جهاد سازندگی به زودی احیا می‌شود

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۶۷۷
جهاد سازندگی به زودی احیا می‌شود

رییس‌جمهور با بیان اینکه در وضعیت کنونی کشور تحول یک ضرورت است، گفت: تحول باید به نظریات علمی متکی باشد و لذا بهترین جایی که می‌تواند تحول را اجرا و مدیریت کند، مراکز علمی و دانشگاهی کشور است.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رییسی بعد از ظهر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه مدیران اجرایی کشور مکلف به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی کشور با مسیر تحول هستند، افزود: حلقه مفقوده محرومیت استان غنی و توانمند کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت‌های استان به صورت صحیح است.

رییسی با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح نکردن از ظرفیت‌های استان برای آبادانی و پیشرفت به درستی مطرح و بررسی نشده است، گفت: این مساله نمی‌تواند و نباید دغدغه دایمی مردم باقی بماند و باید پاسخ داده شود که چرا استانی با چنین ظرفیت‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی نتوانسته از مواهب آنها به درستی بهره‌مند شود. رییس‌جمهور عدالت اجرایی را از ویژگی‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: مطالعات و بررسی‌های انجام شده در حوزه موانع پیشرفت استان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مبنای آغاز کار است و از سوی دیگر اساس حرکت برای پیشرفت و آبادانی باید آمایش سرزمینی و توجه عمیق به عدالت باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات و کارهای دولت باید پیوست عدالت داشته باشد، گفت: حرکت دولت برای تحول و پیشرفت بر علم، عدالت و آمایش سرزمینی متکی خواهد بود.

رییس‌جمهور رفع بیکاری و موانع تولید را از اولویت‌های کاری و اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌هایی که قبل از سفر به استان انجام شده است، ظرفیت‌های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر آنها را فعال یا احیا کرد.

رییسی تاکید کرد: دولت توسعه صنایع پایین‌دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه‌های نیمه تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال خواهد کرد.

رییس‌جمهور توجه به روستاها را از دیگر محورهای رویکرد تحولی دولت نام برد و گفت: روستاها ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی زیادی دارند که اگر فعال شود، شاهد توقف روند مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم در راستای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهاد سازندگی را با محوریت سامان دادن به انگیزه‌ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد کرد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی کشور بدون استفاده از همه ظرفیت‌ها ممکن نیست، گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که همه مردم باید در مسیر ایجاد تحول و پیشرفت در کشور مشارکت داشته باشند و تجربه نشان داده که هر جا مردم در کنار دول بوده‌اند، موفقیت حاصل شده است. رییسی همچنین تاکید کرد که همه مدیران اجرایی کشور، از ظرفیت‌های جامعه زنان و دختران در روند ایجاد تحول در کشور بهره بگیرند.

رییس‌جمهور با اشاره به روحیه سلحشوری مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان همواره در میادین دفاع از انقلاب، نظام و ارزش‌ها و نیز تکلیف مداری پیشگام بوده‌اند و لذا خدمت به این مردم وظیفه همگانی برای همه کارگزاران دولت است.

رییسی در پایان به ظرفیت‌های بالای استان اشاره کرد و گفت: همه باید به گونه‌ای کار و تلاش کنیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد احساس کنند واقعا رویکرد و عملکرد متفاوتی را شاهد هستند که متناسب با آرمان‌ها و اهداف انقلاب است.

  رییس‌جمهوری: روند بازسازی در شهر زلزله‌زده سی‌سخت امیدآفرین است

یاسوج - ایرنا - رییس‌جمهوری عصر روزجمعه در جریان بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت، روند بازسازی و تحرک زمانی در نحوه ساخت و سازهای منطقه را امیدآفرین خواند.

دکتر سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر به کهگیلویه و بویراحمد، در جمع مردم منطقه سی‌سخت، با اشاره به سفر خود به عنوان رییس قوه قضاییه به این منطقه پس از وقوع زلزله اظهار داشت: وضعیت منطقه نسبت به آن زمان تغییر زیادی کرده و روند بازسازی این امید را ایجاد کرده است که بخش عمده‌ای از مردم بتوانند قبل از شروع فصل سرما به خانه‌های نوساز خود نقل مکان کنند.

رییس‌جمهوری از همت، پشتکار و خدمات نیروهای امدادی، بسیج و سپاه و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد و کلید یکی از واحدهای مسکونی بازسازی شده را به شکل نمادین به مالک آن تحویل داد.

  مردم در بازپرداخت وام‌ها  به زحمت نیفتند

رییسی با اشاره به خواسته مردم در جریان این بازدید مبنی بر استمهال وام‌ها اظهار داشت: باید در بازپرداخت وام‌ها طوری عمل کرد که مردم به زحمت نیفتند .

سیدابراهیم رییسی در زمان وقوع زمین‌لرزه نیز به سی‌سخت سفر کرده بود و پس از شروع به کار دولت سیزدهم رسیدگی به مشکلات و نیازهای مردم این شهر از اولویت‌های دولت در استان بوده است.

در پی وقوع زلزله ۵و۶ دهم ریشتری در شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ که شهر سی سخت را لرزاند، به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیشتی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

  ۶۴ نفر در این زلزله 

دچار مصدومیت شدند

آیت‌الله رییسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان، نوزدهم شهریور به استان خراسان جنوبی، دوم مهرماه به استان ایلام و دیروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در این سفر از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رییس‌جمهوری و معاون اجرایی رییس‌جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌شود.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آنها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت، بازدید از چند طرح عمرانی، نشست با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گفت‌وگو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رییس‌جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است. شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

ارسال نظر