درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۵۱
درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر

روز گذشته حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبرمحتشمی‌پور بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. دفتر ایشان در بیانیه‌ خود در پی درگذشت او نوشته است: روح بزرگِ مبارز شجاع، جانباز انقلاب اسلامی، یاور و شاگرد همیشگی امام راحل و خادم و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به خدا پیوست.

‎عروج ملکوتی این بزرگ‌مرد را به همه مجاهدین راه حق، مومنین و محبین تسلیت عرض کرده و از پیشگاه حضرت باری‌تعالی تعجیل در فرج موعود آل محمد(ص) را خواستاریم. باشد که با ظهور آن حضرت تسکین حقیقی بر دردها و آلام مظلومین عالم قرار گیرد.

محتشمی‌پور عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بود. وی وزیر کشور کابینه دوم میرحسین موسوی در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای (۱۳۶۸–۱۳۶۴)، نماینده دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی، از بنیانگذاران حزب‌الله لبنان و تا ۱۵ فروردین ۸۹ دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس بود. محتشمی در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ریاست کمیته صیانت از آرای مردم ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را برعهده داشت. درپی درگذشت علی‌اکبر محتشمی‌پور اما جز رهبر انقلاب، بسیاری از مسوولان ارشد و چهره‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در پیام‌های جداگانه تسلیت گفتند. همچنین درحالی که سیدمحمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات، «رحلت حاج سید علی اکبر محتشمی‌پور را خسارتی بزرگ برای ایران و انقلاب و اسلام» خواند، رییس‌جمهوری در پیام تسلیت خود اظهار کرد: «این روحانی مجاهد و عالم وارسته که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش و دلسوز نهضت امام خمینی (ره) بود، همه عمر خویش را صرف ترویج نهضت اسلامی و تحقق آرمان بلند انقلاب و نظام اسلامی کرد.» همزمان سیدابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه و یکی از 7 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در پیامی درگذشت محتشمی‌پور به عنوان یکی از یاران قدیمی نهضت امام بزرگوار را موجب تاسف و تاثر خواند و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در پیامی نوشت: «مرحوم محتشمی‌پور از چهره‌های برجسته و مبارز خستگی‌ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت. حضور فعال و بی‌بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست‌های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نایل آمد.»

همزمان برخی از مراجع و روحانیون برجسته نیز به این واقعه واکنش نشان داده و در پیام‌هایی جداگانه تسلیت گفتند. چنانکه آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی در پیامی اظهار کرد: «خبر دردناک فقدانِ عدالتخواه بزرگ و مجاهد نستوه و یار امام مرحوم حضرت حجت‌الاسلام محتشمی‌ِ نازنین آکنده از سوز است و هرچند دیدگان گریان و کام همه آزادیخواهان از این فراق و جدایی تلخ است اما به یقین روح آن آزاده با تقوی در کنار مرادش بر خوان رحمت اهل بیت و در جوار فضل ربوبی است. اینجانب رحلت این عالم‌مجاهد و ‌با تقوا را به همه یاران و اصحاب حضرت امام خمینی (ره) و به‌ویژه سلاله خلفِ صالح ایشان حضرت آیت‌الله آقای حاج سیدحسن خمینی و خانواده صبور آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو‌ درجات در جنت‌المأوی برای آن عزیز خواستارم.» این درحالی بود که علاوه بر آیت‌الله بیات زنجانی، بیت‌الله مرحوم صانعی نیز این واقعه را تسلیت گفت. همچنین آیت‌الله موسوی خوئینی، اسحاق جهانگیری، الیاس حضرتی، محمدرضا عارف، محسن هاشمی‌رفسنجانی، حبیب‌الله بیطرف، مجید انصاری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، حسین جابری انصاری، سیدهادی خامنه‌ای، علی یونسی و محمود صادقی به این مناسبت در پیام‌هایی تسلیت گفتند. این در حالی بود که حزب‌الله لبنان و مجمع روحانیون مبارز نیز در پیام‌هایی جداگانه نسبت به این واقعه تلخ واکنش نشان دادند.

 

ارسال نظر