اخبار

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۳۹۷

پیام سید حسن خمینی به اسماعیل هنیه: ملت‌های مسلمان به وجود فرزندانی چون شما افتخار می‌کنند

صبح آزادی را انتظار می‌کشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در پیامی به اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، تاکید کرد: «اینجانب وظیفه خود می‌دانم ضمن یادآوری اهتمام ویژه امام خمینی(س) نسبت به قدس شریف و با ابراز احترام ویژه خود نسبت به برادران و خواهران مجاهد در فلسطین اشغالی، خود را در آلام و مصائب ملت قهرمان فلسطین شریک بدانم و از خدای متعال عاجزانه بخواهم تا شرایطی فراهم آورد که در کنار شما به ستیز با سردمداران کفر و نفاق مشغول شوم. یا لیتنا کنا معکم!»

به گزارش جماران؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است: 

بسمه تعالی

برادر مجاهد آقای اسماعیل هنیه

جنایات رژیم صهیونیستی در حق زنان و کودکان ملت قهرمان فلسطین، در سرزمین‌های اشغالی دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. 

شهادت برادران و خواهران ما توسط دژخیمان اشغالگر، بی‌تردید خون ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان را به جوش آورده و عزم آنها را با همت شما همراه می‌کند. 

اینجانب وظیفه خود می‌دانم ضمن یادآوری اهتمام ویژه امام خمینی(س) نسبت به قدس شریف و با ابراز احترام ویژه خود نسبت به برادران و خواهران مجاهد در فلسطین اشغالی، خود را در آلام و مصائب ملت قهرمان فلسطین شریک بدانم و از خدای متعال عاجزانه بخواهم تا شرایطی فراهم آورد که در کنار شما به ستیز با سردمداران کفر و نفاق مشغول شوم. یا لیتنا کنا معکم!

امروز بیش از هر زمان دیگر ملت‌های مسلمان به وجود فرزندانی چون شما افتخار می‌کنند و از سران خائن کشور‌های عربی که داعیه مسلمانی دارند و شریک جنایت صهیونیست‌ها هستند ابراز انزجار می‌کنند. 

ما با ابراز تعظیم در برابر فداکاری‌های زنان و مردان و کودکان فلسطین و ایمانی راسخ به وعده الهی، صبح آزادی را انتظار می‌کشیم. الیس الصبح بقریب. 

إِذا الشّعْبُ یوماً أراد الحیاه

فلا بُدّ أنْ یسْتجیب القدرْ

ولا بُدّ للّیلِ أنْ ینجلی

ولا بُدّ للقیدِ أن ینْکسِرْ

برادرتان، سید حسن خمینی

 

پیشنهاد قطر به چین برای شراکت در میدان گازی مشترک با ایران

قطر در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگ انرژی چین است تا آنها را در بزرگ‌ترین پروژه گاز طبیعی مایع جهان شریک کند. این یک انتخاب استراتژیک برای قطر است تا مشتریان احتمالی گاز طبیعی مایع را به جمع شرکای خود درکنار شرکت‌های بزرگ غربی اضافه کند. قطر در ماه فوریه پروژه شرق «میدان شمالی» بزرگ‌ترین پروژه گاز طبیعی مایع جهان از نظر ظرفیت را تصویب کرد. این پروژه قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع قطر را از 77 میلیون تن در سال به 110 میلیون تن برساند.  قطر علاوه بر آغاز این پروژه بزرگ که به تبدیل شدن آن به بزرگ‌ترین صادر‌کننده گاز طبیعی مایع در جهان کمک می‌کند، پایین‌ترین هزینه را برای پروژه‌های خود دارد که آن را تبدیل به یکی از عرضه‌کنندگان  برتر گاز طبیعی مایع در جهان کرده است.

پیروزی  هکرها  بر  بزرگ‌ترین شبکه توزیع سوخت  در امریکا

یک مقام آگاه امریکایی شب گذشته اعلام کرد که شرکت کلونیال 5 میلیون دلار به هکرهایی که سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج و توزیع سوخت در مناطق جنوبی و شرقی امریکا را مختل کرده بودند، باج پرداخت کرده است. البته اخبار مربوط به پرداخت این باج نخستین ‌بار توسط شبکه خبری بلومبرگ منتشر شد و این مقام امریکایی درباره اینکه چگونه و در چه زمانی این مبلغ پرداخت شده، اطلاعات بیشتری نداده است. شرکت کلونیال بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در امریکا را با طول حدود 8800 کیلومتر در اختیار دارد و جمعه هفته پیش گفته بود که مورد حمله هکرها قرار گرفته و هر 4 خط لوله اصلی این شرکت از دسترس خارج شده است. در پی این مساله هزاران پمپ بنزین در امریکا دیگر سوختی برای فروش به مردم نداشته و قیمت بنزین نیز در این کشور افزایش یافت.

 

ارسال نظر