اخبار

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۴۲۴

باقیمانده سود سهام عدالت  تا پایان رمضان واریز می‌شود

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ تا پایان ماه رمضان واریز می‌شود.حسین قشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال 98 به حساب مشمولان افزود: به محض واریز سود 36 شرکت سرمایه پذیر, 50 درصد باقیمانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود. از 49 میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال 98 به حساب حدود 43 میلیون نفر واریز شد. قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده‌اند سریعا مشکل را برطرف کنند ادامه داد: به‌دلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا و شماره همراه و ... سود به برخی از سهامداران واریز نشد.برخی از سهامداران هم مشکلاتی در حساب بانکی خود دارند و همین مساله باعث شد تا سود نزد بانک باقی بماند تا سهامدار برای رفع آن اقدام کند.سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال 98 برای آنها واریز نشده است هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند. مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: افرادی که در مرحله نخست سود دریافت نکرده‌اند می‌توانند در سایت سجام ثبت نام کنند ضمن اینکه از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir، شماره شبای صحیح حساب بانکی خود را تصحیح کنند.همچنین سهامداران می‌توانند با شماره 1569 تماس بگیرند و دلیل عدم واریز سود سهام عدالت را جویا شوند و اقدام به تصحیح اطلاعات کنند.لینک‌های رایگان ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام بر روی سایت سپرده‌گذاری مرکزی موجود است. قشمی افزود: در مرحله نخست واریز سهام عدالت, 4 پرتفوی پر تکرار یک میلیون تومانی، 532 هزار تومانی، 492 هزار تومانی و 452 هزار تومانی داشتیم که مبلغ واریز سود به آنها متفاوت بود به‌طوریکه به سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود 180 هزار تومان، سهام عدالت 532 هزار تومانی, 98 هزار تومان، سهام عدالت 492 هزار تومانی, 91 هزار تومان و سهام عدالت 452 هزار تومانی, 84 هزار تومان واریز شد.در مجموع در مرحله نخست، حدود 4هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال 98 واریز شد و به محض دریافت سود از شرکت‌ها، مرحله دوم نیز واریز می‌شود.در پرتفوی سهام عدالت, 36 شرکت وجود دارد و حدود 29 شرکت در سال 98 سود ده بودند و به محض واریز سود به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سود به حساب سهامداران واریز می‌شود.

فقط۶ روز برای کاندیدا شدن فرصت دارید!

مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت درحالی اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که افراد متقاضی کاندیدا شدن برای اعضای هیات‌مدیره این شرکت‌ها هستند، تنها تا ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند مدارک خود را در سامانه ستان بارگزاری کنند. به گزارش ایسنا، پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال گذشته، مشمولان این سهام بین انتخاب روش مستقیم و روش غیرمستقیم برای مدیریت سهام خود حق انتخاب داشتند و از میان۴۹ میلیون نفر سهام دارد، ۳۰ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده و سهام‌دار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شدند.

شرکت‌هایی که اکنون ارزش دارایی آنها که درواقع همان سرمایه مشمولان است، بین سه تا بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان بوده و افزایش یا کاهش این دارایی به عملکرد اعضای هیات‌مدیره آنها وابسته است. اعضایی که قرار است اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه توسط مشمولان انتخاب شوند. لازم است اشخاص حقیقی جهت ثبت نام در سامانه ستان به آدرس setan.seo.ir مراجعه کنند و سپس از طریق کلید ثبت نام اشخاص حقیقی مطابق تصویر زیر اقدام کنند.

جایگاه شرکت‌های موفق بومی کشور در پساتحریم تقویت می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حمایت از شرکت‌های داخلی در رفع نیازهای مردم گفت: جایگاه شرکت‌های موفق بومی در پسابرجام نه تنها تضیف نمی‌شود بلکه فعالیت‌ تولیدی در آنها تقویت خواهد شد و فرصت اینکه شرکت‌های خارجی بتوانند صفر تا صد محصولات خود را به ایران عرضه کنند از بین رفته است. علی آقامحمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی محمودآباد در قم، با اشاره به خروج شرکت‌های بزرگ صنعتی در شرایط تحریم از ایران، بیان کرد: امکان عقب راندن شرکت‌های بومی که در دوران تحریم به شکوفایی رسیدند در پساتحریم وجود ندارد و شرکت‌های خارجی می‌توانند نوآوری‌های جدید خود را به این واحدها معرفی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق یادآور شد: با اتصال زنجیره به یکدیگر مبارزه با واردات کالاهای مشابه داخلی در عرصه لوازم خانگی به خود چنین شرکت‌هایی واگذا خواهد شد.در قالب طرح اتصال زنجیره تولیدات صنعتی به یکدیگر با سخت‌گیری‌های پیش بینی شده در رعایت استانداردهای لازم، همه واحدهای صنعتی تولیدکننده محصول مشترک باید استانداردهای لازم را با همکاری همدیگر انجام داده و تیراژ تولیدات خود را به میزان تقاضای مردم افزایش دهند.بعد از شرایط تحریم شاهد تحول در تولیدات داخلی بودیم و برخی از این محصولات توانسته‌اند جای خالی صنایع خارجی را پر کنند و یکی از این واحدهای موفق مجموعه صنعتی پاکشوما در قم است.ویژگی مهم واحد صنعتی پاکشوما رعایت استانداردهای مورد نیاز تولید، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ارزیابی و سخت‌گیری در فرآیند تولید برای جلب نظر مشتریان در بازار مصرف است.

 

ارسال نظر