رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۴۷۱

اسامی نهایی نامزدها  ششم خرداد اعلام  می‎شود

رییس ستاد انتخابات کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: از روز یکشنبه بررسی صلاحیت‎ها در شورای نگهبان آغاز شده و ۶ خرداد اسامی نهایی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‎شود.

جمال عرف، عنوان کرد: به دلیل فراگیری کرونا، در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری محدودیت‎هایی وجود دارد.به گفته او در تبلیغات، برپایی تجمع و میتینگ نخواهیم داشت و دستورالعمل‎ها بر اساس شرایط هر منطقه تنظیم خواهد شد.

او افزود: قرار بر این است که تجمعات بصورت حداقلی و تبلیغات رسانه‎ای بصورت حداکثری باشد. عرف بیان کرد: با مرکز ملی فضای مجازی جلساتی داشتیم که امکانات تبلیغاتی در اختیار نامزدهای انتخابات قرار دهند.

بررسی عملکرد مالی سال ٩٩ 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد مالی سال ۱۳۹۹ کل کشور با حضور خزانه‌دار کل کشور خبر داد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان در دستور کار جلسه قرار گرفت. پیش از این ایراد شورا در این کمیسیون رفع شده بود اما مورد تایید قرار نگرفت بنابراین در این نشست بعد از بحث و بررسی اصلاح و به صحن علنی ارایه خواهد شد.

وی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه مطرح شد، براساس پیشنهاد طراحان اختیاراتی برای نظارت دیوان بر حوزه‌هایی غیر از وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی مانند شهرداری‌ها درخواست شده بود تا نحوه هزینه کرد بودجه عمومی این مراکز هم مورد بررسی قرار بگیرد که تصمیم‌گیری درباره آن به جلسه بعد موکول شد.مفتح یادآور شد: در این جلسه همچنین عملکرد مالی سال ۱۳۹۹ کل کشور با حضور سید رحمت‌الله اکرمی خزانه‌دار کل کشور بررسی و وی به صورت جزئی میزان منابع و مصارف بودجه سال گذشته را بیان کرد و در ادامه هم پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه شرایط اقتصادی کشور و عملکرد دولت در حوزه بودجه‌ای و اقتصادی را تشریح و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را درباره موضوع بیان کردند.

وراث متوفیان سهام عدالت  چه کنند؟

ایسنا|  حدود سه میلیون از مشمولان سهام عدالت، از زمان ثبت نام این سهام تاکنون فوت شده‌اند که تعداد وراث این افراد به حدود ۱۰میلیون نفر می‌رسد. 

با این حال هنوز انتقال سهام بسیاری از متوفیان به وراثشان صورت نگرفته و به نظر می‌رسد تا فراهم نشدن زیرساخت‌های آنلاین، این اتفاق رخ ندهد.

پیش از این اعلام شده بود که وراث مشمولان سهام عدالت پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می‌شود، ذکر شده است.

پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مدارک مذکور را تحویل می‌دهد و این دفاتر، فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می‌کند. در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می‌شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

این مباحث درحالی مطرح شده است که حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم پذیرای مراجعه فیزیکی وراث سهام عدالت باشیم؛ بنابراین بستری در حال ایجاد است که تمام مراحل واگذاری سهام عدالت آنلاین و برخط باشد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم در حال حاضر جمعیت وراث سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌ است، افزود: در این شرایط سخت شیوع بیماری کرونا، این جمعیت۱۰ میلیون نفری نمی‌توانند برای انتقال سهام عدالت اموات خود حضور فیزیکی داشته باشند.

 مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرده که در حال حاضر می‌توانیم بگوییم این افراد و متقاضیان برای انتقال سهام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، اما نمی‌خواهیم جمعیت۱۰ میلیون نفری در شرایط سخت نسبت به این حق قانونی خود اقدام کنند. بنابراین بهتر است صبر کنند تا زیرساخت‌های انتقال آنلاین سهام با لینک تمام نهادهای مربوطه آماده شود.

 

ارسال نظر