خبر

۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۶۳

صدور جریمه سنگین  علیه آمازون در اروپا

شرکت آمازون به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون موافقت آنها، ۸۸۶.۶ میلیون دلار معادل ۷۴۶ میلیون یورو جریمه شد. آمازون در اظهارنامه‌ای به رگولاتور امریکا فاش کرد کمیسیون ملی حفاظت داده لوکزامبورگ ۱۶ جولای این جریمه را علیه آمازون صادر کرد. سخنگوی آمازون اعلام کرد این شرکت درخصوص این جریمه تجدیدنظر درخواست خواهد کرد. مقررات حفاظت داده عمومی اتحادیه اروپا شرکت‌ها را ملزم می‌کند پیش از استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، موافقت آنها را جلب کنند در غیر این صورت با جریمه روبه‌رو خواهند شد. براساس گزارش رویترز، دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه در دسامبر جریمه ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۸.۸۲ میلیون دلار) را علیه گوگل به دلیل نقض مقررات این کشور درخصوص ردیابگرهای تبلیغات آنلاین صادر کرده بود.

۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران ساخته می‌شود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت فرهنگ و ارشاد برای خانه‌دار شدن خبرنگاران که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه داریم زمینه خانه‌دار شدن مردم را فراهم کنیم و در دوره اخیر ساز و کارها را به گونه‌ای تعریف کردیم که بیانگر سیاست پابرجا و عزمی راسخ برای خانه‌دارشدن مردم است.

وزیر راه و شهرسازی در آستانه روز خبرنگار گفت: با امضای تفاهمنامه با وزارت فرهنگ و ارشاد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای خبرنگاران تا قبل از روز ۱۷ مرداد پیامک ثبت‌نام به دست خبرنگاران می‌رسد.

او ادامه داد: امروز در نقطه صفر نیستیم گام‌های مقدماتی برداشته شده است و افراد شناسایی، پروژه‌ها مشخص و ظرفیت‌ها تخصیص داده شده و تا روز ۱۷ مرداد ماه افراد معرفی شده به وزارت راه و شهرسازی به سیستم متصل و برای ثبت‌نام خبرنگاران پیامک ارسال خواهد شد. اسلامی گفت: به زودی دغدغه مهم مسکن از خبرنگاران گرفته خواهد شد.

تولید نفت اوپک به بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته رسید

به دنبال افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس و توقف کاهش تولید داوطلبانه عربستان، تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم از آوریل 2020 رسید. سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت 26.72 میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده که 610 هزار بشکه در روز بالاتر از ماه گذشته میلادی است. تولید نفت اوپک از ماه ژوئن 2020 به جز فوریه سال جاری میلادی رو به افزایش بوده است. اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس با افزایش تقاضا و بهبود شرایط اقتصادی به تدریج از رقم کاهش تولید قراردادی که در آوریل 2020 بسته شده بود کم می‌کنند. ائتلاف اوپک پلاس به دنبال افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم طی 2 سال و نیم گذ شته، تصمیم گرفت تولید خود را از ابتدای ماه آگوست افزایش دهد. طبق قرارداد اوپک‌پلاس، 360 هزار بشکه در روز به تولید نفت اوپک در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن اضافه شده است و عربستان هم قول داده در راستای طرح خود برای توقف کاهش تولید داوطلبانه، 400 هزار بشکه دیگر به تولید خود اضافه کند. تحقیقات رویترز نشان می‌دهد تعهد اعضای اوپک به قرارداد کاهش تولید 115درصد بوده است. این رقم در ماه قبل برابر با 118درصد بود.


 

ارسال نظر