اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۸۸۴

آیین‌نامه منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شد

 آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها اصلاح و با امضای معاون اول رییس‌جمهوری ابلاغ شد.هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ (اینجا)، به منظور تامین نظر مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اصلاح آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساند.به موجب اصلاح آیین‌نامه فوق، هزینه حمل جاده‌ای (نفتکش ها) در سقف بودجه مصوب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و براساس نرخ تفاهم شده با سازمان برنامه و بودجه کشور از سرجمع فروش از حساب یک طرفه فروش ماهانه معادل یک دوازدهم آن قبل از واریز به حساب سازمان، قابل برداشت است.

حضور میرکاظمی در کمیسیون برنامه و بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد. محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور مسعود میرکاظمی رییس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور جهت انجام معارفه، بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان در سال جاری و بودجه سال آینده تشکیل شد. نمایندگان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص تدوین و ارایه برنامه پنجساله هفتم توسعه، بودجه سال جاری و نحوه هزینه‌کرد برای ماه‌های باقی مانده از سال، نیازهای مالی کشور، یکسان‌سازی نظام پرداخت، تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، اصلاح ساختار بودجه و تعیین راهبردها، خط مشی و محدودیت‌ها برای تدوین بودجه سال بیان کردند. وی ادامه داد: میرکاظمی برآوردی از درآمدها و هزینه‌ها، نحوه تامین هزینه‌های مورد نیاز برای اداره هرچه بهتر کشور، تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی مسائل مختلف کشور از جمله بودجه سال جاری و سال آینده، اصلاح ساختار بودجه بیان کرد. در مجموع جلسه خوبی بود و نمایندگان نسبت به مجموعه منابع درآمدی کشور و هزینه کردها و شیوه‌های مدیریتی جدید سازمان برنامه و بودجه اشراف خوبی پیدا کردند.

لزوم هدایت سیل نقدینگی  به سمت بخش‌های مولد

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مشکل ما نقدینگی نیست گفت: مشکل اصلی، وجود نقدینگی‌ها در بخش‌های غیرمولد است که منجر به تورم می‌شود. دکتر مرتضی افقه، عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید مردم گفت: دولت‌ها، درمورد جراحی‌های عمیق اقتصادی به صورت ریشه‌ای عمل نکردند و سی سال است که حرفهای تکراری می‌زنیم و می‌شنویم بدون اینکه مشکلی حل شود و دلیلش هم ریشه‌ای نپرداختن به موضوعات است. 

 

ارسال نظر