رویداد

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۱۸

تسلیت رهبری و موافقت با استفاده از عنوان «شهید» برای علی لندی

مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خانواده علی لندی نوجوان ایذه‌ای ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با درخواست رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر در حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان دو تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند. علی لندی قهرمان شجاع و فداکارِ ۱۵ ساله که برای نجات دو تن از همسایگانش، خود را به آتش زده بود روز جمعه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد.

علامه حسن‌زاده آملی  دار فانی را وداع گفت

علامه حسن حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفت. به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از نزدیکان علامه حسن حسن‌زاده آملی اعلام کرد: علامه حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفتند. علامه حسن‌زاده آملی متولد سال ۱۳۰۷، از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است. این عالم برجسته و شهره جهان اسلام در ادبیات، ریاضی، هیئت و... تبحر خاص داشت و به زبان‌های فرانسوی و عربی نیز مسلط بود. اشعار اثرگذار و جذاب به زبان طبری و فارسی دارد و تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

برگزاری نشست سران  قوای سه‌گانه به میزبانی رییسی

نشست سران سه قوه بعدازظهر شنبه به میزبانی رییس‌جمهوری برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه درباره مهم‌ترین موضوعات کشور ازجمله مسائل اقتصادی گفت‌وگو و مشورت کردند.

 کاهش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی خودروهای چینی

ابراهیم مددیان، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تبریز اظهار داشت: پس از ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس قیمت‌ها به‌طور مختصر در حال افزایش بوده و می‌توان گفت تا امروز حدود 1 تا 2 درصد افزایش داشته است. اکنون هم می‌توان گفت حدود 95 درصد در بازار فروشنده هستند و به ندرت پیش می‌آید که کسی جرات خرید داشته باشد، چراکه اگر این طرح اجرایی شود احتمالا 30 تا 40 درصد کاهش قیمت به وجود خواهد آمد.  وی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو پس از ایراد شورای نگهبان به مصوبه مجلس مبنی بر واردات مشروط خودرو اظهار کرد: از زمانی که مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو مطرح شد، تاثیر خود را عملا در بازار گذاشت به‌طوری که خودروهای خارجی بین 10 تا 20 درصد کاهش قیمت داشتند، از نظر تقاضا هم دو هفته بود که بازار خودرو به کما رفته بود و الان هم در کماست.

مجوزهای صادرات فولاد به مدت دو ماه تمدید شد

کارگروه تنظیم بازار تمدید مجوزهای صادرات فولاد میانی و محصولات فولادی را به مدت ۲ ماه (تا اول آذر ۱۴۰۰) تصویب کرد.در مصوبه کارگروه تنظیم بازار آمده است: درخواست معاونت امور معاون و صنایع معدنی در خصوص جلوگیری از صادرات واحدهای فولادی که اکثر آنها کف عرضه ۷۰ درصدی تولید را رعایت نکرده‌اند و در صورت اعمال آن بیش از ۷۰ درصد واحدها از لیست صادراتی خارج خواهند شد، در جلسه مطرح و مقرر شد به منظور حمایت از واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی و جلوگیری از توقف صادرات و از دست دادن بازارهای صادراتی پیشنهاد معاونت امور معادن و صنایع معدنی در مورد صادرات این محصولات به مدت دو ماه تا زمان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در خصوص زنجیره فولاد مورد تایید قرار گرفت.

 

ارسال نظر