اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۶۰۴

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی شد

با حکم رییس‌جمهور، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی شد. به گزارش ایرنا، ابراهیم رییسی در حکمی محمد اسلامی را به عنوان رییس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد. این درحالی بود که درپی انتشار عکس‌های دیدار رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با رهبر انقلاب، حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با واکنش‌هایی مواجه شد. خبرگزاری اصولگرایی با اشاره به این مهم، همچنین به حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری دولت روحانی اشاره کرد و از ابقای او در همین سمت در دولت سیزدهم نوشت. این خبرگزاری همچنین با اشاره به حضور الهام یاوری که مقطعی در دولت روحانی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت سرآمدان بنیاد ملی نخبگان بود و در دوره وزارت حاجی‌میرزایی بر آموزش و پرورش نیز به عنوان رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان فعالیت می‌کرد، از احتمال انتصاب او به عنوان معاون امورزنان و خانواده رییس‌جمهوری در دولت سیزدهم خبر داده است.

روس‌ها شکل موشک «اسکندر» را در اختیارمان نگذاشتند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم امیر سرتیپ امیر حاتمی و مراسم معارفه امیر محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی به دلایل گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری با اشاره به جنایات امریکا و لشکرکشی‌های متعدد به منطقه غرب آسیا افزود: آخرین جنایت امریکا اتفاقات افغانستان است که با 2 هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی‌خاصیت تبدیل کرد که تنها 11 روز مقاومت کرد. سایر توطئه‌ها در جای‌جای منطقه مشهود است و ادامه دارد. در چنین شرایطی حفظ توان دفاعی و پیشرفت، امری ضروری است که بدون توان دفاعی بومی و کارآمد محقق نخواهد شد. سرلشکر باقری با بیان اینکه بودجه بسیار اندکی را در مقایسه با سایر کشورها در اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم، تاکید کرد: اما خروجی و نتیجه کار نیروهای مسلح ما هم قابل قیاس با سایر کشورها نیست. اتفاقاتی در این وزارتخانه افتاده است که ما خودمان هم باور نمی‌کردیم. مثلانقطه‌زنی موشکی «بالستیک» کار آسانی نیست. موشک «اسکندر» را که ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و نقطه‌زن است، روس‌ها حاضر نشدند شکل و شمایل آن را در اختیار ما بگذارند، اما با این حال ما به فناوری نقطه‌زنی دست پیدا کردیم.

باج ۱۵ میلیارد دلاری  گوگل به اپل برای حفظ برتری

گفته‌ می‌شود گوگل ممکن است به اپل ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بپردازد تا موتور جست‌وجوی پیش فرض در دستگاه‌های این شرکت بماند. به گزارش ایسنا، از مدت‌ها قبل مشخص شده بود که گوگل هر سال مبلغ سنگینی به اپل پرداخت‌ می‌کند تا موتور جست‌وجوی پیش‌فرض در آیفون،‌ای پد و مک بماند. اکنون تحلیلگران شرکت برن اشتاین‌ می‌گویند پرداخت گوگل به اپل در سال ۲۰۲۱ ممکن است به ۱۵ میلیارد دلار برسد که بالاتر از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. تحلیلگران برن اشتاین در یادداشتی به سرمایه‌گذاران اعلام کردند برآورد‌ می‌شود پرداختی گوگل به اپل به ۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا‌ می‌کند و در سال ۲۰۲۲ بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود. این آمار بر مبنای اظهارنامه‌های عمومی اپل و همچنین تحلیل هزینه‌های خرید ترافیک گوگل است. 

 

ارسال نظر