سیاست

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۹۷۸

رونمایی از شهر موشکی  جدید سپاه

آیین رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه و الحاق تجهیزات موشکی به این نیرو با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد. به گزارش سپاه نیوز، آیین رونمایی از شهر موشکی جدید نیروی دریایی سپاه و الحاق تجهیزات موشکی به این نیرو (25 اسفند) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان عالیرتبه نیروهای مسلح برگزار شد. در شهر موشکی نیروی دریایی سپاه انبوهی از سامانه‌ها و موشک‌های کروز و بالستیک با بردهای متنوع به نمایش درآمد.  همچنین در آیین الحاق تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه، سامانه‌ها و تجهیزات موشکی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید اعم از شلیک دقیق از عمق و محل‌های پدافند غیرعامل، پرتاب مین در بردهای مختلف، شلیک 360 درجه، شلیک در حال حرکت، قدرت مقابله با جنگ الکترونیک و افزایش برد و توان تخریب به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.این تجهیزات توسط متخصصان توانمند کشورمان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های تحقیقاتی سپاه و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده‌اند. در پنجمین آیین الحاق تجهیزات رزمی به نیروی دریایی سپاه از سامانه‌های موشکی که توانایی تغییر هدف پس از شلیک را دارند نیز رونمایی شد.

احضار دو وزیر به دیوان محاسبات

با توجه به مشکلات به وجودآمده در روزهای پایانی سال و گرانی برخی اقلام غذایی وزرای جهادکشاورزی و صمت جهت بیان توضیحات در این باره، به دادسرای دیوان محاسبات کشور احضار خواهند شد. دیوان محاسبات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به مشکلات به وجودآمده در روزهای پایانی سال و گرانی برخی اقلام غذایی از جمله گوشت مرغ و محصولات کشاورزی، وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت جهت بیان توضیحات در این باره، به دادسرای دیوان محاسبات کشور احضار خواهند شد. این تصمیم، پس از برگزاری جلسه بررسی مشکلات بازار، تولید، توزیع و افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم به ریاست دادستان دیوان محاسبات کشور با معاونان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان شهرداری تهران اتخاذ شده است. در جلسه مذکور، توضیحات معاونان وزرا در چرایی علل گرانی‌های اخیر قانع کننده به حساب نیامد و مقرر شده است وزرای مربوطه با حضور در دادسرای دیوان محاسبات کشور، نسبت به علل ناهماهنگی‌ها و بروز مشکلات معیشتی برای مردم و ترک فعل در این زمینه، پاسخگو باشند.

مهلت بنگاه داری بانک‌ها  تمام شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان مهم‌ترین مشکل فراروی واحدهای تولیدی و صنعتی را کمبود نقدینگی و سرمایه گردش عنوان کرد و افزود: بانک‌های عامل باید با کاهش بروکراسی اداری و رفع قوانین دست و پاگیر با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به واحدهای تولیدی، به چرخه اقتصادی کشور کمک کنند. رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که با فعالان اقتصادی در استان‌های مختلف داشته‌ایم، یکی از مشکلات اصلی مربوط به حوزه بانکی بوده است و فعالان اقتصادی از این موضوع گلایه دارند که بانک‌های استان ابلاغیه‌های بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند که برای سازمان بازرسی قابل قبول نیست. وی ادامه داد: آنچه از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی ابلاغ می‌شود، ملاک پیگیری سازمان بازرسی است و هیچ عذری نیز پذیرفته نیست. اگر بانکی تکلیفی درباره ارایه تسهیلات به حوزه تولید یا کشاورزی داشته و به رغم تامین منابع این کار را نکرده، حتما باید پاسخگو باشد. عضو شورای عالی قوه‌قضاییه با بیان اینکه واحدهای تولیدی نباید به تملک بانک‌ها در بیایند، تصریح کرد: اگر واحد تولیدی به تملک بانکی درآمد نباید غیرفعال شود. اعتقاد ما این است که بانک‌ها نمی‌توانند متولی خوبی برای واحدهای تولیدی باشند. وی با اشاره به رای وحدت رویه دیوان‌عالی کشور در خصوص محاسبه میزان سود بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی درباره اقاله واحدهای تولیدی از بانک‌ها گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی استان و استان‌های دیگر با این رای از بانک‌ها اقاله شده و به مالک اصلی بازگشته است. حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: طبق قانون بانک‌ها باید ظرف ۳ سال به بنگاه‌داری خود پایان دهند و واحدهای وابسته به بانک‌ها باید واگذار شود و بانک به کار پولی خود بر اساس نظام بانکی برسند. 

وی افزود: کشور در حال حاضر در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمنان و به ویژه امریکا است و لازمه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی هم عمل جهادی و اهتمام بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است. رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این نکته که باید با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود در راستای رفع اساسی مشکلات کشور گام برداشت، گفت: نظام اسلامی تاکنون توفیقات زیادی در بخش‌های مختلف داشته است و اکنون نیز باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و تلاش شبانه‌روزی، کشور را از تنگناهای اقتصادی که با آن مواجه است، نجات داد. وی تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را توجه به بخش تولید دانست و اظهار داشت: برای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی، سازمان بازرسی کل کشور با شناسایی موانع موجود، راهکار عملیاتی نیز برای رفع معضل ارایه کرده است.

 

ارسال نظر