همه این ابتکارات بارها توسط من و سایر مقامات بیان شده، اما متاسفانه هنوز از سوی ارمنستان پاسخ مثبت داده نشده است. بنابراین موضع ما بدون تغییر است و مراحل خاصی وجود دارد، اما من فکر می‌کنم در طول این سال ما می‌توانستیم پیشرفت‌های بزرگ‌تری داشته باشیم.»

 

ارسال نظر