اخبار

۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۴۷

هشدار قالیباف نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی

رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی هشدار داد و از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. محمد باقر قالیباف در جلسه علنی صبح دیروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این روزها یکی از دغدغه‌های مردم که به ما منعکس کردند افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی است در حالی که کنترل قیمت در حوزه مسوولیت وزارت صمت است، خصوصا در مورد کالاهای اساسی که برای آنها یارانه گذاشته می‌شود. وی ادامه داد: آنچه که ما می‌گوییم معنایش آسیب به تولید‌کننده نیست، اما وقتی ۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی یارانه پیش‌بینی می‌شود نه باید مصرف‌کننده آسیب ببیند و نه قرار است تولید‌کننده متضرر شود و این برعهده شما و دولت است.

انتقاد سخنگوی دولت از برخی نامزدها

سخنگوی دولت درباره بغض اسحاق جهانگیری در نشست خبری ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «من کاری به سوال شما در مورد بغض آقای جهانگیری ندارم اما باور دارم، وقتی شاهد تحمیل این همه فشار بر جامعه بودم و در عین حال ضمن آنکه نمی‌شد علتها را بیان کرد و انواع تهمت‌ها و قضاوتهای نارواها نیز شنیده می‌شد ناخودآگاه بغض به سراغ هر کسی می‌آید.» علی ربیعی سخنگوی دولت از مواضع برخی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری انتقاد کرد. او بغض جهانگیری هنگام ثبت نام را ناشی از «فشار»ها دانست.  او در نشست خبری گفت: «متاسفانه برخی از نامزدها با بی‌انصافی و بدون توجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌های بی‌سابقه و فراگیری کرونا، برنامه تبلیغاتی خود را بر پایه حمله و هجمه به هشت سال گذشته بنا نهاده‌اند و با رویکردی نفی‌انگارانه به میدان آمده‌اند و امیدواریم شاهد برنامه‌های ایجابی کاندیداها هم باشیم»  ربیعی در ادامه در خصوص پرسش خبرنگار مبنی بر هماهنگی افراد برای ثبت نام در انتخابات و اینکه آیا افراد با چراغ سبز رییس‌جمهور در انتخابات شرکت کرده‌اند، تاکید کرد: «با اطمینان و یقین کامل می‌گویم هیچگونه تصمیم تشکیلاتی و برنامه‌ریزی شده در این خصوص وجود نداشته و هر کدام از همکاران من بر اساس یک تصمیم شخصی و حق شهروندی خود و به‌طور طبیعی مانند افراد وابسته به سایر نهادها وارد انتخابات شده‌اند. احتمالا این امر از نظر مخالفان دولت فقط برای این ۳ نفر مشکل زا ست.» ربیعی ادامه داد: «تاکید می‌کنم نه این افراد خود را نماینده دولت می‌دانند و نه دولت به کسی، ‌نمایندگی برای حضور در رقابتهای انتخاباتی داده است.»  او درباره بغض اسحاق جهانگیری در نشست خبری ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «من کاری به سوال شما در مورد بغض آقای جهانگیری ندارم اما باور دارم، وقتی شاهد تحمیل این همه فشار بر جامعه بودم و در عین حال ضمن آنکه نمی‌شد علت ها را بیان کرد و انواع تهمت‌ها و قضاوتهای نارواها نیز شنیده می‌شد ناخودآگاه بغض به سراغ هر کسی می‌آید.» اسحاق جهانگیری هنگام قرائت بیانیه انتخاباتی خود هنگامی که از مشکلات اقتصادی مردم سخن می‌گفت بغض کرد. بغض جهانگیری واکنش‌های زیادی در پی داشت و اصولگرایان به‌شدت از او انتقاد کردند و گفتند وضع کنونی نتیجه عملکرد جهانگیری و دیگر اعضای دولت است.  محسن رضایی نیز در سخنان انتخاباتی خود به تندی به بغض جهانگیری واکنش نشان داد. رضایی گفت: «یک عده اینجا آمدند و زدند زیر گریه و یک عده گفتند نه چکش و نه کلید. شما‌ها عامل بدبختی ملت بودید.»

وزیر صمت کارت زرد گرفت

نمایندگان مردم در مجلس از توضیحات وزیر صمت درخصوص علت واردات بی‌رویه کالا قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند. در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی طرح سوال جواد کریمی قدوسی از علیرضا رزم حسینی وزیر صمت بررسی شد که نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر صمت به سوال اول خود مبنی بر علت واردات بی‌رویه کالا، قانع نشد.

براساس این گزارش رییس مجلس شورای اسلامی پس از عدم اقناع نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، توضیحات رزم حسینی را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس با 108 رأی موافق، 96 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در صحن از توضیحات وزیر قانع نشدند و در نتیجه به وی کارت زرد دادند. حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح سوال نخست جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت، عنوان کرد: در اجرای ماده (207) 

آیین نامه داخلی مجلس، سوال نماینده مشهد مبنی بر علت واردات بی‌رویه کالا چیست؟ در جلسه رسمی دوشنبه مورخ 1399/09/24 کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سوال‌کننده و وزیر محترم مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های ارایه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (3) ماده (207) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر