اخبار

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۰۴

نفتکش کره جنوبی آزاد شد

کره جنوبی اعلام کرد: روز جمعه کشتی کره‌جنوبی و ناخدای آن‌که از ژانویه در ایران توقیف شده بود، آزاد شدند.

آغاز صدور کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت یایارانه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز صدور کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت یایارانه خبر داد.به ابتکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برای نخستین‌بار تامین مالی خُرد مبتنی بر زنجیره تولید از طریق صدور کارت اعتباری خرید با هدف افزایش قدرت خرید مردم و با توثیق سهام عدالت یایارانه، بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها آغاز شد. محمد شریعتمداری بر تلاش برای یافتن راهکارهای عملی کوتاه‌مدت اقتصادی برای کاهش نرخ بیکاری با محوریت معاون اقتصادی در 10  استان تاکید کرد و در حساب شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در سال ۹۹ برای کاستن از فشار بیکاری، افزون بر اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نمایندگان ویژه وزیر در مناطق دارای نرخ بیکاری بالا تعیین شدند. یافتن راهکارهای عملی کوتاه‌مدت، کار مهمی است که در ماه‌های پایانی دولت با محوریت معاون اقتصادی در 10استان در حال انجام است.

  ممنوعیت ورود سامسونگ و ال‌‌جی به کشور

سعید عمرانی در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب در اصفهان، با تاکید بر اینکه اگر مبارزه جدی با قاچاق نداشته باشیم صنایع کشور در معرض خطر قرار خواهند گرفت، گفت: یکی از موانع بر سر راه رشد و توسعه صنایع، قاچاق است. درحال حاضر نه فقط در حوزه لوازم خانگی، بلکه در هر بخشی که مشابه داخلی آن وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد و در صورت اقدام در این خصوص، عاملان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال‌جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت‌ها بخواهند به کشور بیایند و به‌طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت. صنعت لوازم خانگی و خودرو یکی از شاخص‌های صنعتی بودن هر کشور است که نشان‌دهنده درجه پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود. عمرانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی با طراحی، مهندسی، ساخت، قالب‌زنی و قطعه‌سازی در حوزه لوازم خانگی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌اند، گفت: اگر برند محصولات ایرانی را با یک برند معروف خارجی تغییر دهند قطعا باورمان می‌شود که این محصول خارجی است. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر این مبناست  در شرایطی که دشمن ناچار به عقب‌نشینی شده، به خطرانداختن دستاوردهایی که در دوران تحریم‌حاصل شده، اقدامی نادرست است.از منظر حقوقی دو برند لوازم خانگی خارجی در شرایط سختی کشور را ترک کردند البته اقدام خوبی بود زیرا در صورت ادامه حضور و فعالیت آنها در ایران، هیچگاه شاهد پیشرفت فعلی کارخانه‌های ایرانی نبودیم. وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خارجی جایی در کشور ما ندارند، گفت: کارگران و مهندسان ایرانی نشان دادند به مراتب از رقبای خارجی خود عملکردی مبتنی بر دانش و به مراتب قوی‌تری دارند. ما نیز در قوه قضاییه به هیچیک از محصولاتی که نمونه داخلی دارد، اجازه ورود به کشور را نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.بر حسب دستور رییس قوه قضاییه مکلف شدیم در صورتی که تشخیص بدهیم در حوزه تولید مشکلاتی وجود دارد از دادگاه‌ها و دادسراها خواسته شود تا خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.ما به سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های تولیدی و کارآفرینی که در خطر بیکاری کارگران یا بسته شدن کارخانه‌ها هستند این قول را می‌دهیم تا این پرونده‌ها را به سرانجام برسانیم که اطاله دادرسی عاملی برای ضربه به تولید کشور‌ نباشد.

سرنوشت جدید در انتظار  سهام عدالتی‌ها

انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت حدود یک ماه دیگر به صورت الکترونیکی آغاز خواهد شد و مشمولان باید برای شرکت در این انتخابات حتما سجامی شوند. از سوی دیگر افرادی که متقاضی عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌ها هستند باید تا ۲۸ فروردین ماه نسبت به ثبت تام در سامانه «ستان» اقدام کنند.  به گزارش ایسنا، براساس آخرین تصمیمات و مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار، برگزاری مجامع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها با دستور انتخاب اعضای هیات‌مدیره به صورت الکترونیکی در نیمه اول اردیبهشت سال جاری تا نیمه اول خرداد ماه در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد و آن دسته از سهامداران غیر مستقیم سهام عدالت که به روش غیرمستقیم مدیریت دارایی باقی مانده و دارای سهام در یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند باید جهت شرکت در این انتخابات نسبت به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس sejam.ir اقدام کنند. بر اساس اطلاعیه شماره یک سازمان بورس و اوراق بهادار، در اجرای تبصره ۵ ماده (۶) آیین نامه مربوطه، این مجامع صرفاً به صورت الکترونیکی برگزار شده و از طریق سامانه الکترونیکی یکسانی برگزار می‌شود که مشخصات و آدرس آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 

 

ارسال نظر